Citat:
Ursprungligen postat av
twoeggs
Fånig argumentation. Jag läser inte någon rysk propaganda, följer inga ryska telegramkonton, aldrig kollat på rysk tv, jag kan inte ens ryska. Lika lite som jag tror att så många här följer ukrainsk dito även om det såklart är möjligt att det finnas enstaka som gör det. Jag vet mycket väl att båda sidor bedriver propaganda i krig, att tro något annat är naivt. Och jag vet att folk tenderar att vara naiva och gärna är snabba med att dra slutsatser när information kommer som "passar" deras egna åsikt, men som i många fall som senare tillbakavisats. Jag ser inte riktigt syftet, och hela det här forumet tappar alla nivåer av diskussionsunderlag om alla bara ska dunka rygg med sina gelikar. Det känns lite som man är i någon matchtråd till något sportevent ibland, folk vill bara "heja" på sitt lag som de är övertygade om är bäst och klanka ned på andras.
Ja, det kan bli en hel del ryggdunkande i sånna här forum, det kan jag hålla med om, utan att det gör den skull behöver vara nåt dåligt.
Jag följer inte heller något av de ryska kanalerna du nämner, men jag tar del av svensk media, som själva rapporterar om hur det rapporteras om i ryska medier. Så man ska få en bättre förståelse.
Det jag menar är att jag inte tror rysk media, tar upp det västerländska eller ukrainska perspektivet för att man ska förstår hur vi resonerar.
Både Ryssland och Ukraina överdriver mer eller mindre sina prestationer och nederlag. Det har det verkligen tagits upp i våra medier. Att mycket som rapporterats många gånger är osäkert, tills saken är bekräftad.
Tror knappast det sker från ryskt håll.
Att man själv vill spå framtiden i kriget är väl inget konstigt.. analysera och spekulera i vad nästa drag blir.
Har du nåt bra exempel annars på hur något har tillbakavisats på det sätt du menar?