Citat:
Ursprungligen postat av
Hellbastard
Jag tycker som sagt inte att det finns nåra "förbluffande likheter" mellan CP och "dubbelgångaren " CA.
Däremot tycker jag att det finns en sån mellan Mårtens fantombild och CA.
Uppfattningar om likhet är såklart rätt subjektiva, men jag blir ändå förvånad om folk inte ser en påtaglig likhet mellan Mårtens fantom och CA:s passfoto från 1992.
En sak jag dock vill lyfta är att de som benämnt honom som CP:s dubbelgångare är folk som sett honom i verkligheten. Och om vi ska tänka oss att de inte ljuger eller har fel så måste det ju baseras på något, och bildmässigt är de ju inte lika vad vi vet. Då handlar det förmodligen till stor del om rörelsemönster.
Eller kan dubbelgångare ha syftat till namnen, och att detta missuppfattats.
Man borde analysera vad hos CP som matchar GM. Och sen jämföra dessa saker med CA. För CA stämmer ju så bra in på mördarens signalemente enligt Åsgård, och 1989 menade ju många att CP stämmer så bra in på mördarens signalemente.
Edit: tittade på Mårtens fantombild och CA:s passfoto igen. Det är nästan otroligt hur lika ansiktsuttrycken är. Vet inte om jag fokuserat på uttrycket för, men det är fascinerande.
Önskar jag kunde editera bilder så jag kunde sudda ut den skuggan som får det se ut som skägg på Mårtens fantombild. För skägget ska ju inte vara där enligt Mårten. Det var väl att inklippningen av kepsen som råkade få med sig ett skägg.