2022-09-14, 19:52
Medlem
hyssasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Säg inte det, Sarfo spelar fortfarande professionell fotboll.

Stämmer bra det. På Cypern verkar de inte bry sig så mycket
Citera
2022-09-14, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Det gäller Amoo. Hans karriär är över.

I Danmark ja - sen börjar han spela i Sverige - Häcken kanske dom gillar ju negerspelare.

Hur bra är pygmen Ammo han kan ju inte vinna nickdueller.

Ankdammsfolke älskar negrer - tänk att man tog Neger-Floyd till sina hjärtan efter att han
lyckades vinna mot Ingo
Citera
2022-09-14, 20:01
Medlem
Citat:
Ett nyreggat konto med noll bevis, inlägget raderades dessutom rätt fort. Om det stämmer är det självklart helt sjukt agerat av klubben, då är vi nästan nere på MFF-nivå. Där dömda våldtäktsmän tillåts bära en tröja och representera klubbmärket. Men att ta ett sånt inlägg som total sanning är rätt låg nivå, finns som sagt inget som kommit fram som bekräftat någon del av det.

När spelade en dömd våldtäktsman i Malmö du får gärna påminna mig för ingen dömd våldtäktsman har spelat i Malmö, ska du yttra dig så ha lite fakta men kanske inte kan förväntas mer av en Hammarbyare.
Och ni som sitter och klankar ner på nu till exempel Hammarby, bara lägg ner. Sånt här har eller kommer drabba i princip alla klubbar, dom är arbetsgivare fan inte deras övervakare, rövhål kommer representera alla klubbar. Hammarby lär väl skratta hela vägen till banken som blev av med Amoo.
Citera
2022-09-14, 20:02
Avslutad
Han är misstänkt. Det verkar vara en kvinna som ångrat sig mitt under oralsex-akten och han har tydligen inte lyssnat på henne. Själv påstår han att det är lögn. Han är alltså inte dömd än, vi får väl se vad domstolen kommer fram till för just nu är det endast ord mot ord. Vore tråkigt att hänga ut någon som är oskyldig.
Citera
2022-09-14, 20:06
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
När spelade en dömd våldtäktsman i Malmö du får gärna påminna mig för ingen dömd våldtäktsman har spelat i Malmö, ska du yttra dig så ha lite fakta men kanske inte kan förväntas mer av en Hammarbyare.
Och ni som sitter och klankar ner på nu till exempel Hammarby, bara lägg ner. Sånt här har eller kommer drabba i princip alla klubbar, dom är arbetsgivare fan inte deras övervakare, rövhål kommer representera alla klubbar. Hammarby lär väl skratta hela vägen till banken som blev av med Amoo.
Citat:
Den 12 februari 2013 dömdes Albornoz för sexuellt utnyttjande av barn och fick en villkorlig dom. Detta då flickan var 14 och inte uppnått sexuell myndighetsålder medan han var 21 år vid gärningen. I domslutet skrev rätten ”Det framgår tydligt att det var ett planerat och ömsesidigt önskat samlag.[14][15] Åklagaren hade yrkat på villkorligt straff med hänsyn till hans karriär och offentliga ställning.[16]

Åtalet och domen fick medial uppmärksamhet i Sverige. I samband med matcher har burop och nedsättande ramsor riktats mot Albornoz.[17]

Som ett resultat av åtalet och domen tog Albornoz några månaders timeout och var avstängd en period.[18] Albornoz missade därför de första två allsvenska matcherna 2013, den 22 april 2013 blev hans första ligamatch för Malmö FF den säsongen.[19]
Sexuellt utnyttjande av barn. Men det kanske är helt ok där nere? Två matchers avstängning och sen tillbaka i startelvan.
Citera
2022-09-14, 20:07
Medlem
Citat:
Ni lät Miiko spela efter att han blev dömd för sexuellt utnyttjande av barn. En dömd sexförbrytare tilläts alltså efter dom sätta på sig er tröja och spela fotboll framför era supportrar. Du kanske ska ligga lite lågt.

Jaså nu blev det sexuellt utnyttjande nyss var det våldtäkt, JÄVLA skillnad, och i hans fall så vet jag faktiskt inte om dom förkunnades innan dom släppte honom till Tyskland eller efteråt, och i det fallet så var han nyss fyllda 21 och hon var 3 månader från 15 och båda gick med på det, ja jag vet lagen säger 15 men kan garantera dig att det sker dagligen i det här landet med dom åldrarna. Men ja han gjorde fel och därför ville Malmö släppa honom snabbt, du får också tänka på att det är en arbetsgivare som alla andra där dom anställda har rättigheter dom kan inte bara sparkas hur som helst.
Citera
2022-09-14, 20:10
Medlem
Citat:
Sexuellt utnyttjande av barn. Men det kanske är helt ok där nere? Två matchers avstängning och sen tillbaka i startelvan.

Är dock inte våldtäkt som du skrev först, är absolut inte ok nånstans men lovar att det händer dagligen även i ditt 08-träsk att en 21-åring sätter på en som bara är nån månad från 15 och båda ville.
Citera
2022-09-14, 20:10
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Jaså nu blev det sexuellt utnyttjande nyss var det våldtäkt, JÄVLA skillnad, och i hans fall så vet jag faktiskt inte om dom förkunnades innan dom släppte honom till Tyskland eller efteråt, och i det fallet så var han nyss fyllda 21 och hon var 3 månader från 15 och båda gick med på det, ja jag vet lagen säger 15 men kan garantera dig att det sker dagligen i det här landet med dom åldrarna. Men ja han gjorde fel och därför ville Malmö släppa honom snabbt, du får också tänka på att det är en arbetsgivare som alla andra där dom anställda har rättigheter dom kan inte bara sparkas hur som helst.
Han var 21, hon var 14. Det är olagligt oavsett hur du försöker sminka över det. Han dömdes i februari och spelade fotboll i Malmö två månader senare. Som sagt, våldtäkt är inte ok men sexuellt utnyttjande av barn går bra? Vilka otroligt sjuka värderingar ni verkar ha där nere i Malmö. Att du dessutom börjar snacka om sexualförbrytares rättigheter. Är det hans rättighet att spela för MFF efter domen menar du?
Citera
2022-09-14, 20:11
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Är dock inte våldtäkt som du skrev först, är absolut inte ok nånstans men lovar att det händer dagligen även i ditt 08-träsk att en 21-åring sätter på en som bara är nån månad från 15 och båda ville.
Skillnaden är att den människan aldrig skulle få representera ett av stockholmslagen två månader efter han blivit dömd.
Citera
2022-09-14, 20:14
Medlem
Muslim var han också, aja då är man inte förvånad.
https://mobile.twitter.com/OfficialAmoo/status/1392758664071688193
Citera
2022-09-14, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Oftast afrikaner när det rör sig om dessa saker dessvärre.

Ja, det är ju besynnerligt.

Kulturkrock? Är det så de beter sig i hemlandet när de börjar komma upp sig?

Eller är det en dålig kombination med unga blondiner som tycker det är lite "spännande" och afrikaner som inte vet var gränsen går?
Citera
2022-09-14, 20:20
Medlem
Citat:
Han var 21, hon var 14. Det är olagligt oavsett hur du försöker sminka över det. Han dömdes i februari och spelade fotboll i Malmö två månader senare. Som sagt, våldtäkt är inte ok men sexuellt utnyttjande av barn går bra? Vilka otroligt sjuka värderingar ni verkar ha där nere i Malmö. Att du dessutom börjar snacka om sexualförbrytares rättigheter. Är det hans rättighet att spela för MFF efter domen menar du?

Du är totalt blåst va, var skrev jag att det var okej, det är inte okej men det händer dagligen i det här landet och jag pratade inte om sexualförbrytares rättigheter jag pratade om rättigheter som anställd oavsett om du är fotbollsspelare eller står på ett fabriksgolv. Han spelade 2 månader efter dom och då var nog den villkorliga domen avtjänad, nej jag tycker inte han skulle fått spela, men har inte dömda rätt att jobba?
Din intelligensnivå är bedrövlig, och du säger att det aldrig skulle hända i en stockholmsklubb näääähäää för ni har ju aldrig haft kriminella där heller *facepalm* Sånt här kan hända i precis vilken klubb som helst, men det begriper väl inte du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in