2022-09-17, 09:53
  #2077
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Nä inte ens nära på tyska faktiskt. Du måste sätta det ena ordet framför det andra till att börja med. Sen betyder det endast var hälsad eller leve segern på tyska typ. Vill vi förbjuda vissa ord eller fraser för något som hände långt tillbaks i tiden?

Haha nä det är inte ens översättning från tyska utan nått liknande. Till slut kan man inte säga nånting då det kan likna nått annat.

Haha vänsterfolk gråtrunkar till sånt här, ett "bevis" på att arnstad har rätt!!

Otroligt. Hela landet dras ner i nått strandhällträsk av idiotiskt kärringkackel.

Allt för att slippa prata om de verkliga problemen.
Citera
2022-09-17, 09:56
  #2078
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Sluta nu! Det här handlar om att du inte kan välja mellan dessa två eftersom du vet att ditt svar är ytterst pinsamt att erkänna – du tycker att helg seger är obehagligare än att barn blir skjutna på lekplatser i Sverige. För de flesta normala människor är valet rätt självklart att det sistnämnda är vidrigare.

Kolla inte på länken nedan för den kommer spä på ditt trauma efter det här skämtet något så kopiöst:
https://youtu.be/tw5n-_F0Bg0

Styrkekramar och handhjärtan till dig efter detta trauma du utsatts för ❤️🥺
Men alltså, lyssna, jag har stött SD, speciellt JÅ en del genom åren. Men SD vill inte lösa detta med skjutningar, de flesta är drogrelaterade utav gäng som konkurrerar om territorium, eller någon uppgörelse.
Nästan all dagens våld, skjutningar och kriminalitet är drogrelaterat. För att lösa detta måste man knäcka gängen och ta deras maktmedel, cannabis och andra lättare droger. Legalisera, reglera och förstatliga detta. Dessutom kan man få bort dessa (som begår brott) från gatan genom att ge dom ett jobb inom cbbranschen. Cannabis kommer legaliseras i hela världen, detta visar omvärlden, länder där det varit extremt strikt har legaliserat helt, t.ex. Thailand nu också. Jag röker inte ens cb själv sedan många år tillbaka men jag är påläst inom ämnet och vet att det måste legaliseras för allas bästa.

När SD och JÅ säger att de ska knäcka gången, minska skjutningar och gäng/drogrelaterad brottslighet genom att legalisera cb samt avkriminalisera missbruk och dylikt då ska du kunna yttra dig i detta. I dagsläget vill inte SD göra något åt situationen utan gör det kriminella yrket mer attraktivt genom att ge dom större makt och pengar, då de inte tar deras maktmedel (som bara ökar för varje år då cannabis är extremt utspritt över hela världen, Sverige inkluderat).
Vi har flest narkotikadödsfall i hela EU orsakade utav den förlegade narkotinapolitiken. Jag fattar inte hur SD kan säga sig att vara oppositionen när de gör precis som de andra och kör på den efterblivna icke funktionella nollvisionen som dödar liv och sparkar på många sjuka svenskar som lider utav missbruk som är en sjukdom, ofta genetiskt betingat. Jag hoppas de ändras i den frågan för jag trodde verkligen att de skulle lösa dessa saker, gör dom inte det så kommer gängen, skjutningar, våldet fortsätta eskalera.

De kommer inte döma dom med hårdare straff, de kan knappast göra något nu åt dom, och tar de en langare så står tio nya redo att ta över. Dessutom kan vem som helst, även barn köpa droger idag, på grund av vi inte reglerar det som de gjort i andra länder och infört åldersgränser!
__________________
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-09-17 kl. 09:59.
Citera
2022-09-17, 09:57
  #2079
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Man behöver inte vara vänster för man inte är nazisympatisör eller tycker inte att folkmord är roligt.
Nej men väldigt många är inte så pryda som du utan de flesta kan skratta åt sjuka saker. South Park har 8,7 på IMDB och över 350 000 röster. Vad säger du om det?
Citera
2022-09-17, 09:59
  #2080
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hell seger har gett fällande dom, dvs hets mot folkgrupp och används av svenska nazister.
Men är det okej att förbjuda ord eller meningar bara för de har används historiskt i en totalitär makt? Innan dess har den frasen troligen upprepats 100 000 tals gånger av goterna och germanerna i olika versioner. Jag tycker inte att man ska förbjuda ord eller bestraffa folk som använder ord. Dessutom i kontext till dena söta tjejs oskyldiga skojande med våra ord blir det än mer absurt.
Citera
2022-09-17, 10:00
  #2081
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
I vilken video skriker hon Heilg Seger?

Sist jag kollade så säger hon "Det är en Helg-seger. Alltså en seger helg"

Såvitt jag kan se så är det bara vänstern som förknippar helgseger med Nazism?
Om och om igen är det samma idioti.

Rebecka skriver helg seger till Expressen.

Inte Helgseger, inte Helg-seger.

Rebecka har erkänt att hon använt ordet med flit och tyckte själv det var onödigt.

Rebecka ser nog även denna helg som en seger eftersom hennes supporters ger henne hjärndött stöd.
Citera
2022-09-17, 10:02
  #2082
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om och om igen är det samma idioti.

Rebecka skriver helg seger till Expressen.

Inte Helgseger, inte Helg-seger.

Rebecka har erkänt att hon använt ordet med flit och tyckte själv det var onödigt.

Rebecka ser nog även denna helg som en seger eftersom hennes supporters ger henne hjärndött stöd.

Så hon varken säger eller skriver Heilg Seger?

Tack för förtydligandet!
Citera
2022-09-17, 10:03
  #2083
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Men är det okej att förbjuda ord eller meningar bara för de har används historiskt i en totalitär makt? Innan dess har den frasen troligen upprepats 100 000 tals gånger av goterna och germanerna i olika versioner. Jag tycker inte att man ska förbjuda ord eller bestraffa folk som använder ord. Dessutom i kontext till dena söta tjejs oskyldiga skojande med våra ord blir det än mer absurt.
Jag skiter blankt i vad du tycker.

Jag skrev vad ordvalet DE FACTO lett till, dvs fällande dom för hets mot folkgrupp rent juridiskt.
Citera
2022-09-17, 10:05
  #2084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Nej men väldigt många är inte så pryda som du utan de flesta kan skratta åt sjuka saker. South Park har 8,7 på IMDB och över 350 000 röster. Vad säger du om det?
South Park är tecknad komedi, ibland extremt efterblivet och omoget och vissa skämt är osmakliga. Även de som kollar på det anser att det är extremt omoget och efterblivet ibland, roligt ja men de flesta som kollar är pårökta.
Jag gillar SP, men det är som sagt tecknad komedi, parodi på diverse. Det är en helt annan sak, att du jämför detta med med politik visar att du har en skruv lös. De fiser nonstop också, kiss och bajskämt liksom. South Park ska provocera dessutom, det som gjort det lite udda roligt. De flesta som kollar på det är ungdomar dessutom, gjorde även jag när jag var det.

Det är som att någon skulle komma naken med en buttplugg i röven och dildo i käften på valvakan o skrikit "ja ska kolla din mamma" så skulle du rättfärdiga detta med att det finns liknande sexuella komedier i någon obskyr serie som vissa människor kollar på.
Citera
2022-09-17, 10:08
  #2085
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag skiter blankt i vad du tycker.

Jag skrev vad ordvalet DE FACTO lett till, dvs fällande dom för hets mot folkgrupp rent juridiskt.
Ja du är lite tuff du? Men här på FB handlar det mycket om egna analyser om du nu har missat det min vän? Bra att du ger oss argumenten för att klargöra absurditeten i denna PK historia.
Citera
2022-09-17, 10:11
  #2086
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Så hon varken säger eller skriver Heilg Seger?

Tack för förtydligandet!
Helg seger med uttdragen betoning på heell..g.

Erkänt att hon anspelade på just hell seger, finns intet annat som det kan röra sig om.

Så det kan bockas av att det handlar om samt en bimbo som är glappkäftad på fyllan.

Personligen är jag övertygad om att det hoppade ur munnen för att helg seger är vad som används som kodat uttryck internt.

Titta gärna på den högerextrema reportern, Hahaha!
Han fattar att det ballar ur och sen ska Rebecka rädda skivan med att pladdra som om hon vore Trump personifierad.
Citera
2022-09-17, 10:12
  #2087
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Helg seger med uttdragen betoning på heell..g.

Erkänt att hon anspelade på just hell seger, finns intet annat som det kan röra sig om.

Så det kan bockas av att det handlar om samt en bimbo som är glappkäftad på fyllan.

Personligen är jag övertygad om att det hoppade ur munnen för att helg seger är vad som används som kodat uttryck internt.

Titta gärna på den högerextrema reportern, Hahaha!
Han fattar att det ballar ur och sen ska Rebecka rädda skivan med att pladdra som om hon vore Trump personifierad.

Vart har hon erkänt detta?
Citera
2022-09-17, 10:14
  #2088
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Ja du är lite tuff du? Men här på FB handlar det mycket om egna analyser om du nu har missat det min vän? Bra att du ger oss argumenten för att klargöra absurditeten i denna PK historia.
Du är ju helt blåst som inbillar dig att du kan omtolka hell seger.

Det är ett begrepp som juridiskt lett till fällande dom för hets mot folkgrupp - oavsett om du lallar vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in