Citat:
Ursprungligen postat av
JagheterHenrik
Sluta nu! Det här handlar om att du inte kan välja mellan dessa två eftersom du vet att ditt svar är ytterst pinsamt att erkänna – du tycker att helg seger är obehagligare än att barn blir skjutna på lekplatser i Sverige. För de flesta normala människor är valet rätt självklart att det sistnämnda är vidrigare.
Kolla inte på länken nedan för den kommer spä på ditt trauma efter det här skämtet något så kopiöst:
https://youtu.be/tw5n-_F0Bg0
Styrkekramar och handhjärtan till dig efter detta trauma du utsatts för ❤️🥺
Men alltså, lyssna, jag har stött SD, speciellt JÅ en del genom åren. Men SD vill inte lösa detta med skjutningar, de flesta är drogrelaterade utav gäng som konkurrerar om territorium, eller någon uppgörelse.
Nästan all dagens våld, skjutningar och kriminalitet är drogrelaterat. För att lösa detta måste man knäcka gängen och ta deras maktmedel, cannabis och andra lättare droger. Legalisera, reglera och förstatliga detta. Dessutom kan man få bort dessa (som begår brott) från gatan genom att ge dom ett jobb inom cbbranschen. Cannabis kommer legaliseras i hela världen, detta visar omvärlden, länder där det varit extremt strikt har legaliserat helt, t.ex. Thailand nu också. Jag röker inte ens cb själv sedan många år tillbaka men jag är påläst inom ämnet och vet att det måste legaliseras för allas bästa.
När SD och JÅ säger att de ska knäcka gången, minska skjutningar och gäng/drogrelaterad brottslighet genom att legalisera cb samt avkriminalisera missbruk och dylikt då ska du kunna yttra dig i detta. I dagsläget vill inte SD göra något åt situationen utan gör det kriminella yrket mer attraktivt genom att ge dom större makt och pengar, då de inte tar deras maktmedel (som bara ökar för varje år då cannabis är extremt utspritt över hela världen, Sverige inkluderat).
Vi har flest narkotikadödsfall i hela EU orsakade utav den förlegade narkotinapolitiken. Jag fattar inte hur SD kan säga sig att vara oppositionen när de gör precis som de andra och kör på den efterblivna icke funktionella nollvisionen som dödar liv och sparkar på många sjuka svenskar som lider utav missbruk som är en sjukdom, ofta genetiskt betingat. Jag hoppas de ändras i den frågan för jag trodde verkligen att de skulle lösa dessa saker, gör dom inte det så kommer gängen, skjutningar, våldet fortsätta eskalera.
De kommer inte döma dom med hårdare straff, de kan knappast göra något nu åt dom, och tar de en langare så står tio nya redo att ta över. Dessutom kan vem som helst, även barn köpa droger idag, på grund av vi inte reglerar det som de gjort i andra länder och infört åldersgränser!