2022-09-15, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Nu missade jag vad han gjorde nu men ibland kan han bete sig lite konstigt – alla spelare har sina sätt att tagga till.

I en match nyligen hittade Mikael en tant i publiken som var högljudd och sedan använde han hennes existens för själv-taggande mellan bollarna resten av matchen. Jag har för mig att han vann.

Nu ser jag att Mikael gnäller om något.
Kommentatorerna gillar det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Syftar du på när han gick runt och "grälade" med sig själv mellan bollarna?

Ja samt se oengagerad och uttråkad ut. Det ser ut som att han har väldigt stort spel inom sig som vill komma ut men hindras av hans extremt ojämna humör och vilja.
Citera
2022-09-15, 21:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Geten kommenterar DG:s besked i en tvådelad tweet:

Inga tweets från serbfittan såhär långt..

Fed följer ju inte Djok på insta ens så varför ska Djokern bemöda sig?
Citera
2022-09-15, 21:39
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Fed följer ju inte Djok på insta ens så varför ska Djokern bemöda sig?

Vad menar du? Federer har ju meddelat sin pensionering även på Twitter och säkert på andra sociala medier.

https://twitter.com/rogerfederer
Citera
2022-09-15, 21:47
Avslutad
Citat:
Vad menar du? Federer har ju meddelat sin pensionering även på Twitter och säkert på andra sociala medier.

https://twitter.com/rogerfederer

Jag menar det är väl en jäkla diss av Fed att inte följa tillbaka Djok på instagram? Han följer ju Nadal och att inte följa tillbaka sin största rival genom åren är ju märkligt.
Citera
2022-09-15, 21:51
Medlem
Inte för att vi haft nån chans med Elias/Göransson, men dubbel direkt på singeln verka vara i mesta laget för Mikael. Man spelar inte bra.
Citera
2022-09-15, 22:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Inte för att vi haft nån chans med Elias/Göransson, men dubbel direkt på singeln verka vara i mesta laget för Mikael. Man spelar inte bra.

Missade matchen och såg heller inte dubbeln mot Argentina som Sverige förlorade, men hade Göransson nån skadekänning då? Han är ju annars vår bäste dubbelspelare numera, och som sagt, Mikael hade precis spelat en tuff dubbelmatch och var säkert dränerad både fysiskt och psykiskt.
Citera
2022-09-15, 22:11
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Jag menar det är väl en jäkla diss av Fed att inte följa tillbaka Djok på instagram? Han följer ju Nadal och att inte följa tillbaka sin största rival genom åren är ju märkligt.

Vem fan bryr sig? Federer och Nadal har en ganska vänskaplig relation för att vara så stora rivaler, så det är väl ganska naturligt att de följer varandra.

Är det några fler sociala medier som Federer borde följa Djokovic på, så att inte serben tar illa vid sig?
Facebook? YouTube? WhatsApp? TikTok? Eller kanske Snapchat? Bör han skicka julkort årligen?
Citera
2022-09-15, 22:27
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Missade matchen och såg heller inte dubbeln mot Argentina som Sverige förlorade, men hade Göransson nån skadekänning då? Han är ju annars vår bäste dubbelspelare numera, och som sagt, Mikael hade precis spelat en tuff dubbelmatch och var säkert dränerad både fysiskt och psykiskt.

Kommentatorn nämnde väl att Mikael hade vassare returer än Göranssons och angav det som ett möjligt skäl till varför Mikael fick spela dubbeln. Minns inte om han angav fler skäl.

Göransson spelade dock dubbeln mot Argentina, tillsammans med Elias.
Citera
2022-09-15, 22:37
Avslutad
Citat:
Vem fan bryr sig? Federer och Nadal har en ganska vänskaplig relation för att vara så stora rivaler, så det är väl ganska naturligt att de följer varandra.

Är det några fler sociala medier som Federer borde följa Djokovic på, så att inte serben tar illa vid sig?
Facebook? YouTube? WhatsApp? TikTok? Eller kanske Snapchat? Bör han skicka julkort årligen?

Fast nu skrev jag det som svar till en annan som förväntade sig att Djok skulle skriva ett rart inlägg på insta. Och som du säger, Fed och Nad har en helt annan relation så varför ska Djok behöva skriva något på insta? Han kan väl säga något i förbifarten nästa gång de ses liksom.
Citera
2022-09-15, 22:43
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Fast nu skrev jag det som svar till en annan som förväntade sig att Djok skulle skriva ett rart inlägg på insta. Och som du säger, Fed och Nad har en helt annan relation så varför ska Djok behöva skriva något på insta? Han kan väl säga något i förbifarten nästa gång de ses liksom.

Det inlägget behandlade förvisso Twitter. Men, visst, om Djokovic inte har något att säga om att Federer avslutar karriären så får det väl stå för honom.
Citera
2022-09-15, 22:52
Avslutad
Citat:
Det inlägget behandlade förvisso Twitter. Men, visst, om Djokovic inte har något att säga om att Federer avslutar karriären så får det väl stå för honom.

Tycker dessutom att det han och Serena gjorde är löjligt, ska man annonsera ut att man ska sluta så ska man göra det lite oväntat och direkt efter sista matchen. Men de är ju scenkåta så de vill väl ha största möjliga pompa i utdragen maner.
Citera
2022-09-15, 23:11
Avstängd
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Federer och Lööf avgår samma dag. En av dom kommer jag sakna väldigt mycket...

Förlusten mot Djokovic 2019 svider fortfarande. Förhoppningsvis blir det en fin avslutning på Laver Cup, för han kommer väl spela?

Antar du menar Wimbledonfinalen.
Det retar mig oxå, minns hur jag flög upp i tv-soffan och började jubla när RF fick två matchbollar i egen serve..
Men men....Tyvärr är det väl detta aber att inte riktigt "kunna knyta ihop säcken" syndromet som fallerar lite på RF. Hänt flera gånger att RF förlorat trots matchbollar. Som mot Kevin Anderson i Wimbledon 18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in