Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Du hade fel, du påstod att EU kommer stoppa gas från Azerbajdzjan när det i verkligheten är som så att EU köper mer gas än någonsin från Azerbajdzjan för att slippa köpa från Ryssland. Du visade din okunskap "wwr".
När Ryssland nu börjat falla samman börjar stridigheter även mellan andra forna sovjetrepubliker.
Början på slutet för Ryssland.
Tadzjikistan mot Kirgizistan.
https://www.twitter.com/MiddleastN/status/1570665981864980481
Du upprepar din feltolkning trots att jag förklarat.
I ett framtida scenario där en konflikt om Artsakh kommer att utvecklas till fullt krig och ett EU-övertagande aktualiseras kan en blockad av Azerbaijansk energi bli aktuell.
Se hur mycket pengar vi redan har slösat på Ukraina och Azerbaijan. Alltså även innan kriget i Ukraina.
(FB) Azerbajdzjan angriper Armenien (13/9-22), nytt krig på gång?
...
Jag har besökt Uzbekistan, men inte Tadjikistan eller Kirgistan. Undrar vilken av dem som ryssarna kommer att stödja och vilken vi kommer att få skicka gamla Carl Gustav-pansar-gevär från 1946 till. Wallenberg och Saab gnuggar händerna ...
Kazakhstan gav man ju till ryssarna genom att de fick skicka in trupper för att kväsa en sannolikt CIA-organiserad färgrevolution i början på året. En del trodde att Bitcoin-rigggar hade använts för att knäcka deras elnät, men det har jag inte verifierat. De oberoende länderna faller som käglor just nu, inte bara Sverige.