2022-09-15, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Här är vi överens. Ryssland borde inte ha gjort som de gjorde, varken moraliskt eller rent taktiskt. De som styrde revolutionärerna gjorde fel, även ryssarna gjorde fel. Ryssarnas fel var att de var för heta på gröten, istället för att ge diplomati en chans eller visa att faktiska övergrepp, censur, våld och förtryck skulle bli konsekvensen av Euromaidan, så annekterade de Krim "för säkerhets skull", och så blev det en självuppfyllande profetia.
Nu förskönar du det Rysska inblandningen rätt mycket, du nämner inte alls de FSB officerarna och ryska styrkor som ockuperade delar av Donbass. Det är väl därav Ryssland fortsatte sin invasion i år.
Är ett kapitel som du konstant undviker, beror det på att den talar emot det du förespråkar i tråden?
Dvs. att Ryssland kan ursäkta för att ha startat kriget.
Senast redigerad av SkogsSaab 2022-09-15 kl. 16:13.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
När Mariupol befrias så kommer det att vara ungefär samma stämning som när tyskarnas koncentrationsläger hittades och befriades. Bucha x 100000..

Tyvärr är det nog så. Den rena ondska som ryssarna har visat i det här folkmordskriget kan bara jämföras med nazisternas.

Det kommer att ta årtionden innan Ryssland betraktas som ett land igen. En kriminell organisation är väl bästa beskrivningen av Ryssland idag. Såna krossar man och upplöser!
Senast redigerad av fernebo 2022-09-15 kl. 16:12.
Citera
Medlem
Den ryska patrullbåten Pavel Derzhavin fick bogseras in till hamnen idag.
Kan undra om Ukrainarna låg bakom båtens problem?

Källa Liveuamap
Citera
2022-09-15, 16:15
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Lite rysk buhuu

MOSCOW, Sept 15 (Reuters) - Russia's Foreign Ministry said on Thursday that if the United States decided to supply Kyiv with longer-range missiles, it would cross a "red line" and become "a party to the conflict".
https://www.reuters.com/world/europe/russia-says-longer-range-us-missiles-kyiv-would-cross-red-line-2022-09-15/

Har Putin fortfarande inte fattat att USA och NATO redan är part i konflikten? Karln är verkligen så korkad att klockorna stannar..
Citera
2022-09-15, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Den ryska patrullbåten Pavel Derzhavin fick bogseras in till hamnen idag.
Kan undra om Ukrainarna låg bakom båtens problem?

Källa Liveuamap

Garanterat rökning igen..
Citera
2022-09-15, 16:17
Avstängd
Citat:
Tyskland kanske börjar vakna trots att dom sitter i knät på Putin.

Germany will deliver 50 Dingo MRAPs to Ukraine
https://en.wikipedia.org/wiki/ATF_Dingo
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1570411997560193032

Nu måste jag ta tyskland i försvar, det är inte tyskland som sitter i knäet det är den där SCHOLZ, han bromsar allt jädrans mes, avsätt honom ju snabbare desto bättre
Citera
2022-09-15, 16:20
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Har Putin fortfarande inte fattat att USA och NATO redan är part i konflikten? Karln är verkligen så korkad att klockorna stannar..

Klart idioterna fattar men dom vet att det inte finns något att sätta emot.
Kriget har visat att deras arme är heeelt oduglig.

Bara ifall att något användbart skulle finnas så patrullerar FORTE11 konstant för att kolla och samla intell till Ukraina.
https://www.flightradar24.com/FORTE11/2d780a86
Citera
2022-09-15, 16:22
Medlem
Oj oj....Putin är bekymrade över att folket i hans närhet har börjat spendera alkohol mer än vad dom gjort tidigare

Citat:
Etter invasjonen av Ukraina skal en rekke toppledere og -byråkrater ha begynt å drikke alkohol stadig oftere.

Presidenten skal ifølge kildene være spesielt bekymret for tilstanden til «enkelte i hans innerste sirkel».

Folk har døyvet stresset siden februar. Statsråder, statssekretærer, ansatte i presidentens administrasjon og sikkerhetsrådet, noen ledere i statlige selskaper og guvernører, sier en av kildene.
Han hevder at hovedårsaken til dette stresset er relatert til «ekte skader» invasjonen og de påfølgende sanksjonene har påført Russland.

To andre kilder, tett på Kreml, tror at presidentens bekymring ble utløst av det som beskrives som fallende disiplin.

Resten av artikel finns här:

https://www.dagbladet.no/nyheter/bekymret-for-sin-innerste-sirkel/77174925
Citera
2022-09-15, 16:24
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nu förskönar du det Rysska inblandningen rätt mycket, du nämner inte alls de FSB officerarna och ryska styrkor som ockuperade delar av Donbass. Det är väl därav Ryssland fortsatte sin invasion i år.
Är ett kapitel som du konstant undviker, beror det på att den talar emot det du förespråkar i tråden?
Dvs. att Ryssland kan ursäkta för att ha startat kriget.

Jag är inte inhyrd här för att förklara hela förloppet i detalj. Jag skrev 2 meningar. Det hade varit bättre om ryssar och amerikaner inte lagt sig i en massa länder, i detta fallet låtit Krims medborgare bryta sig ut själva, utan att skicka FSB-officerare och så eventuellt hjälpa seperatisterna om den nya regimen blev brutal. Ryssland radikaliserade och militariserade separatisterna, eller kanske ett bättre ord vore "autonimisterna".

Men vad förespråkar jag, enligt dig? Jag förespråkar de-eskalering, mindre stöd till Ukraina och att man nudgar båda parter mot förhandling. Min slutsats ändras inte av Rysslands agerande i mars-maj. Jag hade ansett samma sak även i ett scenarie där Ryssland betedde sig lite bättre, och i ett scenarie där Ryssland betett sig lite sämre.
Citera
2022-09-15, 16:27
Medlem
Citat:
Klart idioterna fattar men dom vet att det inte finns något att sätta emot.
Kriget har visat att deras arme är heeelt oduglig.

Bara ifall att något användbart skulle finnas så patrullerar FORTE11 konstant för att kolla och samla intell till Ukraina.
https://www.flightradar24.com/FORTE11/2d780a86
Det är nog därför knäppgöken Solovyov anser att man skall ta in andra stridskrafter.

Russian state TV's Vladimir Solovyov says his country should form an international coalition for its war in Ukraine including Venezuela, Iran, North Korea, Cuba and Nicaragua

https://twitter.com/francis_scarr/status/1570350377878585346?s=21&t=s-2DYNxWtVIWahU70aCtog
Citera
2022-09-15, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag är inte inhyrd här för att förklara hela förloppet i detalj. Jag skrev 2 meningar. Det hade varit bättre om ryssar och amerikaner inte lagt sig i en massa länder, i detta fallet låtit Krims medborgare bryta sig ut själva, utan att skicka FSB-officerare och så eventuellt hjälpa seperatisterna om den nya regimen blev brutal. Ryssland radikaliserade och militariserade separatisterna, eller kanske ett bättre ord vore "autonimisterna".

Men vad förespråkar jag, enligt dig? Jag förespråkar de-eskalering, mindre stöd till Ukraina och att man nudgar båda parter mot förhandling. Min slutsats ändras inte av Rysslands agerande i mars-maj. Jag hade ansett samma sak även i ett scenarie där Ryssland betedde sig lite bättre, och i ett scenarie där Ryssland betett sig lite sämre.
Du menar väl inte på allvar att det är möjligt?
Citera
2022-09-15, 16:30
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Oj oj....Putin är bekymrade över att folket i hans närhet har börjat spendera alkohol mer än vad dom gjort tidigare

Citat:
Etter invasjonen av Ukraina skal en rekke toppledere og -byråkrater ha begynt å drikke alkohol stadig oftere.

Presidenten skal ifølge kildene være spesielt bekymret for tilstanden til «enkelte i hans innerste sirkel».

Folk har døyvet stresset siden februar. Statsråder, statssekretærer, ansatte i presidentens administrasjon og sikkerhetsrådet, noen ledere i statlige selskaper og guvernører, sier en av kildene.
Han hevder at hovedårsaken til dette stresset er relatert til «ekte skader» invasjonen og de påfølgende sanksjonene har påført Russland.

To andre kilder, tett på Kreml, tror at presidentens bekymring ble utløst av det som beskrives som fallende disiplin.

Resten av artikel finns här:

https://www.dagbladet.no/nyheter/bekymret-for-sin-innerste-sirkel/77174925
De dränker sorgerna.

Ta dig en Vodka,
Tavaritj en liten Vodka
Vi alla våra bekymmer glömmer.
När vi tillsammans glasen tömmer.
Det kommer mera efter ha-and.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto