2022-09-16, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matri-Arken
Togs inte två misstänkta i nära anslutning till brottsplatsen?

Verkar som dessa två råttor är släppta om jag läst rätt, annars får ni rätta mig
Citera
2022-09-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Vilka misslyckade människor, och vad är det där för ouppfostrad WT tjej? Fyfan finns inget värre än tjejer som umgås med sånt pack

Vilken av tjejerna syftar du på, Y@smina eller EPA tjejen
Citera
2022-09-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Kan förklara.
Istället för att du typ hugger 10 hugg eller drar 100 knytnävsslag och mosar angriparen, så gör man ETT slag med knytnäven.
Sedan avvaktar man. Räckte det?
Behövs det mer? Är angriparen så sinkad att jag kan springa ut genom dörren eller fly från balkongen

hmm... Är nog rätt så svårt att angripna med knivhuggna händer med stora knivsår i. Hålla fast skulle jag säga att man kan glömma, allt blod kommer göra så man kan glömma allt vad friktion heter och du som offer kan lätt ta dig loss.
Sedan lär en hel del musker och senor vara av i handen så någon nämnvärd styrka är inte att tala om.

1) Under tiden du avvaktar så kanske du avlider själv för att fienden skär av dig strupen eller bara får in en riktigt bra träff med näven. Du slår eller hugger tills fi är helt försatt ur spel

2) Människor är kapabla till ganska mycket med rejält svåra skador. Särskilt knarkare som går på tjack... Finns exempel på personer som fungerar ganska bra med flera skotthål i sig beroende på var de träffar o.s.v. Är de beväpnade kan du verkligen inte lita på att sår i icke-vitala kroppsdelar sätter stopp på dem. Jämför med en björn som kan springa 30 meter efter att du skjutit den och fortfarande äta upp dig.
Citera
2022-09-16, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bukfylla
Kämpigt det där med inavel, visst?

Precis. Eftersom han aldrig visade några skador vid gripandet och behövde aldrig åka ambulans var händelsen ett mord av Ulricehamns Venom.
Citera
2022-09-16, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjjjjj15627
Du verkar inte veta hela historien, det handlar om döda personer deras familjer sörjer för att dom har förlorat en son, bror och kusin eller barnbarn. Snälla yttra dig inte om du inte vet hela historien. Vi alla vet att no@h b kommer lida exakt lika mycket som dom gjorde när folk får tag i han.
Alla ni som sitter och sörjer och hatar har ett ansvar i L0rens och R0naldos död. Ni hade kunnat förhindra detta och mycket annan skit som de gjort. Men istället så skyller ni allt på Noah. Detta är något jag inte gillar med folk från mellanöstern, allt snack om hämnd, hat och heder. Det är beteende som har gjort vårt land så mycket sämre än det varit. #freenb
Citera
2022-09-16, 19:37
Medlem
Citat:
Kan förklara.
Istället för att du typ hugger 10 hugg eller drar 100 knytnävsslag och mosar angriparen, så gör man ETT slag med knytnäven.
Sedan avvaktar man. Räckte det? Behövs det mer? Är angriparen så sinkad att jag kan springa ut genom dörren eller fly från balkongen (lyckas man klättra upp så borde balkongen ligga såpass lågt att man kan hoppa ner om det typ är gräsmatta nere).

Rinse and repeat. Då kan du också ge en rimlig förklaring till varför alla slag var nödvändiga. "Slog en gång men det räckte inte för angriparen fortsatte hålla fast mig".

Tror inte det. Såvitt jag vet är straffade personer (felons) undantagna castle doctrine och stand your ground just för att de blir inte genuint oprovocerade angripna.

Nej. Hem är bara egendom och kan man fly ifrån. Sålänge du och din fru klarar sig med livhanken i behåll ska du väl skita i vad som händer med ditt hem...

hmm... Är nog rätt så svårt att angripna med knivhuggna händer med stora knivsår i. Hålla fast skulle jag säga att man kan glömma, allt blod kommer göra så man kan glömma allt vad friktion heter och du som offer kan lätt ta dig loss.
Sedan lär en hel del musker och senor vara av i handen så någon nämnvärd styrka är inte att tala om.

Du fantiserar så du tror dig själv, hoppas ngn stormar din lgh så du får praktisera dina teorier
Citera
2022-09-16, 19:39
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Har han inte vapen i händerna så är han obeväpnad. Man sparar på krutet tills ett tillhygge eller vapen halas upp!
Nej du det gör man inte när adrenalinet flödar och överlevnadsinstinkten tar över kontrollen. Vem tror du att du är egentligen, John McClane i Nakatomi Plaza? Du, liksom lagen, utgår från att man är lugn och tänker klart när man har inkräktare innanför dörren men det är snarare tvärtom. Reptilhjärnan tar över och man agerar instinktivt.

https://www.psykologiguiden.se/rad-och-fakta/fa-hjalp/kris-och-trauma/vanliga-relationer
Citat:
Det första som slår till vid en skrämmande händelse är överlevnadsinstinkten. Det är inte förrän den och hotet släpper greppet om oss som våra hjärnor tillåter oss att ha tankar och känslor kring det inträffade. Det är därför de första reaktionerna är fysiska. Hjärnan gör kalkyler och styr kroppens resurser. I ett överlevnadsläge slösas ingen energi på tankar eller känslor. Det är flykt, strid eller något som liknar ett paralyserat tillstånd som gäller.

Nödvärnsrätten är begränsande och tar ej hänsyn till att människor reagerar olika när hotet står innanför dörren, lagen tar ej hänsyn till det som händer innanför pannbenet. Man ska aldrig behöva oroa sig för rättsliga konsekvenser när man instinktivt agerat med dödligt våld i en nödvärnssituation. Vill man inte råka illa ut så ska man ge fan i att utsätta andra för brott.

Fler länkar
https://www.hjarnfonden.se/2022/09/vad-hander-i-kroppen-nar-vi-stressar/
https://sv.wikipedia.org/wiki/Flykt-_och_kamprespons
Citera
2022-09-16, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyddavarabarn
Hur hade du själv agerat??? Lätt å säga här kanske, men om de kom ett gäng idioter som är både vid din dörr och balkong, alltså enda utvägarna, och är ute för att plocka dig, råna dig, ja whatever, du hade snällt öppnat dörren och satt på kaffe eller? Troligen hade du legat död själv på ditt golv....

Blanda nu inte ihop korten. Vi talar om nödvärnsinvändningen som denna Venom hävdar.

Han kom aldrig till skada och därför kan hans dödande inte klassas som självförsvar och sitter därför häktad på väg mot livstidsstraff.

Han kunde lika gärna ha använt ett basebollträ eller en hammare om han nu ville "bara freda sig".
Senast redigerad av suntsiezinak 2022-09-16 kl. 19:41.
Citera
2022-09-16, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Jag hoppas att du förstår att knivhugg mot vitala delar också är det effektivaste sättet att sätta stopp på någon som utgör ett hot? Knivhugg mot händer och fötter leder förmodligen till att de överlever, ja, men också att de fortsatt kan angripa dig... Dessutom är torson mycket lättare att träffa.

Du har fel. Han kunde ha riktat sticket mot låren utan att döda dem..
Citera
2022-09-16, 19:45
Medlem
senhackarens avatar
Nödvärnsrätten borde utvidgas mer. Ska folk inte få skydda sig och andra med alla tänkbara medel även om det slutar med dödlig utgång. Dessa angripare attackerade paret på egen risk. Nödvärnsrätten i detta land är alldeles för mesig.
Citera
2022-09-16, 19:49
Medlem
Någon insatt i området som kan förklara:

Var Noah en farlig person?
Alltså det är inte många som väntar på sina inbrottstjuvar frivilligt och står redo med kniv och kan använda det som vapen också.
Man måste väl ha ngt slags fel i huvudet eller jävligt mkt stake (beror på hur folk ser det).

Försöker förstå mig på om det bara var en vanlig Svensson snubbe eller var det ngn som man verkligen inte ville tjaffsa med? Om ni förstår vad jag menar.
Han kan ju ha varit påverkad av kola som gjort att han vågat utföra denna handling.
Citera
2022-09-16, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Nej du det gör man inte när adrenalinet flödar och överlevnadsinstinkten tar över kontrollen. Vem tror du att du är egentligen, John McClane i Nakatomi Plaza? Du, liksom lagen, utgår från att man är lugn och tänker klart när man har inkräktare innanför dörren men det är snarare tvärtom. Reptilhjärnan tar över och man agerar instinktivt.

https://www.psykologiguiden.se/rad-och-fakta/fa-hjalp/kris-och-trauma/vanliga-relationer

Nödvärnsrätten är begränsande och tar ej hänsyn till att människor reagerar olika när hotet står innanför dörren, lagen tar ej hänsyn till det som händer innanför pannbenet. Man ska aldrig behöva oroa sig för rättsliga konsekvenser när man instinktivt agerat med dödligt våld i en nödvärnssituation. Vill man inte råka illa ut så ska man ge fan i att utsätta andra för brott.

Fler länkar
https://www.hjarnfonden.se/2022/09/vad-hander-i-kroppen-nar-vi-stressar/
https://sv.wikipedia.org/wiki/Flykt-_och_kamprespons

Tur att du inte är åklagaren i målet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här