2022-09-14, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Satan är en ICBM, Ukraina ligger helt enkelt för nära Ryssland.
SATAN 2 kan bestyckas på olika sett och riktas mot olika mål. Dom som går åt för den ONDE är hans egna pojkar som blir förintrade liksom Ukraina .
Citera
2022-09-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det finns såklart något slags undantag som EU kan hänvisa till.
Oväntat.

Det vanligaste undantaget. Armenien har ockuperat Azerbajdzjansk mark sedan 90-talet. Precis samma undantag Ukraina har.
Citera
2022-09-14, 20:51
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Zelensky , ge upp och släpp dom ryss kontrolerande områdena.
Citat:
Har sagt det massor med ggr .... ZELENSKY : Lägg ner Vapen och RÄDDA LIV !
Citat:
Hur många oskyldiga liv vill Zelensky fortsätta offra ?

Hur många oskyldiga liv vill Putin offra?

Är det inte dags att Putin släpper alla rysskontrollerade områden och låter de ryska soldaterna återvända hem?

Är det inte dags att Putin lägger ned vapnen och räddar liv?
Citera
2022-09-14, 20:52
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
De som kan avsluta kriget i är Zelnsky och Biden ...

Han som kan avsluta kriget heter Putin.
Citera
2022-09-14, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Är det svärgubben som killgissat igen?
Googla och lär dig mer om SATAN 2 . Det som är omöjligt att förutse är hur den ONDE tänker ?
Citera
2022-09-14, 20:55
Medlem
Delphinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt War Monitor Twitter så skall det vara bekräftat att Ukraina har befriat Kiselivka i Kherson region.

Nice. Ligger ganske nära Kherson stad.
Citera
2022-09-14, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hur många oskyldiga liv vill Putin offra?

Är det inte dags att Putin släpper alla rysskontrollerade områden och låter de ryska soldaterna återvända hem?

Är det inte dags att Putin lägger ned vapnen och räddar liv?
Putin kan offra alla LIV ! Han är den ONDE !
Citera
2022-09-14, 20:58
Medlem
Citat:
Googla och lär dig mer om SATAN 2 . Det som är omöjligt att förutse är hur den ONDE tänker ?

RS-28 är väl inte i aktiv tjänst än. Eller har jag missat nåt?
Citera
2022-09-14, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Naiv tror jag inte jag är. Jag förstår visst att krig inte startas utifrån religion. Men jag vet vilka man sympatiserar med. Den anfallne är alltid den gode i väst liksom de mest demokratiska och de man känner mest samhörighet med, utifrån deras kultur.
Det stämmer med hur det ser ut just nu i Ukraina, om du tänker efter. Krigen startar utifrån folkblandning. Om ett område i ett land bebos av människor som anser att de tillhör ett annat folk, vill de vara fria och bestämma över sig själva. Inte att andra ska göra det. Det är vad som sker i båda länderna. Antimultikultur.
Problemen kan lösas med folkomflyttningar eller genom krig. Eftersom folkförflyttningar anses som inhumana, väljer man krig med tusentals döda istället, tills folken har delat sig och dragit en gräns mellan varandra. Sen blir det fred. Jugoslavien är väl det bästa exemplet på det.

Azerbajdzjan har mer eller mindre en legitim Casus belli. Armenien försöker använda sig av två kort. Vi är kristna och turkarna var elak emot oss för 100år sedan. Frankrike köper det lite då de är i luven med Turkiet. Annars bryr de sig inte.

Armenien har efter de erövrat N-K helt inkompetenta. Jag hoppas verkligen Ukraina sköter sina diplomatiska kort bättre än Armenien. Landet gör ungefär som Polen gjorde senare delen på 1930-talet.

Zelinsky får ju högsta poäng. Den Armeniska presidenten som satt vid senaste stora kriget borde Armenierna ha korsfäst som Kartagerna gjorde med usla ledare.
Citera
2022-09-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
Nice. Ligger ganske nära Kherson stad.

Ja det är nära. Man har inte indikerat erövringen på statuskartor men det var antagligen så att Ryssland övergav byn och Ukrainska styrkor gick in. Mycket bra!
Citera
2022-09-14, 21:11
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Azerbajdzjan har mer eller mindre en legitim Casus belli. Armenien försöker använda sig av två kort. Vi är kristna och turkarna var elak emot oss för 100år sedan. Frankrike köper det lite då de är i luven med Turkiet. Annars bryr de sig inte.

Armenien har efter de erövrat N-K helt inkompetenta. Jag hoppas verkligen Ukraina sköter sina diplomatiska kort bättre än Armenien. Landet gör ungefär som Polen gjorde senare delen på 1930-talet.

Zelinsky får ju högsta poäng. Den Armeniska presidenten som satt vid senaste stora kriget borde Armenierna ha korsfäst som Kartagerna gjorde med usla ledare.
Men inget av det kommer i väst att anses som en orsak att starta krig. Det ska lösas vid förhandlingsbordet, vilket nästan alltid misslyckas. Så det man anser sig ha en anledning att starta krig över, faller i väst, oavsett orsak. Då den som startar kriget och speciellt mot ett mindre land, alltid är skurken, bortsett från det övriga jag angett.

Du verkar inte förstå väst, är du inte härifrån. Men för att slippa kriget, skulle man dra en gräns och förflytta människorna på var sin sida, utifrån folkgrupp. Sedan skulle det bli fred för något så fint som Casus belli, skulle inte finnas längre. Då får alla må dåligt under sina egna ledare, då inga är några genier.
Senast redigerad av EnCarte 2022-09-14 kl. 21:21.
Citera
2022-09-14, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det finns såklart något slags undantag som EU kan hänvisa till.
Oväntat.

att verkligheten är obehaglig är bara en ursäkt om man är 5år gammal....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in