2022-05-27, 18:27
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Faktum är att jag tror som du, alla civila i Ukraina har mördats av ukrainska soldater för att skapa ett hat mot ryssarna som de definitivt inte förtjänar.

Många har rapporterat om ukrainska civila som gräver massgravar för alla de som de har dödat. Ryska styrkor har genom videos på Telegram avslöjat de avskyvärda handlingarna.

Det finns också rapporter om ukrainskt artilleri som skjuter verkanseld mot ukrainska skolor och sjukhus, mot sina egna, helt ofattbart!

Videos på Telegram har visat att de ukrainska invånarna har ställt ut sin tvättmaskiner vid vägkanten så att de ryska befriarna kan ta med sig dem hem, ett slags tack för hjälpen då blommor hinner att vissna på vägen hem.

I kaoset efter allt dödande gavs dessutom möjlighet att våldta grannens barn och kvarterets fruar. Jävla svin!

Fan vad jag hatar de barbariska Ukrainarna! Leve Ryssland!
Minnes detta inlägg ni alla i tråden. Kvalitet utöver gängse klipp och klistra ala' "jag såg en tank idag"
I allvarets tecken kommer leendet som bandaget som räddar vårt sinne från att rinna bort med blodet från vårt skrapade knä. TACK ARC....och tack till alla de som lät detta inlägg få vara kvar i tråden en liten stund
Citera
2022-05-27, 18:29
Medlem
George.Jansens avatar
Dansk publicservive skriver om læget:

https://www.dr.dk/nyheder/udland/militaeranalytiker-russerne-har-haft-succes-med-samle-sine-kraefter-i-oestukraine
Citera
2022-05-27, 18:32
Medlem
De som kan avsluta kriget i är Zelnsky och Biden ...
Citera
2022-05-27, 18:33
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Syftet är kanske att skapa inhemsk opinion för fullskalig mobilisering?

Ingen i väst höjer väl på ögonbrynen, utspelet tillhör normalbilden.

Frågan är hur deras tv-profiler kommer att spinna vidare på uttalandet?

Kanske får vi veta att Kyiv kan utplånas 5 sekunder efter att Putin knäpper med fingrarna, något nytt hittills okänt vapen som har testats framgångsrikt?

Det förvånar mig att ryssarna fortsätter med sin propaganda, sina lögner och fantasiutspel när det bevisligen inte har reell synbar effekt på kriget i Ukraina. Väst skiter i vad Putin och hans helprilliga tokstollar säger.

Sovjet existerade i ca 70 år bla med hjälp av propaganda, propagande kan ju fungera att faktiskt folk tror på det, eller så har de inte så mycket val till att tro på det pga risken för repressalier.

Bagdad Bob har ju blivit an liknelse som många slänger sig med, varför fortsatte han? Samma svar som ovan.

Jag tror att för oss är det viktiga att förstå den Ryska informationens syfte, den kanske inte är till för att övertyga oss, utan till för att få oss att tvivla på saker vi redan vet är sanna. Och hör man någon argumentera för att ex gravitation inte finns 10.000 gånger så kanske en tanke inom oss iallafall frågar sig om det inte finns lite i sanning i det ändå? Kanske är gravitation ett påhitt?

Så Ryssland kommer att fortsätta, och fortsätta.

Citera
2022-05-27, 18:33
Medlem
Jirens avatar
Vill passa på att tipsa alla i tråden om Joe Rogans senaste pod.

Gästen är Lex Fridman. Han är en rysk-amerikansk forskare och datavetare vid Massachusetts Institute of Technology. Född 15 augusti 1986 i Moskva. Han håller även föreläsningar inom artificiell intelligens, djupinlärning och självkörande bilar vid MIT.

Lex har släkt och vänner i både Ryssland och Ukraina.

Sammanfattningsvis kan jag säga att det inte kommer finnas många som Lex kvar i Ryssland inom en snar framtid. Intelligensflykten är verklig.
Senast redigerad av Jiren 2022-05-27 kl. 18:45.
Citera
2022-05-27, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Nej, hade dvärgmongolen hållit sig på rätt sida av gränsen så hade allt varit lugnt.

Du menar på fullaste allvar att Ukraina ska ge upp? Hur har mongolerna behandlat befolkningen på de områden de ockuperat? Jag hade stridit tills jag dött i ett försök att freda min familj.
Du hade alltså gett upp och ödet för din familj hade du lagt i mongolernas händer, modigt!

Ska man bli tagen på allvar får man nog sluta använda ord som dvärgmongolen, psykotiska dvärgen, barnsmördare och liknande.
Citera
2022-05-27, 18:35
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
De som kan avsluta kriget i är Zelnsky och Biden ...

Putin då?

Han kan väl också avsluta kriget?
Citera
2022-05-27, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Varför är det full med "ryska medborgare" (som tydligen behandlas illa) i Ukraina? Borde inte "ryska medborgare" vara i ryssland?

Synd att Lenin är död för då hade du kunnat fråga honom varför han drog upp dom gränserna 1922
Citera
2022-05-27, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Putin då?

Han kan väl också avsluta kriget?

Han försökte men tiggaren i Kiev fick inte lov av sin mästare, utan avbröt samtalen EFTER att Ryssland gett dom eftergifter. Klassisk USAs strategi, få ryssarna att tro något och sedan göra något helt annat
Citera
2022-05-27, 18:44
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Vill passa på att tipsa alla i tråden om Joe Rogans senaste pod.

Gästen är Lex Fridman. Han är en rysk-amerikansk forskare och datavetare vid Massachusetts Institute of Technology. Född 15 augusti 1986 i Moskva. Han håller även föreläsningar inom artificiell intelligens, djupinlärning och självkörande bilar vid MIT.

Lex har släkt och vänner i både Ryssland och Ukraina.
Tackar för denna Jiren. Sakligt och intressant. Tummen upp. Det är gästen som skapar intresset
Citera
2022-05-27, 18:44
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
De refererar inte till de mindre operationerna. De menar hela kriget. Det är i alla fall min tolkning, (och analytikern som jag länkade till).

Kharkov hade 7 ryska BTGs som retirerade. (5000 man?) Runt Kiev 15-30K soldater. Huvuddelen av kriget sker i Donbass. Jag hör till de som tror att Kiev och Kharkov inte är några huvudmål för operationen f ö. Fast Putin hade så klart inte tackat nej till att ta en av Europas största städer med 5000 man Men visst visar det att Ukraina inte är helt obegränsat svaga, de kunde bita ifrån sig så hårt att ryssarna valde att dra sig tillbaka.

Vad som var en mindre operation och vad som var hela kriget var givetvis svårt att avgöra i mars. Men det tyder ändå på en ganska god analysförmåga att kunna bestämma hyggligt exakt när ryssarnas norra offensiv skulle kollapsa. Men att tidigare analyser varit korrekta betyder givetvis inte att förutsägelserna om att hela kriget ska vara slut i juni är korrekta. Även om jag inte utesluter något sådant. Tiderna är så spännande att nästan allting fortfarande är möjligt.

Så här långt i efterhand är det väl ganska uppenbart att den ryska målsättningen var att tvinga fram ett snabbt regimskifte i Kiev. När det inte lyckades var det kaotiskt i någon månad (på slagfältet men antagligen även i den ryska generalstaben) innan man tycks ha bestämt sig för ett mer klassiskt erövringskrig av östra och södra Ukraina.
Citera
2022-05-27, 18:47
Bannlyst
Ni som tror att ukraina har avacerade vapen militärfordon borde se denna video.

Här visas ukrainas senaste stridsfordon upp.

https://www.bitchute.com/video/q0mIjAOEHfRO/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in