2022-09-14, 20:45
Medlem
Under pågående valrörelse har framförallt Socialdemokraterna återkommande hänvisar till att missnöje som riktats mot sittande regering på sociala medier och internetforum är konstruerade från Sverigedemokraternas ”trollfabrik”.

Flera gånger har jag hört det sägas att någon (inget namn nämnt) Sverigedemokrat i riksdagen styr en trollfabrik. Om dessa uppgifter är korrekta finner jag det mycket anmärkningsvärt.

Min tolkning av det hela är att Socialdemokraterna använder detta argument för att avfärda missnöje mot regeringen som uttrycks på sociala medier och internetforum och att ingen trollfabrik existerar.

Kom gärna med bevis för- respektive emot att Sverigedemokraternas trollfabrik existerar.

Vem är riksdagsmannen som påstås styra trollfabriken?
Citera
2022-09-14, 20:51
Medlem
Enligt de vänsterblivna så har Trump, Putin och SD trollfabriker.

Givetvis så har inte de ärliga och hederliga sossarna några sådana.

Ligger i tiden att skrämma upp folk med saker som inte går att se, höra eller känna.
Citera
2022-09-14, 20:53
Medlem
JulietsBleedings avatar
Det ska föra tankarna till Ryssland.
Sd-väljare är duktiga och aktiva på nätet.
Vänstern surar och smutsar ner.
Citera
2022-09-14, 20:56
Medlem
Cykelstalls avatar
Kan något länka med lite fakta!?

Själv tror jag att alla 8 partier har en liten trollfabrik på sitt samvete.
Citera
2022-09-14, 21:00
Medlem
VAD ÄR det meningen att dessa människor skall göra exakt? Vem finansierar dem?
Citera
2022-09-14, 21:04
Medlem
Det är vänstern som driver trollfabriker. Gå in på Ulf Kristerssons instagram och sedan kommentarsfältet. Väldigt många som skriver "Heidi Freid" är konton utan inlägg eller följare. Tar inte ens 10 minuter innan dessa konton börjar spamma.

Sossarna gör som dom alltid har gjort. Projicerar saker dom själva gör/har gjort på andra för att komma undan. Jag har svårt att förstå varför journalisterna inte granskar detta istället. Eller egentligen har jag inte det, dom är ju vänster själva och gör allt för att underlätta för S, V och MP.
Citera
2022-09-14, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
VAD ÄR det meningen att dessa människor skall göra exakt? Vem finansierar dem?

Kloka frågor. Det undrar jag också. Men syftet uppfattar jag skulle vara att sprida någon typ av kritik mot den regering som nu är avgående (med förbehåll för att jag kan ha missförstått).

Är också nyfiket på det här med betalning. Menar Socialdemokraterna att Sverigedemokraterna har dessa personer på någon slags lönelista?
Citera
2022-09-14, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Kloka frågor. Det undrar jag också. Men syftet uppfattar jag skulle vara att sprida någon typ av kritik mot den regering som nu är avgående (med förbehåll för att jag kan ha missförstått).

Är också nyfiket på det här med betalning. Menar Socialdemokraterna att Sverigedemokraterna har dessa personer på någon slags lönelista?
Uppenbarligen men sprida kritik mot sosseriet är inte ens en utmaning, jag gör det hela tiden och jag gör det gratis.
Citera
2022-09-14, 21:13
Medlem
bulletproofsouls avatar
Att benämna entusiastiska och energiska människor som tro på något och är fast övertygade i sin åsikt för "trollfabriker" är ett sätt för vänstern att nedvärdera dessa aktivister på nätet och få oss att associera dem till Putins Ryssland.

I själva verket är vänstern rädd för människor som tänker själva och som aktivt kämpar för något de tror på. Vänstern vill ju ha svaga hjälplösa ångestfyllda människor som endast gör och tycker exakt det som vänstern dikterar.
Citera
2022-09-14, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Uppenbarligen men sprida kritik mot sosseriet är inte ens en utmaning, jag gör det hela tiden och jag gör det gratis.

Precis, jag likaså. Och flera med oss. Men det är för att jag tycker Socialdemokraterna styrt detta land på ett dåligt sätt. Det har ingenting att göra med att någon riksdagsman från Sverigedemokraterna betalar mig för det. Jag antar att detsamma gäller för dig och många andra.

Men Socialdemokraterna (Andersson, Ygeman, Johansson och Hultqvist) tror uppenbarligen att kritik som framförs anonymt på internet bara kan vara en konspiration uppstyrd av oppositionen.

Paranoian påminner om Idi Amins eller valfri Nordkoreansk ledare genom historien…
Citera
2022-09-14, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Min tolkning av det hela är att Socialdemokraterna använder detta argument för att avfärda missnöje mot regeringen som uttrycks på sociala medier och internetforum och att ingen trollfabrik existerar.

Det är ju klart att det är det här det handlar om. Det är därför dom också hela tiden desperat pekar på vilka SD grundades av och målar dom som hemska på grund av det. På så sätt får dom även bort blickarna från sig själva och deras eget förflutna.
Citera
2022-09-14, 21:30
Medlem
Callebiltes avatar
SDs trollfabrik består av oavlönade medborgare som kritiserar sossarna på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in