Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-16, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Han ser riktigt vass ut ja. En del av frågorna har dock varit lite väl enkla . Filmfrågan nu senast var dock riktigt svår . Hoppas han inte blir för kaxig nu på slutet , han fick lite hybris när han tog dom 2 första frågorna lätt som en plätt .
Tycker tvärtom att filmfrågan var jättelätt, känd film. Liksom frågan om vad stoisk betyder.
Sen frågan på 500 000 om landskapen var ju bara att räkna...
Däremot frågan om vem som inte ingick i Police var betydligt svårare. Inte många som har koll på tror jag, svårt för 75000.
Citera
2022-09-16, 20:02
Medlem
Det var nästan 2 år sedan vi hade en miljonär i programmet. Nu när han dessutom har byt fråga kvar till miljonfrågan så är detta den största chansen sedan dess att vi får en ny miljonvinnare.
Citera
2022-09-16, 20:05
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Han glömde Öland när han räknade nerifrån. Men det gick ju vägen ändå.

Ångermanland också, men han ändrade strategi sen, jag hoppas verkligen att han tar miljonen.
Citera
2022-09-16, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Ångermanland också, men han ändrade strategi sen, jag hoppas verkligen att han tar miljonen.
Alternativen var dessutom lite snälla i marginalerna. 16 var mycket lägre än de övriga alternativen.
Citera
2022-09-16, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Alternativen var dessutom lite snälla i marginalerna. 16 var mycket lägre än de övriga alternativen.
Med tanke på nivån borde alternativen varit: 15,16,17,18
Citera
2022-09-16, 20:10
Medlem
Mats har verkligen ett jätteläge att knycka miljonen morgondagens program . Rille hade dock fel när han sa att det aldrig tidigare hänt att livlinan " Byt fråga" är kvar på miljonfrågan . Mig veterligen har det ju hänt flera gånger förut . Jan Sundström bytte fråga på sista frågan vill jag minnas . Har för mig att såväl Ulf Jensen och Ylva Ormell inte ens använde den livlinan . Någon med bättre koll får gärna rätta mig .
Citera
2022-09-16, 20:16
Medlem
Nu är det förvisso runt ett decennium sedan jag var livlina, men då blev man uppringd och fick berättat för sig exakt när den tävlande gick upp i stolen. Hela förfarandet tar inte heller särskilt lång tid, så man vet att man behöver vara tillgänglig någon timme framåt, vilket man såklart är (och med google uppe) om det är någon som vill ha en som livlina och som kan tänkas gå långt.

Citat:
Mats har verkligen ett jätteläge att knycka miljonen morgondagens program . Rille hade dock fel när han sa att det aldrig tidigare hänt att livlinan " Byt fråga" är kvar på miljonfrågan . Mig veterligen har det ju hänt flera gånger förut . Jan Sundström bytte fråga på sista frågan vill jag minnas . Har för mig att såväl Ulf Jensen och Ylva Ormell inte ens använde den livlinan . Någon med bättre koll får gärna rätta mig .

Ganska dåligt om han sade det eftersom att senaste miljonvinnaren hade den kvar…
Citera
2022-09-16, 20:18
Medlem
Soterns avatar
Citat:

Men han menade nog också att det bara är en fråga kvar när programmet bryts.
Citera
2022-09-16, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Men han menade nog också att det bara är en fråga kvar när programmet bryts.
Jag vill bestämt minnas att han sa att det aldrig hänt förut att någon haft " Byt fråga" kvar på sista frågan. Men jag kanske lyssnade för dåligt
Citera
2022-09-16, 21:43
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Postkodmiljonären borde förbjudas. Som en sekt. Åtminstone förbjuda dem att sprida sin vidriga reklam dom bombaderar folk med.

Det är inte postkodmiljonären som sprider reklam. Det är postkodlotteriet. Och vad är problemet med deras reklam? De tvingar ju ingen att gå med. Däremot håller jag med om att frågesporten borde separeras från lotteriet så man slipper alla vinstutdelningar och annat trams i programmet. Om Postkodlotteriet är tillräckligt intressant i sig självt för att fånga folks intresse så kommer det att göra det utan att de måste paratisera på "Vem vill bli miljonär"-formatet.
Citera
2022-09-17, 19:27
Medlem
DyslexiKungens avatar
Snart ska miljonen ut
Citera
2022-09-17, 19:39
Bannlyst
Märkliga miljonfrågor där man hör på musikalens namn vilket svar som är korrekt. Andra frågor på lägre nivåer har ju varit betydligt svårare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in