Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-16, 22:55
  #39097
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Nej vi behöver inte ett till nationalistiskt parti eftersom det aldrig kommer hända i och med att afs aldrig kommer in i riksdagen.

Sen tror jag vi kommer göra en Danmark nu där även S kommer acceptera den här strama migrationen som SD ska verkställa nu.
Vilken seger. Fortsatt styrda av samma vilseledande ideologier. Nästa generation kanske det blir opportunt att öppna gränserna igen, då blir det en upprepning av det vi gått igenom under vår livstid. Men så länge någon bara stänger kranen ett tag så kommer många, inte minst SD:are, vara nöjda.
Citera
2022-09-16, 23:00
  #39098
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Vilken seger. Fortsatt styrda av samma vilseledande ideologier. Nästa generation kanske det blir opportunt att öppna gränserna igen, då blir det en upprepning av det vi gått igenom under vår livstid. Men så länge någon bara stänger kranen ett tag så kommer många, inte minst SD:are, vara nöjda.

Ja, jag vill inte tvångsdeportera 1 miljon skötsamma invandrare. Har du problem med det länge? Ni afs-runkare verkar ha svårt att ta in att vanliga svenskar, inklusive SD-väljare, inte vill ha extremistpolitik.
Citera
2022-09-16, 23:28
  #39099
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Slutresultatet tack!

Är inte färdigräknat, ca 1000 distrikt kvar typ. Kanske klart inom några dagar.
Citera
2022-09-16, 23:32
  #39100
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Ja, jag vill inte tvångsdeportera 1 miljon skötsamma invandrare. Har du problem med det länge? Ni afs-runkare verkar ha svårt att ta in att vanliga svenskar, inklusive SD-väljare, inte vill ha extremistpolitik.
Fast nu ville ju AFS tvångsdeportera 1 miljon oskötsamma invandrare, problemet är alltså att vi har olika definitioner av skötsam eller så räcker inte invandrarna till
Citera
2022-09-16, 23:34
  #39101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Och hade det funnits något verkligt nationalistiskt part så hade ja röstat på dom.
Så NMR är alltså inte ett riktigt nationalistiskt parti/organisation? Och återigen, förklara gärna hur du tänkte när du lade din röst på MED? Du gnäller om att AfS är mesiga, men MED är alltså inte mesiga enligt dig? Länka gärna till deras återvandringsprogram eller etnonationalistiska principprogram vore du bussig.

Citat:
Ingenting i det du säger träffar någon punkt. AFS är låtsashöger precis som SD, dom är inte det radikala högerextremistiska parti du tror. Att du typ tror att din röst på AFS gör dig radikal är ju bara skrattretande.

Höger säger inte så mycket, så whatever. Och nej jag röstade inte på AfS för att de är radikala, utan för att det var det alternativ jag ansåg vara det enda jag kunde tänka mig att rösta på, inte konstigare än så. Jag ser mig inte ens som nationalist, men ett nationalistiskt parti känns vettigt att rösta på om man är emot mångkultur, kulturmarxism och HBTQP-samhället.

Citat:
Du svarade på noll frågor i debatten, tack för din walkover. Loser.

Hoppsan, någon blev visst lite uppretad.
__________________
Senast redigerad av Patch1 2022-09-16 kl. 23:39.
Citera
2022-09-17, 01:17
  #39102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Återigen, nej du kan inte jämföra SD med AfS. Det är mycket rimligare att jämföra SD med dagens M i så fall. Varför röstade du inte på M istället för att stabilisera ett stabilt högerblock som har större chans att gå igenom i riksdagen? SD är fortfarande stigmatiserat, så genom att rösta SD istället för M eller KD gör bara att en borgarregering blir svårare att få igenom, vilket även en inbiten SDare som du kommer snart att inse. Vi kommer snart att få se ytterligare en regeringskris, eftersom M inte vill associeras med SD och föredrar L. Du och alla andra SDare kanske kommer att vara orsaken till en ny S-regering med er efterblivna logik. Rösta M eller KD nästa gång så kanske ni får er efterlängtade borgarregering.

Och ditt resonemang om "realism" och "pragmatism" är så jävla tröttsamt. Om de "gömmer sina åsikter" eller säger en sak för många gånger så kommer det till slut bli deras sanna intentioner och politik. Men fortsätt tro du att SD har en hemlig agenda under ytan och att de bara behöver hamna i regeringsställning först. Och att inte förespråka t.ex. swexit p.g.a. opinionen är ju ett helidiotisk resonemang. Med samma idiotargument borde de aldrig varit invandringskritiska till att börja med, eftersom det var emot opinionen.

Men låt oss se nu hur SD, M och KD hanterar dagens situation, och sen får du gärna återkomma med massa gnäll om hur dumma L är som inte vill ha med SD att göra, och att M och KD inte vågar släppa in SD. Buhu. "Realisterna" och "pragmatikerna" i SD kommer att sumpa det och kommer sitta ytterligare en mandatperiod och håva in skattepengar och inte göra mycket väsen av sig. En väldigt bekväm position att vara i.
Jämföra kan man alltid göra, men det är inte samma sak som att likställa, det är kanske ordet du söker.
Rösta M? Det var ett synnerligen snurrigt resonemang då effekten av att sd blev näst största parti är ett stort genomslag.
Desto viktigare är det att rösta för det parti som kan göra större skillnad i de frågor som är viktiga, dvs sd. En röst på Afs är ju en röst ner i holken så jämförelsen är värdelös. Dessutom bidrar det ju till acceptansen av sd ökar och stigmat minskar när de ökar.
Sedan är det komiskt att du säger "inbiten sd:are" när nyss påtalade att man rösta afs 2018 när du själv beklagade dig över att någon bara kallade dig "afs:are", på samma sätt är man knappast sd:are men sd är det enda realistiska alternativet. Det är klart att det blir tröttsamt att höra om pragmatism om man inte kan förstå att det är vad det handlar om. Det handlar knappast om hemliga agendor utan att det ligger öppet och klart. Det handlar bara om hur man väljer att framföra det hela. Annars hade ju inte Jomshof förklarat situationen som han gör i detta klipp.
Han förklarar allt väldigt pedagogiskt så till och med de mest trögfattade borde begripa sd:s resonemang. Sedan stämmer det inte alls att man skulle jämföra invandringen med Swexit då det alltid funnits en stor opinion mot invandringen. Det är först den senaste åren den också fått genomslag politiskt.
Sedan är det lite otydligt vad det är du inte begriper gällande L. L är ju helt klart ett problem som kan sätta stora käppar i hjulet. Bara Sd och M tillsammans hade kunnat uträtta mkt i migrationsfrågan. Kd begränsar det hela lite grann, men L är ju det stora problemet. Och om man åtminstone kan begripa detta förstår man ju hur extremt orealistiskt Afs politik blir.
https://www.youtube.com/watch?v=EQ6Iy6oGMWE&t=2420s
Titta på klippet med Jomshof och försök åtminstone ta in vad han säger. 51 min till 56 min
__________________
Senast redigerad av Vadgorvinukorvi 2022-09-17 kl. 01:54.
Citera
2022-09-17, 07:34
  #39103
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Ja, jag vill inte tvångsdeportera 1 miljon skötsamma invandrare. Har du problem med det länge? Ni afs-runkare verkar ha svårt att ta in att vanliga svenskar, inklusive SD-väljare, inte vill ha extremistpolitik.
Vem har svårt att ta in det? Jag har skrivit många gånger att svensken är ett flockdjur som är livrädd för att avvika från den rådande ordningen. Med andra ord, en globalism som innefattar radikala förändringar av människors verklighet (massinvandring, den stora omställningen, coronaåtgärder), men som inte tolererar några avvikelser från synen på och samtalet kring dessa ideologiskt motiverade förändringar.

Kreativ tanke, oresundsbroen: AfS skulle kunna ses som några som vitaliserar den här stela ordningen, ger nya infallsvinklar och utmanar det ideologiska greppet om din och andras tankevärld. Men nej, det enda du kan tänka är, "deras politik funkar inte, lägg ned". Ni missar en möjlighet att befria tanken en aning genom att erkänna värdet av att AfS finns och har en viss påverkan på marginalen. Men inte ens det kan ni göra. Ni vill bara få bort dem så ordningen lämnas ostörd. Det är tragiskt.
Citera
2022-09-17, 07:40
  #39104
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Fast nu ville ju AFS tvångsdeportera 1 miljon oskötsamma invandrare, problemet är alltså att vi har olika definitioner av skötsam eller så räcker inte invandrarna till
En del av de starka reaktionerna mot AfS baseras på missförstånd angående deras politik alternativt medvetna vantolkningar. Det hade ju varit bra om kritikerna bemödade sig att läsa vad partiet säger eller titta på några torgmöten innan man dömer ut dem.
Citera
2022-09-17, 09:55
  #39105
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
En del av de starka reaktionerna mot AfS baseras på missförstånd angående deras politik alternativt medvetna vantolkningar. Det hade ju varit bra om kritikerna bemödade sig att läsa vad partiet säger eller titta på några torgmöten innan man dömer ut dem.
Medvetna vantolkningar, det är inte kopplat till det dåliga valresultatet, folk har fått korrekt info på torgmötena osv
Citera
2022-09-17, 10:11
  #39106
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Fast nu ville ju AFS tvångsdeportera 1 miljon oskötsamma invandrare, problemet är alltså att vi har olika definitioner av skötsam eller så räcker inte invandrarna till
Kasselstrand vill ha 95 procent etniska svenskar i Sverige. Det betyder alltså att drösvis med skötsamma personer med utländsk bakgrund också måste skickas ut för att det ska bli verklighet.

Tittar man på partiprogrammet så ser man också hur det står att även skötsamma kommer behöva skickas ut.
Citera
2022-09-17, 10:13
  #39107
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Vem har svårt att ta in det? Jag har skrivit många gånger att svensken är ett flockdjur som är livrädd för att avvika från den rådande ordningen. Med andra ord, en globalism som innefattar radikala förändringar av människors verklighet (massinvandring, den stora omställningen, coronaåtgärder), men som inte tolererar några avvikelser från synen på och samtalet kring dessa ideologiskt motiverade förändringar.

Kreativ tanke, oresundsbroen: AfS skulle kunna ses som några som vitaliserar den här stela ordningen, ger nya infallsvinklar och utmanar det ideologiska greppet om din och andras tankevärld. Men nej, det enda du kan tänka är, "deras politik funkar inte, lägg ned". Ni missar en möjlighet att befria tanken en aning genom att erkänna värdet av att AfS finns och har en viss påverkan på marginalen. Men inte ens det kan ni göra. Ni vill bara få bort dem så ordningen lämnas ostörd. Det är tragiskt.
Ni har ju haft två val på er nu? Ni har ju opinionsbildat i alla städer och hållit torgmöten? Trots det minskar ni. Inse, svensken vill inte ha er politik.

Det var värt ett försök, men nu vet ni hur det ligger till.
Citera
2022-09-17, 11:00
  #39108
Medlem
Jag var på väg att lägga en röst på AfS men när jag fick info om att det endast skiljde tusentals röster mellan blocken och hur nära det var att vi skulle få behålla dårarna i fyra år till, så blev det en stödröst på högerblocket istället. Hade det varit 60/40 hade jag röstat som jag tänkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback