Citat:
Där kom Israel och Palestina igen. För att vara emot invandring från mellanöstern har du en märklig dragning till det ämnet. (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Jag och 99% av alla svenskar har ögon att se med, och vi ser precis den sovjet-ryska aggression som vi i olika grad förberett oss på sedan minst 1917. Du har av lätt insedda skäl förmodligen inte den historiska bakgrunden, men du kanske kan lära dig nu:
varje spenderad krona på utveckling eller inköp av JAS, Archer, Leopard, kustkorvetter, grundutbildning, repövningar - allt! - under de senaste 70 åren har haft ett enda syfte: att döda sovjet-ryska soldater eller avskräcka dem från att komma.
Att vi, liksom Natos länder, nu ser till att krigsmaterielen nu använts till det den var tänkt till, det är helt logiskt. Det är inte en så kul tanke om man är ryss, eller som du en allierad, men det är så det är.
Jag och 99% av alla svenskar har ögon att se med, och vi ser precis den sovjet-ryska aggression som vi i olika grad förberett oss på sedan minst 1917. Du har av lätt insedda skäl förmodligen inte den historiska bakgrunden, men du kanske kan lära dig nu:
varje spenderad krona på utveckling eller inköp av JAS, Archer, Leopard, kustkorvetter, grundutbildning, repövningar - allt! - under de senaste 70 åren har haft ett enda syfte: att döda sovjet-ryska soldater eller avskräcka dem från att komma.
Att vi, liksom Natos länder, nu ser till att krigsmaterielen nu använts till det den var tänkt till, det är helt logiskt. Det är inte en så kul tanke om man är ryss, eller som du en allierad, men det är så det är.
Nu pratar du igen om dåtid? Är även japan, tyskland och italien våra svurna fiender? Är du för att atombomba dom lömska japanerna?
Man kan inte säga att Sovjet är en gammal fiende men att inte Italien, Tyskland eller japan är det? Dåliga argument?
Ska du skjuta archer på riksdagshuset eller bryssel om du inte håller med dom?
Vad är det du vill försvara så desperat, det genetiska svenska folket? EU?
Aningen är man för krass geopolitik, att vi i väst ska styra världen. (vilket jag tycker) Eller för lika rättigheter för alla.
Man är inte trovärdig om man börjar slira mellan dom olika argumenten, då är man bara ohederlig.
Självklart har Palestina lika rätt att inte vara ockuperade som Ukraina.