2022-09-14, 20:24
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Du är totalt blåst va, var skrev jag att det var okej, det är inte okej men det händer dagligen i det här landet och jag pratade inte om sexualförbrytares rättigheter jag pratade om rättigheter som anställd oavsett om du är fotbollsspelare eller står på ett fabriksgolv. Han spelade 2 månader efter dom och då var nog den villkorliga domen avtjänad, nej jag tycker inte han skulle fått spela, men har inte dömda rätt att jobba?
Din intelligensnivå är bedrövlig, och du säger att det aldrig skulle hända i en stockholmsklubb näääähäää för ni har ju aldrig haft kriminella där heller *facepalm* Sånt här kan hända i precis vilken klubb som helst, men det begriper väl inte du.
Den villkorliga domen var inte avtjänad nej. Villkorlig dom är i regel två år. En allsvensk fotbollsspelare som döms för sexualbrott har inte rätt att spela allsvensk fotboll och nej, det går inte att jämföra med ett vanligt jobb. Att man inte bröt kontraktet när domen förkunnades och istället lät han stå på fotbollsplanen två månader senare är vidrigt.
Citera
2022-09-14, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Den villkorliga domen var inte avtjänad nej. Villkorlig dom är i regel två år. En allsvensk fotbollsspelare som döms för sexualbrott har inte rätt att spela allsvensk fotboll och nej, det går inte att jämföra med ett vanligt jobb. Att man inte bröt kontraktet när domen förkunnades och istället lät han stå på fotbollsplanen två månader senare är vidrigt.

Så ingen villkorligt dömd har rätt att jobba då alltså, för jo det går att jämföra med vanligt jobb för även fotbollsspelare har rättigheter på arbetsplats hur trög är du? Och som jag sa det kan lika gärna hända i en annan klubb och kommer hända, hur många unga talanger som i till exempel AIK, Bajen, DIF eller andra klubbar som kommer fram som är 18-20 tror du inte satt på 14-15 åringar som svansar efter dom, jag kan lova 90% av dom skillnaden är att det inte kommit fram bara, om du tror dina Bajen-spelare är änglar så tror du jävligt fel. Själv satte jag på en 17-åring nu i somras, i en del länder hade det varit olagligt, till mitt försvar dock så var det ett ragg på en nattklubb så hon borde aldrig ens vara insläppt där och hon såg lätt ut att kunna vara 23-24, men inte fan frågade jag om hennes ålder innan, det kom inte fram förrän dagen därpå.
Citera
2022-09-14, 20:46
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Så ingen villkorligt dömd har rätt att jobba då alltså, för jo det går att jämföra med vanligt jobb för även fotbollsspelare har rättigheter på arbetsplats hur trög är du? Och som jag sa det kan lika gärna hända i en annan klubb och kommer hända, hur många unga talanger som i till exempel AIK, Bajen, DIF eller andra klubbar som kommer fram som är 18-20 tror du inte satt på 14-15 åringar som svansar efter dom, jag kan lova 90% av dom skillnaden är att det inte kommit fram bara, om du tror dina Bajen-spelare är änglar så tror du jävligt fel. Själv satte jag på en 17-åring nu i somras, i en del länder hade det varit olagligt, till mitt försvar dock så var det ett ragg på en nattklubb så hon borde aldrig ens vara insläppt där och hon såg lätt ut att kunna vara 23-24, men inte fan frågade jag om hennes ålder innan, det kom inte fram förrän dagen därpå.
Om det nu kommer fram att en fotbollsspelare som representerar Hammarby har legat med en ung tonårstjej och dessutom blir dömd för det ska den spelaren naturligtvis aldrig spela en match i klubben igen, hur kan du tycka annorlunda? Var i arbetsrätten står det att Miiko måste spela ex antal matcher eftersom han står under kontrakt?
Citera
2022-09-14, 21:07
Medlem
Citat:

Hade man brutit kontraktet så hade man antagligen blivit skadeståndsskyldig till spelaren för kvarvarande lön, plus att han hade fått en ny signon i sin nästa klubb. Bryta kontraktet är det absolut bästa sättet om man vill belöna brottslingen.

Stockholmslag tog ju in spelaren som försökte påverka tjejen att vara tyst i det fallet, när MFF inte ville ta in honom... och stockholmslag(nåja, uppsalalag men tränarna som gjorde det togs sen glatt emot av ett annat stockholmslag) tystade ner det när en annan spelare gjorde samma sak så han kunde säljas, vilket lär ha gjort att fler småtjejer drabbades...

Om tränare som skyddar spelare som gör sådant så dom kan fortsätta är ok i Stockholmslag så ska man nog inte snacka för mycket...
Citera
2022-09-14, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Hade man brutit kontraktet så hade man antagligen blivit skadeståndsskyldig till spelaren för kvarvarande lön, plus att han hade fått en ny signon i sin nästa klubb. Bryta kontraktet är det absolut bästa sättet om man vill belöna brottslingen.

Stockholmslag tog ju in spelaren som försökte påverka tjejen att vara tyst i det fallet, när MFF inte ville ta in honom... och stockholmslag(nåja, uppsalalag men tränarna som gjorde det togs sen glatt emot av ett annat stockholmslag) tystade ner det när en annan spelare gjorde samma sak så han kunde säljas, vilket lär ha gjort att fler småtjejer drabbades...

Om tränare som skyddar spelare som gör sådant så dom kan fortsätta är ok i Stockholmslag så ska man nog inte snacka för mycket...

Ja det var ju hans kära Bajen som tog in Hamad. Killen fattar inte det där med arbetsrätter helt enkelt.
Citera
2022-09-14, 21:26
Medlem
Citat:
Om det nu kommer fram att en fotbollsspelare som representerar Hammarby har legat med en ung tonårstjej och dessutom blir dömd för det ska den spelaren naturligtvis aldrig spela en match i klubben igen, hur kan du tycka annorlunda? Var i arbetsrätten står det att Miiko måste spela ex antal matcher eftersom han står under kontrakt?

Har jag sagt att jag tycker annorlunda att Miiko borde fått spela, nej han borde inte fått spela enligt mig och även klubben har fattat det efteråt, alla begår vi misstag i livet så enkelt är det, men ni tog ju in Hamad som försökte utpressa tjejen i fråga är det så bra? Det står inte i arbetsrätten att han måste spela men han får inte sparkas hur som helst och som också sagts i tråden, sparken hade varit belöning då han fått en påse pengar för sitt kontrakt plus en massa i sign-on för sitt nya lag som inte behövde spendera nåt för att köpa honom, du vet inte vad som händer bakom stängda dörrar i andra klubbar med unga talanger som begår felsteg, tror tyvärr det händer en hel del men om det inte kommer in polisanmälningar och istället löses på andra sätt så kommer det aldrig fram, vågar lova att vi i Malmö är långt från dom enda drabbade av sånt här, sen borde han självfallet aldrig fått spela och det har Malmö som klubb officielt ångrat men misstag händer och man lär från dom. Säkert inte första gången Amoo gjort nåt sånt här men det har inte kommit fram, Hammarby är nog glada dom fick en hel del betalt och blev av med honom.
Citera
2022-09-14, 21:55
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Jaså nu blev det sexuellt utnyttjande nyss var det våldtäkt, JÄVLA skillnad, och i hans fall så vet jag faktiskt inte om dom förkunnades innan dom släppte honom till Tyskland eller efteråt, och i det fallet så var han nyss fyllda 21 och hon var 3 månader från 15 och båda gick med på det, ja jag vet lagen säger 15 men kan garantera dig att det sker dagligen i det här landet med dom åldrarna. Men ja han gjorde fel och därför ville Malmö släppa honom snabbt, du får också tänka på att det är en arbetsgivare som alla andra där dom anställda har rättigheter dom kan inte bara sparkas hur som helst.
Haha peddoförsvarare!
Citera
2022-09-14, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Haha peddoförsvarare!

Och där kom en till bajare från träsk-holm, har inte försvarat honom om du läst inläggen som jag skrivit och förstått dom men kanske kan bli svårt att förstå för en lågbegåvad som dig, det var absolut fel men som jag sa det händer dagligen i det här landet och du bör kanske läsa på vad en pedofil är.
Citera
2022-09-14, 23:06
Medlem
Citat:
Och där kom en till bajare från träsk-holm, har inte försvarat honom om du läst inläggen som jag skrivit och förstått dom men kanske kan bli svårt att förstå för en lågbegåvad som dig, det var absolut fel men som jag sa det händer dagligen i det här landet och du bör kanske läsa på vad en pedofil är.

"Jag har inte försvarat honom men sånt där händer hela tiden och hon var ju nästan 15..."

Episkt.
Citera
2022-09-14, 23:37
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Baserat på vadå? (Utöver att det står på Gnagarforum)
Fan, hämtar alltså danska nyheter sin info på gnagarforum också? 😂
Citera
2022-09-15, 01:01
Medlem
Helt otroligt alltså.
Citera
2022-09-15, 01:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Ja, det är ju besynnerligt.

Kulturkrock? Är det så de beter sig i hemlandet när de börjar komma upp sig?

Eller är det en dålig kombination med unga blondiner som tycker det är lite "spännande" och afrikaner som inte vet var gränsen går?
Lågt IQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in