De blev självklart omhändertagna enligt LVU när han häktades och sedan placerade. De bodde med honom sedan mamman försvann. Migrationsverkets anläggningsboende utanför Halmstad, dit flyttade dem i början av 2022. Förut har de bott i Norberg i flera år också på Migrationsverkets Anläggningsboende.
Tack för information. Det är synd om barnen. Vi får hoppas de får ett avslut, och att de får veta vad som hänt deras mamma.
Fyll inte tråden med pubertalt trams. Ingen blir imponerad. Under förutsättning att bevisen håller, och utan att ha läst FUP verkar väl bevisläget vara ganska gott, finns det absolut ingenting som talar emot annat än en fällande dom. Åklagaren lär dessutom inte lägga fingrarna emellan i sitt yrkande och även vad gäller den biten talar allt för att det är en "slam dunk".
Utan att du ens har läst, så är ditt trams lika pubertalt som hans... skämskudde på dig
OnT hur gammal är brottsoffret?
Senast redigerad av Sockerpappan 2022-09-15 kl. 06:26.
Tack för information. Det är synd om barnen. Vi får hoppas de får ett avslut, och att de får veta vad som hänt deras mamma.
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Kommer mamman att återuppstå tror du🤪🤪 fattar du inte att hon är borta för alltid, mördad av deras far
Det var väl inte frågan om hon återuppstod, utan att få svar på vad som hänt henne.
Ingen vet i detta läget om hon hittas.
Dra inte för snabba slutsatser. Nu när han sitter åtalad kan det komma fram mer om försvunna hustrun. Inte helt omöjligt.
Som du skrev i en annan tråd:
Postat av Nitromethane
Citat:
Det här är Flashback och här får vi spekulera precis hus mycket vi vill, det är ett öppet forum, om du nu inte klarar av det som skriv gå då inte in här och läs.
Senast redigerad av Lilett 2022-09-15 kl. 07:10.
Namnet är förmodligen sekretessmarkerat i första hand eftersom hon blivit utsatt för en våldtäkt. Det är praxis sedan länge att våldtäktsoffers namn beläggs med sekretess. Det har ingenting med potentiell "hämnd" att göra.
Det domstolar utgår ifrån är 43 kap. 8 § andra stycket Offentlighets- och sekretesslag (2009:400) (OSL): https://lagen.nu/2009:400#K43P8S2
”Kvinnan, som är i 20-årsåldern, påträffades den 22 april i år i ett 25 meter djupt gruvhål.
– Jag vill inte gå in på närmare omständigheter i ärendet. Jag kommer att presentera den bevisning som finns för domstolen nästa vecka, säger kammaråklagare Ann-Sofie Trossing.
Hon berättar dock att kvinnan kommer att delta vid förhandlingarna i Västmanlands tingsrätt.
– Hon har ju varit med om något fruktansvärt men kommer att kunna höras i tingsrätten, säger Trossing.”
Det var väl inte frågan om hon återuppstod, utan att få svar på vad som hänt henne.
Ingen vet i detta läget om hon hittas.
Dra inte för snabba slutsatser. Nu när han sitter åtalad kan det komma fram mer om försvunna hustrun. Inte helt omöjligt.
Som du skrev i en annan tråd:
Postat av Nitromethane
Citat:
Det här är Flashback och här får vi spekulera precis hus mycket vi vill, det är ett öppet forum, om du nu inte klarar av det som skriv gå då inte in här och läs.
Tack för att du orkade bemöta hen.
Vi undrar alla vad som skett när en mamma bara är borta, helt plötsligt. Särskilt när hon redan varslat om att mannen är farlig. Nu vet vi vad han är kapabel till.
Alla normala människor utgår ifrån att en mamma inte lämnar sina barn frivilligt. Antagligen är hon mördad på samma sätt som kvinnan i detta fall råkade ut för när hon räddades av en slump. Men vi vet inte.
Det måste vara svårt för anhöriga att inte få ett avslut. Att barnen växer upp med denna ovisshet om vad som hänt mamma, samt med en kriminell pappa som är ett avskum, är hjärtskärande. Det är ett svårt fall att utreda om inte skithögen erkänner. Kanske kommer mamman hittas av en slump i framtiden, likt många försvunna personer.
Har nu gått igenom hela FUPen. Man slås av vilket mirakel det är att hon överlevt.
Han vecklar ju bara in sig i olika historier, helt osannolika. Noll empati utan ren ondska
Bevisen känns gedigna. Bra förarbete.
Det enda jag inte kan läsa mig till är vems bil det egentligen är?
Bilen är Mohameds som polisen trodde, trots att han nekar till det. Det framgår att han har låtit en annan Afghan stå på bilen då han inte hade svenskt körkort och svårt med försäkring.
Bilen såldes strax efter brottet.
”Kvinnan, som är i 20-årsåldern, påträffades den 22 april i år i ett 25 meter djupt gruvhål.
– Jag vill inte gå in på närmare omständigheter i ärendet. Jag kommer att presentera den bevisning som finns för domstolen nästa vecka, säger kammaråklagare Ann-Sofie Trossing.
Hon berättar dock att kvinnan kommer att delta vid förhandlingarna i Västmanlands tingsrätt.
– Hon har ju varit med om något fruktansvärt men kommer att kunna höras i tingsrätten, säger Trossing.”
Man får verkligen hoppas att detta "vider" till påstådd mänsklig varelse, T4her 4mini 41 år och medborgare i Afghanistan, döms till lagens strängaste straff för de grova brottsrubriceringar som åtalet vilar på.
Givetvis så kommer denna förnekare av all form av sanning att försöka överklaga hela vägen upp till HD, som givetvis inte kommer att bevilja "kackerlackan" något prövningstillstånd.
Oerhört irriterande att vissa skribenter (som t.ex. "Nitromethane") i olika trådar på ABoK tjatar om både namn och bild på brottsoffer (BO) som utsatts för grova brott, och där ofta sekretess råder bl.a. p.g.a. olika hotbilder.
Tack för dina informativa inlägg i ABoK trådar.👍🏼
-Det är jag på bilderna på övervakningskameran men jag var inte där då.
Två av hans telefoner har spårats och visar precis hur han åkt med bil och tåg och varit vid gruvhålet.
-Jag var kidnappad och drogad av en kvinna (kinesmaffian?).
Starkt av kvinnan att tacka nej till hans erbjudande att hjälpa henne upp med hjälp av ett rep.
Vilken chansning.
Senast redigerad av PeterNoster 2022-09-15 kl. 12:13.
Hur många fårägare finns det som stämmer in på Taheds beskrivning av den påstådda våldtäktskvinnan?
(Han påstår i förhör att kvinnan som våldtog honom i bilen tvingade honom att köpa rep för att fånga in förrymda får?)
Vad är han så orolig för att han lämnat avtryck på att han t.o.m. avväger om det kan vara värt att avlägsna sina fingeravtryck? Tegelstenarna han kastade?
Någon nämnde Mats Ahlm, och jag håller med om att Taheds historia ligger i samma klass
Den är så jävla dum att jag blir mörkrädd
Edit: Tack KUNG StefanS som levererar i var och varannan ABoK-tråd!
Senast redigerad av honung66 2022-09-15 kl. 12:52.
Hur många fårägare finns det som stämmer in på Taheds beskrivning av den påstådda våldtäktskvinnan?
(Han påstår i förhör att kvinnan som våldtog honom i bilen tvingade honom att köpa rep för att fånga in förrymda får?)
Vad är han så orolig för att han lämnat avtryck på att han t.o.m. avväger om det kan vara värt att avlägsna sina fingeravtryck? Tegelstenarna han kastade?
Någon nämnde Mats Ahlm, och jag håller med om att Taheds historia ligger i samma klass
Den är så jävla dum att jag blir mörkrädd
Edit: Tack KUNG StefanS som levererar i var och varannan ABoK-tråd!
Otroliga fantasier där historien ändrades vartefter. Först har han varit på lektioner i Halmstad och inte alls rest någonstans. Sen slutar det med att han blivit utsatt för en komplott där offret är i maskopi med en fårkvinna som körde honom i en bil, gav honom vatten, uppdrog honom köpa tre rullar rep på Biltema för att fånga in förrymda får och lurade till sig sex av i baksätet för att spara spermatrosor till en vaginal injektion på offret.