2022-09-15, 14:29
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Lööf och Björklund kommer bli ihågkomna som de som körde L o C i skiten med januariöverenskommelsen.

Valresultatet är ett direkt svar på detta. Väljare glömmer inte.

Får se hur länge L klarar det, även C har ju gått helt åt helvete fel i sin kompass.
Björklund var också en tjatig katastrof som lovade sina ungar att aldrig nudda SD. Partiet sjönk och nådde knappt spärren 2018. Nu sitter L och SD i samma rum. Tror inte på det här att vara hatisk och frysa ut ett parti i evigheter. Både Björklund och Lööf har gett SD en skjuts framåt då ju mer dom först nämnda gapat desto fler röster till Åkesson. Hur folk i den ställningen kan ha så förbannat svårt att begripa. Hur klarar Lööf av att lyssna på sig själv? Ingen självrannsakning hos en grandios narscissist.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Fredrik Peddoley, för att fånga in de unga väljarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Behöver hon jobba mer i sitt liv nu? hade gärna sett henne bakom kassan på Ica så hon kommer till verkligheten

Behöver, antagligen inte.
Kommer, skulle jag absolut tro. Men skulle inte räkna med att se henne i kassan på ICA, utan snarare att hon använder sig av sin jur.kand eller att hon börjar i näringslivet. Och ja, hon har säkert nytta av sina juridikkunskaper i näringslivet, det var inte så jag menade, utan menade mer att hon skulle börja arbeta inom juridik.
Citera
2022-09-15, 14:30
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
-Jag står här med rak rygg, med samma värderingar som jag hade för två år sedan, för elva år sedan, som jag hade i går, och även om tio år, sade Annie Löff när hon meddelade sin avgång på en pressträff.
Kan det sägas tydligare? Precis som för socialliberalerna skall de fina principerna genomföras även om följderna visar sig vara katastrofala på alla vis.
Citera
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Detta är en stor svensk dag, införa helgdag ?
Citera
Medlem
Problemet för C med att ”komma hem” till borgerligheten är ju att där finns redan L. Finns det då ens några märkbara skillnader mellan de två partierna? De kommer att få lägga många arbetstimmar på att klura ut vad C egentligen ska stå för och hur de ska skilja ut sig från Liberalerna.

(Personligen tycker jag att de tre mittenpartierna lika gärna kan gå ihop till ett. Då får de 15% dessutom.)
Citera
2022-09-15, 14:31
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Nu måste ju nån manlig öppet gay få bli partiledare ju. Helst pedofil sådan också dom har ju Federley eller hans pedofilpojkvän nån av dessa trevliga herrar kanske?
Då finns nog ett större urval så det borde inte bli något problem. Det är väl kontinuerligt som en pedofil avslöjas inom Centern. Finns någon lista med dessa ertappade någonstans.
Citera
2022-09-15, 14:31
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Nej. Dom gjorde just sitt sämsta val på länge. Å dom är fortfarande på smekmånad med ny partiledare. Dom låg på över 5% i de två tidigare valen 2018 och 2014. 7% 2010, så även 2006.2002 låg dom på 13%.

OK, jag uttryckte mig dåligt. De fick tillbaka tillräckligt för att klara sig över spärren. Men det var ju knappast för ställningstagandet endast utan att de gjorde sig av med Sabuni.
Citera
2022-09-15, 14:32
Medlem
Om man ska gissa på ny partiledare, skulle jag kolla längre än till vice partiledare. Eftersom Annie inte avgår idag, utan bara inte ställer om för omval, så behöver det inte per automatik betyda Linda eller Martin. Finns ett antal andra omkring ledningen som antagligen kommer betraktas.

Och ja, jag har en speciell person jag tänker på, som idag sitter i styrelsen.
Citera
2022-09-15, 14:32
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenlysandeJarl
Detta är en stor svensk dag, införa helgdag ?
Ha ha..den var klockren!!
Citera
2022-09-15, 14:33
Medlem
15 september. En dag att minnas. Sveriges genom tiderna största psykopat (möjligtvis Reinfeldt undantagen) har lämnat den politiska scenen.
Underbart !
Citera
2022-09-15, 14:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Japp håller med helt.
Det är innerstadscentern som måste antingen få ett jävla wake up call (kanske dom får nu?) Eller rensa upp i toppskiktet o in med mer jordnära pragmatiska människor.

Detta borde ligga i högerns intresse med.
Även om jag personligen HELST ser en M+KD(+SD) regering så skulle en borgliga regering som har stöd av C omöjliggör en S regering på måååånga år. Och i den S regeringen ingår självklart MP.
Alltså kan vi bli av med MP inflytande på riksnivå under lång tid.

Helt enig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in