2022-09-16, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Det går riktigt, riktigt dåligt för Ryssland med sitt orättfärdiga krig mot Ukraina.

Den ryska ledningen är rädd för sina medborgare- så brukar ofta totalitära regimer visa sig vara- likaså är den ryska ledningen rädd för allt och alla som kan rubba den struktur de byggt upp, de är rädda för NATO, de är rädda för Ukraina, de är rädda för EU och de är rädda för sina grannar- de tar aldrig stopp i vad för hot de känner vara överhängande... så till den milda grad att de känner ett tvingande behov om att hota eller bekriga dem samtliga.

Ryssland har blivit ett ovänligt land- en ruttnande statsbildning men en paranoid ledning.

För övrigt visade din länk precis det jag tidigare förklarat- Sverige gjorde rätt i att följa sina åtaganden. På't igen, försök prata om Ryssland eller Ukraina. Försök, försök...

Om du inser att de inte krigar mot Ukraina utan mot USA så blir det lättare att förstå händelseförloppet och inte så tillkrystat.
Citera
2022-09-16, 20:55
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground
Haha guld! Kul att du postar den! Det är ett brofundament från en bro tyskarna byggde på 40-talet och som sedan sprängdes. Jag postade länk till bevis tidigare i tråden. Synd att en del luras så lätt av den genomskinliga rysspropagandan…

Citat:
Ursprungligen postat av slö
hahah, ja det har det, du vet att det är ett betongfundament de skjuter på väll?

du kan tillochmed se fiskmåsarna fly.....ditt nöt...

Konstigt betongfundament som rör sig åt höger i bild och orsakar synbara svall. Och "måsarna" är inga måsar utan artefakter i IR-bilden, samt sen splitter.

Det är överdelen av någon typ av amfibiefordon man ser, eventuellt försett med diffusor för att minska IR-profilen eller något slags skydd för uppsuttna soldater.
Citera
2022-09-16, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
USA har över 800 militärbaser utomlands. Ryssland har en i Syrien och en på Krim.

Därmed inte sagt att jag har något emot den fördelning, enbart konsumentupplysning.
Tillhör du också den kategorin som tillsammans med manfredkranz och Hepatitkatten fortfarande tror att det var USA som med sina trupper startade ett anfallskrig mot Ryssland?

I så fall rekommenderar jag dig såväl som de andra nämnda att läsa på.
För att lära sig måste man först olära.
Citera
2022-09-16, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Jag är övertygad om att om det skulle bli en omröstning i tråden om huruvida dina lögner eller Sarumans kloka inlägg skulle innebära avstängning så skulle du få lämna tråden.

Dina åsikter är förbannat obehagliga och bör förpassas till ett land som är hermetiskt tillslutet, t.ex. Nordkorea

Vilken tur då att forumet styrs av regler och inte av nån form av omröstningar från IQ90 individer med 3 diagnoser som tror att twitter, expressen eller dumma möpar som Lars Wideräng vet nåt om verkligheten.

Ta chansen istället att lyssna på motsatta eller objektiva argument som mina. Du behöver inte hålla med, men var inte en snowflake och blir upprörd av att det finns folk som inte sitter och håller med om allt propagandan säger att du ska tycka utan att iaf försöka tänka själva.

Mitt argument är att Ryssar, judar, eskimåer eller kineser inte är medfött onda. Det kallas geopolitik eller kultur. Kan vi förstå dom så kan vi hantera dom lättare, vårt mål är väl inte att utrota dom?

Förra stora kriget skulle vi döda alla tyskar, italienare och japaner. Nu ska vi döda alla ryssar. Det svänger fort
Senast redigerad av HappyUW 2022-09-16 kl. 21:00.
Citera
2022-09-16, 20:58
Medlem
hellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Normalt sett måste en anfallande styrka ha 3 gånger så många soldater som dom försvarande. Ryssland borde ju inte ha en chans i sånt fall. Och varför utför Ukraina offensiva operationer som kostar mycket man när dom bara kan vänta och försvara sig? Har dom bråttom?
Fast nu har ju Ukraina tagit tillbaks mer mark på ett par veckor än vad Ryssland tagit sedan Mars
Och Rysslands arme och hårdvara är ju 8 ggr större än Ukrainas. Är inte det lustigt, hur sinnesjukt JÄKLA dålig Ryssland visade sig vara
Citera
2022-09-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Ja, det är ju klart att kriget kostar EU och USA mycket mer än det kostar Ryssland. Men vi har råd för vi är större. Och Ukraina är ju numera helt bankrutt.
Det har väl kostat USA och EU mer än det skulle kostat att ge alla medborgare fri tandvård för alltid t ex.
Det är ju USA och UK som drivit på det mesta. Vi i EU har ju mest tvingats med på resan. Vi fixade ju freden förra gången. "fuck eu" "minsk1+2" etc

Sen gissar jag att USA och UK kommer hålla sig borta när återuppbyggnaden ska betalas Undrar om dom budgeterat närmaste åren med 10 000 miljarder för återuppbyggnaden, tveksamt tror jag vi får väl se.

Vi kan väl alla enas om att det är US och UK som ska stå för all återuppbyggnad inte vi i EU?
Ryssland kommer få stå för återuppbyggnaden av Ukraina, det råder det inga tvivel om. De 25% av ryska befolkningen som fortfarande har utedass lär få dras med dessa i ett par generationer till innan de betalat av skulden för barnamördare v.puttins storhetsvansinne.
Citera
2022-09-16, 20:59
Medlem
HejaFinlands avatar
En rysk legosoldat från nazist-Wagner försöker bo på hotell i Ryssland. Går inget vidare. Ryska samhället kommer att ha stora slitningar framöver. https://twitter.com/antiputler_news/status/1570807023939514368
Citera
2022-09-16, 21:00
Medlem
Sgt.Blands avatar
Här kommer en liten fredagskaramell att suga på. Nazi-Ryssland har nu kommit på att de får stryk av ett gäng "mercenaries" från väst haha. Rena rama komedin nu i rysk TV.

https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1570835842255704064
Citera
2022-09-16, 21:01
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Om du inser att de inte krigar mot Ukraina utan mot USA så blir det lättare att förstå händelseförloppet och inte så tillkrystat.
Jag kan gå med på att de krigar mot USA, okey- okey.... Det går jättedåligt för Ryssland med sitt orättfärdiga krig mot USA. I korthet, om man drar ner denna situation till sin innersta kärna är det så här; Ryssland har annekterat (besatt/erövrat) den amerikanska Krimhalvön mot all internationell rätt och därmed förbrutit sig mot folkrätt och allehanda internationella regler. Ryssland har vidare understött rebeller/separatister i det allra östligaste av amerikanska Ukraina (Donetsk och Luhansk) för att senare utropa dem som områden under rysk förvaltning. Även detta mot internationella regler och i strid mot folkrätt och FN's grundläggande stadgar. Ryssland har slutligen angripit hela USA-Ukraina vilket återigen går emot folkrätt, FN konventionen, EU konventionen och allehanda övriga mänskliga lagar. USA försvarar sig nu med den angripnes rätt, på vad sätt de kan och finner lämpligt.
Citera
2022-09-16, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hello
Fast nu har ju Ukraina tagit tillbaks mer mark på ett par veckor än vad Ryssland tagit sedan Mars
Och Rysslands arme och hårdvara är ju 8 ggr större än Ukrainas. Är inte det lustigt, hur sinnesjukt JÄKLA dålig Ryssland visade sig vara

8 gånger större? I Ukraina?
Citera
2022-09-16, 21:03
Medlem
raskenss avatar
Killing fields. Det här är en västanfläkt vad som kommer när Mariupol befrias:

https://twitter.com/liz_cookman/status/1570785678858006531?t=AyYOh5iol4bKGZLRIZsGRA&s=19
Senast redigerad av raskens 2022-09-16 kl. 21:16.
Citera
2022-09-16, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Konstigt betongfundament som rör sig åt höger i bild och orsakar synbara svall. Och "måsarna" är inga måsar utan artefakter i IR-bilden, samt sen splitter.

hahaha, jag förstår nu att jag förolämpade "nöten" när jag jämförde den med dig.

Citat:
Det är överdelen av någon typ av amfibiefordon man ser, eventuellt försett med diffusor för att minska IR-profilen eller något slags skydd för uppsuttna soldater.

https://twitter.com/GeoConfirmed/status/1570017197279305729
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in