Citat:
Ursprungligen postat av
nagellack
Problemet för C med att ”komma hem” till borgerligheten är ju att där finns redan L. Finns det då ens några märkbara skillnader mellan de två partierna? De kommer att få lägga många arbetstimmar på att klura ut vad C egentligen ska stå för och hur de ska skilja ut sig från Liberalerna.
(Personligen tycker jag att de tre mittenpartierna lika gärna kan gå ihop till ett. Då får de 15% dessutom.)
Just en tankeställare om sin förda politik hoppas jag blir deras valanalys. Med Lööf ute ur bilden kan C komma tillbaka som ett jordbruksvänligt parti med förnuftig miljöpolitik, istället för vänsterliberalt flum. Vi har nog med MP.
Jag ser C som ett konservativt parti (lantbrukarna som gick över till SD bekräftar det) och L som ett vänsterliberalt parti. Låt Stureplanscentern samlas i L istället, låt L gå över till The Dark Side, och låt C komma tillbaka till det blågula blocket som språkrör för Sveriges jordbrukare!
Sverige behöver mer tydlighet i partierna, inte den breda mitten som Lööf bräkt om i så många år. Svenska folket har talat.