2022-09-15, 14:00
Medlem
Här är en lista över Centerpartiets nuvarande riksdagsledamöter: https://www.centerpartiet.se/vart-parti/vara-politiker/riksdagsledamoter

Troligtvis finns partiets nästa partiledare med på den listan. Jag gissar på att man kommer satsa på någon av de yngre förmågorna.
Citera
2022-09-15, 14:01
Medlem
argaangelicas avatar
Bara det blir en kvinna som tar över med en mer vänsterinriktad syn på samhället. Karlslokar måste backa nu. C står upp för allas lika värde så hoppas att den som tar över har dom värderingarna. Värdegrund är viktigt när Annies efterträdare utses. 🏳️‍🌈
Citera
Medlem
Annie Lööf avgår och Jimmie Åkesson triumferar, kan inte vara bättre än så.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
SD riktar sig mot invandrarfientliga , inget annat.
Hoppas på någon ny i C som följer Annies sätt att hata SD.

Ja det verkar ju vara ett vinnande koncept så gärna för mig. Då åker C ur riksdagen 2026.
Citera
2022-09-15, 14:02
Medlem
Den skada hon åsamkat Sverige är oerhörd
Citera
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Hoppas den där slemmige C-strategen tar över och kör tillbaka partiet till den avgrund ur vilken de en gång kravlade upp ur.

Annars har de ju ett trumfkort i Fredrick Folke Federley, ett pedofilparti borde ha en manlig pedofil inte som de senaste 11 åren en kvinnlig dito.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Tror faktiskt inte alla det är omöjligt.
M och KD fick det första stålbadet som dom efter ett tag lyckades överleva och gå vinnande ur.
Nu sist L har fått sin del av skit.

Tror om C skulle stödja borgliga regering och samarbeta med SD skulle det blåsa över snabbt.

Problemet är ju att C måste rensa lite i partiledningen och lyssna på sitt ungdomsförbund.

Kanske till nästa val beroende på partiledare.
Ja, de C kanske skulle komma tillbaka lite mer till sitt gamla, mer konservativa jag då. Lite mer knätofs och svensk flagga och lite mindre Stureplan. Det skulle nog göra dem gott. För det är sådana vindar det blåser nu. Extremliberalismens era är över.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
”Martin Ådahl!”
https://vm.tiktok.com/ZMF1AeH6H/

Jag orkade aldrig kolla på den debatten.
Citera
2022-09-15, 14:03
Medlem
Blir väl Linda Modig, inte direkt vacker i tv-rutan
Citera
Medlem
EnsamStatys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Maggan har inte avgått annat än som statsminister

Det var statsminister-posten jag syftade på. :P
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, ett andrahands hyreskontrakt i Rinkeby...

Hon får nog likt reinfeldt sina 30 silverpenningar från goldman sachs eller liknande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Menar du att också Linda Modig avgår som förste vice ordförande!?

Jag menar bara att Linda Modig knappat är aktuell som partiledare eftersom hon inte kommer att sitta i Riksdagen under nästa mandatperiod.

En partiledare som är utanför Riksdagen kan inte ställa upp i partiledare debatterna som sker där. Även om Stefan Löfven inte satt i Riksdagen under sin första tid som partiledare så var det under en begränsad tid.

Att ha en partiledare utanför Riksdagen under flera år kommer att vara svårt för Centern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in