Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-11, 14:07
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det vore väldigt intressant att få veta om du har nån trovärdig källa på att livlinan som blir uppringd får reda på när dom kommer användas och när dom måste vara beredda? Känner du någon i redaktionen och kan intyga att så är fallet? Om inte så faller dina hemmasnickrade konspirationsteorier platt

Men snälla. Den tävlande vet ju när den ska vara med. Då kan ju den meddela sina livlinor så att de är beredda. Det är inte som att programmet tar en hel dag att spela in.
Citera
2022-09-11, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ravelli har aldrig hört talats om tvillingderbyt
Den såg jag inte komma. Han ska väl ändå vara skapligt allmänbildad. Att Gradvall och Titti framhärdade med ett eget förslag fast de inte hade en susning hjälpte ju inte heller. Om Ravelli trodde något i just den här frågan så hade jag om jag vore Gradvall utan kunskap hållit med. Om Gradvall i en annan fråga skulle gissa på något inom rap, så skulle jag aldrig få för mig att nämna ett annat alternativ.

Det kunde ha sparat en livlina.
Citera
2022-09-11, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Antagligen många som aldrig sett programmet förut och tror att man inte får googla.

Kanske, dock kan dom ju inte bevisa något så då hade man väl gjort det diskret. Så länge ingen sagt att man ej får så borde man köra på med att googla utan skam.

Citat:
Hon var dessutom alldeles för långsam när hon läste upp alternativen.

Fast man hade hunnit googla och fått fram svar med god marginal ändå. Ofta så kan man bara googla på vad frågan gäller och få svaret direkt. Denna fråga handlade t.ex. om "glömskans flod" i grekisk myt, då hade man skrivit in "glömskans flod" på google och således fått rätt svar redan innan hon hunnit läsa upp alla alternativ. Även om hon läste upp långsamt fanns det även god tid kvar efter hon läst upp alternativen.
Citera
2022-09-11, 14:57
Bannlyst
Citat:
Men snälla. Den tävlande vet ju när den ska vara med. Då kan ju den meddela sina livlinor så att de är beredda. Det är inte som att programmet tar en hel dag att spela in.

Jag har redan försökt övertyga vederbörande utan resultat, lika bra att du ej lägger någon energi på det.
Citera
2022-09-16, 19:38
Moderator
Dr Kings avatar
Läraren rusar på mot de höga summorna. Det gäller nu att han har lite tur med frågorna där så kan det bli riktigt mycket pengar för honom.
Citera
2022-09-16, 19:43
Medlem
Postkodmiljonären borde förbjudas. Som en sekt. Åtminstone förbjuda dem att sprida sin vidriga reklam dom bombaderar folk med.
Citera
2022-09-16, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Läraren rusar på mot de höga summorna. Det gäller nu att han har lite tur med frågorna där så kan det bli riktigt mycket pengar för honom.
Han ser riktigt vass ut ja. En del av frågorna har dock varit lite väl enkla . Filmfrågan nu senast var dock riktigt svår . Hoppas han inte blir för kaxig nu på slutet , han fick lite hybris när han tog dom 2 första frågorna lätt som en plätt .
Citera
2022-09-16, 19:51
Medlem
Den här gubben är tamigfan en av dom vassaste deltagarna på länge . Han spelar spelet klockrent , vet exakt hur och när han ska använda livlinorna och är enormt kylig . Han är värd att vinna miljonen
Citera
2022-09-16, 19:52
Medlem
DyslexiKungens avatar
De vore kul om han kunde byta frågan sen till miljonen om han kommer dit och har livlinan kvar och inte kan den
Citera
2022-09-16, 20:00
Medlem
picapicans avatar
Orkar inte med Rilles eviga "har du tänkt klart?", "är det ditt slutgiltiga svar?" och "ingen livlina?".
Citera
2022-09-16, 20:01
Moderator
Dr Kings avatar
Smartare att tänka på de som inte har -land i namnet ja. Så tänkte jag också eftersom de är färre och det är mindre risk att man missar någon. Bäst är egentligen att göra båda och då få ett intervall där det kan ligga mellan och då gör det inget om man har missat något landskap.

Lärar-Mats är riktigt vass och har spelat spelet riktigt väl. Till att börja med genom att ta 4 livlinor vilket man givetvis skall ta men sedan genom att använda livlinorna på precis rätt ställe.

Nu kommer han få två chanser på miljonfrågan (han har ”byt fråga” kvar).

Hoppas verkligen att han går därifrån med miljonen. En riktigt antiklimax skulle vara om han missar på miljonfrågan och får gå därifrån med 10 papp.
Citera
2022-09-16, 20:01
Medlem
Soterns avatar
Han glömde Öland när han räknade nerifrån. Men det gick ju vägen ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in