2022-09-16, 21:04
Medlem
Tillssons avatar
Öst kommer att styra framöver. Bara att vänja sig..

Citat:
Russia's isolation continues the 2 MOST POWERFUL LEADERS IN THE WORLD UNITED BY UNLIMITED FRIENDSHIP⚔️⚔️⚔️

https://twitter.com/ILRUSSO1/status/1570843772833132545
Citera
2022-09-16, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
En krigshetsande 82-årig kärring, Nancy Pelosi, är USAs företrädare för kriget i Ukraina. Pinsamt värre....vilket skitland/organisation NATO som gömmer sig bakom senila stofiler, Pelosi, Biden.

Stoltenberg har varit tyst ett tag - semester på Seychellerna i privatjet på EUs/din bekostnad.

Video: https://twitter.com/AZmilitary1/status/1570839934336110592

1. Mrs. Nancy Pelosi har en Ukrainsk-Rysk bakgrund.

2. Mr. Chuck Schumer har en judisk-ukrainsk-svensk bakgrund.

3. Som du kanske förstår har alla Amerikaner intressanta ursprungsbakgrunder. Många demokrater är lite smått jäviga i Ukraina eller affärsintressenter.

4. Bye-bye
Citera
2022-09-16, 21:06
Medlem
hellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
8 gånger större? I Ukraina?

Yes! Har du inte följt med hur mycket materiel Ukraina har förstört och konfiskerat?
Du borde hålla dig lite mer uppdaterad om du ska försöka dig på att debattera
Citera
2022-09-16, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Men det låter inte så strategiskt att lämna massor av stridsvagnar och ammunitionslager till Ukrainarna? Upplys oss gärna om det strategiska i det!
Har för mig jag läste att en herrans massa ryssar plötsligt mönstrade av när dom hörde ukrainsk verkanseld lite för nära. Och då är det ju på med civil mundering och få tag på en personbil som gäller för snabb förflyttning till den relativa säkerheten hemlandet. Ukrainska bönner lär nog vara intresserade av dessa oskadade kvarlämnade ryska tanks så dom kommer säkert till nytta.
Citera
2022-09-16, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Vilken tur då att forumet styrs av regler och inte av nån form av omröstningar från IQ90 individer med 3 diagnoser som tror att twitter, expressen eller dumma möpar som Lars Wideräng vet nåt om verkligheten.

Att låna andra människors tankar är inget recept om man önskar förstå något... alls

Citat:
Ta chansen istället att lyssna på motsatta eller objektiva argument som mina. Du behöver inte hålla med, men var inte en snowflake och blir upprörd av att det finns folk som inte sitter och håller med om allt propagandan säger att du ska tycka utan att iaf försöka tänka själva.

Om det är objektivt ska det ju gå att dela oberoende av subjektivitet.
de 2 ovan stycken är exempel på motsattsen....

Citat:
Mitt argument är att Ryssar, judar, eskimåer eller kineser inte är medfött onda. Det kallas geopolitik eller kultur. Kan vi förstå dom så kan vi hantera dom lättare, vårt mål är väl inte att utrota dom?

Det är ju ditt subjektiva argument.

Citat:
Förra stora kriget skulle vi döda alla tyskar, italienare och japaner. Nu ska vi döda alla ryssar. Det svänger fort

inte döda, besegra.

det kommer finnas några enstaka ryssar kvar, precis som det finns enstaka kvar av andra etnictiter.
Citera
2022-09-16, 21:12
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Killing fields. Det här är en västanfläkt vad som momme när Mariupol befrias:

https://twitter.com/liz_cookman/status/1570785678858006531?t=AyYOh5iol4bKGZLRIZsGRA&s=19
Ryssland är sedan länge bortom ”the point of no return”. De har betett sig så svinaktigt i Ukraina att det inte finns någon väg tillbaka när freden till slut kommer. Inte bara pga deras invasion av ett grannland och tidigare broderfolk, utan beroende på saker som detta. De kommer, på goda grunder att vara hatade i generationer.

Titta på Polen som så fort de kom ut underifrån den sovjetiska stöveln tog första chansen att gå med i EU och NATO. Nu står de längst fram för att hjälpa Ukraina, för de känner till Katyn och decennier av ryska svek och lögner.
Citera
2022-09-16, 21:12
Medlem
Citat:

https://twitter.com/liz_cookman/status/1570785678858006531?t=AyYOh5iol4bKGZLRIZsGRA&s=19

1. Död sedan månader tillbaka och verkar ha Ukrainskt soldatmaterial på nedre delen av kroppen.

2. Låt mig gissa att de begravt en potpurri av grillade och tryckskadade kroppar från alla småslag i området.

3. Det finns massvis med gamla tortyrfilmer utlagda på nätet, men de såkallade Azoviterna verkar vara huvudproducenter av sådana.

4. Mariupol lär ha massvis med gravar och Ryssarna döljer inte direkt att det dött en massa människor i Ukraina i sin propaganda: http://thesaker.is/a-turning-point-once-every-500-years/ :
"According to a document signed by the Commander of the Armed Forces of the Ukraine, General Zaluzhny, by the beginning of July 2022, 76,640 Ukrainian soldiers had been killed (ten weeks on, it must be nearly 100,000). With the seriously wounded generally at a ratio of 1 to 1, this means that up to 200,000 Kiev troops may have been put out of action permanently. And that does not include deserters, captured and missing in action, which could make another 50,000. This confirms earlier reports that total Kiev casualties, those permanently out of the fighting, are a horrendous 250,000. In any case Ukrainian hospitals are overflowing, as friends from the Ukraine on Telegram and Whatsapp tell me every day. Indeed, a great many wounded have had to be sent to hospitals in Poland, which are also crowded, at least in Eastern Poland.

On the other hand, in all the Allies appear to have lost about 10,000 killed, most of them from the Donbass militias. This could mean up to 25,000 out of the fight permanently on their side. That is one tenth of Kiev’s casualties. With such huge Kiev losses, many are suggesting that Zelensky and his puppeteers in Washington and London are in fact guilty of war crimes. Nobody in his right mind sends his troops to the slaughter like this. Hitler proved that. Most analysts and observers consider that the conflict could end towards the end of next year or it could be slowed down till early 2024
"

4.1. 1-1 Ratios är väldigt lågt räknat. 1 död- 3 skadade brukar vara något av en norm. Så som den civila moderna sjukvården räknar inkl. allt (även skoskav) ibland upp till 1 död- 9 skadade.

5. Bye-bye
Citera
2022-09-16, 21:13
Medlem
Citat:

Nu ska du inte överdriva. Menar du att 2.5 milj ukrainare har dött där?
Citera
2022-09-16, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hello
Yes! Har du inte följt med hur mycket materiel Ukraina har förstört och konfiskerat?
Du borde hålla dig lite mer uppdaterad om du ska försöka dig på att debattera

Vadå skulle Ryssland anfallit med över en miljon man då menar du???
Citera
2022-09-16, 21:14
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Har för mig jag läste att en herrans massa ryssar plötsligt mönstrade av när dom hörde ukrainsk verkanseld lite för nära. Och då är det ju på med civil mundering och få tag på en personbil som gäller för snabb förflyttning till den relativa säkerheten hemlandet. Ukrainska bönner lär nog vara intresserade av dessa oskadade kvarlämnade ryska tanks så dom kommer säkert till nytta.
Läste du någonstans vilka stridsvagnar de lämnade efter sig? Ryssarna har ju plockat fram 60-talsstridsvagnar eftersom deras mer moderna är utslagna. Om ett var gamla reliker de lämnade när de cyklade därifrån så kanske det inte var någon större vinst för Ukraina?
Citera
2022-09-16, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Har du nån källa på att det är oroligt och upplopp i ryssland.?

Det var inte det vi diskuterade. Men tack då vet jag att du inte hade någon källa förutom din sedvanliga Kremldynga.
Citera
2022-09-16, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Jag tycker USA- Ukraina gör det riktigt bra- betänk utan en endaste amerikansk soldat dessutom. Ryssland kommer gå sönder. Oboy vad president Putin ångrar sitt angrepp på USA- Ukraina.

Ukrainarna är våra riktiga superhjältar. Mod, tapperhet och rättfärdighet är deras signum.

Jag kan förstå ryssarna, och jag kan också förstå ukrainarna. Till och med USA kan jag förstå. Vad jag inte kan förstå är varför Europer som du vill hålla igång kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in