2022-09-14, 20:34
Medlem
Jag vill ha mer. Från Aberzjadan alltså. Detta är lovande. Men det räcker inte.

Den brutala invasionen av Ukraina har förändrat mig. MER!!
Citera
2022-09-14, 20:35
Medlem
Enligt War Monitor Twitter så skall det vara bekräftat att Ukraina har befriat Kiselivka i Kherson region.
Citera
2022-09-14, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Men för helvete! Satan 2 är en interkontinental robot som bär kärnvapen.
Behövs som sagt inte mot Ukraina som ligger granne..
Tror du Putin skulle accptera en förlust ?
Citera
2022-09-14, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Och varför skulle man anta att dessa påstådda undervapen är bättre än resten av det skrot ryssarna skrutit om och satt in i strid? Vi har sett "effektiviteten" hos S-400, Armata-stridsvagnarna, Kalibr-robotarna och resten; inget av detta har levt upp till den standard de lovat.
Nog tror jag du vet vad SATAN 2 är .
Citera
2022-09-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Varför i HELVETE skulle dvärgen använda Satan mot Ukraina? Han kan ju för fan köra bombjäveln över gränsen i en lada.

Du förstår inte vad Satan2 är va? Den utvecklas knappast för att bomba grannlandet..
Beror på var den slår ner och hur många kärnvapen spettsar den är bestyckad med.
Citera
2022-09-14, 20:42
Medlem
[quote=HejaFinland|81650317]Antagligen för att det gått så dåligt i Kherson och Kharkiv så de blir tvungna att flyga för att rädda sina trupper, trots att det är farligt.[/QUOTE

Deras underhåll är uselt på flygplanen. Jag tror det ryska flygets Readiness är nere på 30-40 procent. Det bör ligga på 80 procent. Så det börjar nog bli farligt att flyga ryska plan med eller utan Ukrainskt luftvärn.
Citera
2022-09-14, 20:43
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Tror du Putin skulle accptera en förlust ?
Satan är en ICBM, Ukraina ligger helt enkelt för nära Ryssland.
Citera
2022-09-14, 20:43
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du är naiv. Israel stödjer Azerbajdzjan. Iran stödjer Armenien. Både Azerbajdzjan och Iran är shia-muslimer. Religionen är mindre viktig. Dock är nationalitet viktigt. Väst vill ha Azerbajdzjans olja samt Azerbajdzjan har mer eller mindre rätt, precis som Ukraina har.

Ukraina och Ryssland är båda delvis Ortodoxa men de krigar med varandra. De är båda Slaver och har gemensam historia och ändå krigar de.
Naiv tror jag inte jag är. Jag förstår visst att krig inte startas utifrån religion. Men jag vet vilka man sympatiserar med. Den anfallne är alltid den gode i väst liksom de mest demokratiska och de man känner mest samhörighet med, utifrån deras kultur.
Det stämmer med hur det ser ut just nu i Ukraina, om du tänker efter. Krigen startar utifrån folkblandning. Om ett område i ett land bebos av människor som anser att de tillhör ett annat folk, vill de vara fria och bestämma över sig själva. Inte att andra ska göra det. Det är vad som sker i båda länderna. Antimultikultur.
Problemen kan lösas med folkomflyttningar eller genom krig. Eftersom folkförflyttningar anses som inhumana, väljer man krig med tusentals döda istället, tills folken har delat sig och dragit en gräns mellan varandra. Sen blir det fred. Jugoslavien är väl det bästa exemplet på det.
Senast redigerad av EnCarte 2022-09-14 kl. 20:47.
Citera
2022-09-14, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Beror på var den slår ner och hur många kärnvapen spettsar den är bestyckad med.

Är det svärgubben som killgissat igen?
Citera
2022-09-14, 20:47
Medlem
Terroriststaten Mordor fortsätter att skjuta mot civila mål. Nu är det vattendammen i Kryvyj Rih som är drabbad. Äckliga orcher. Vinns det ngn vidrigare folkgrupp på Jorden än denna avföring?
Det är dags för USA/NATO att leverera Tomahawk till UAF, fär att de ska svara med samma mynt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja det kanske är Stugna ändå. Man kan se två personer på filmen men de brukar ju visa skärmen på Stugna haha. Jag trodde först det var de norska Hellfire som skänktes för ett tag sen till UAF men de har inget rikrtgt eldrör ser det ut som.

https://www.regjeringen.no/en/aktuelt/donerer-hellfire-missiler-og-nattoptikk-til-ukraina/id2926713/

Kanske en Konkurs? https://en.wikipedia.org/wiki/9M113_Konkurs
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Azerbajdzjan har mer eller mindre en legitim Casus belli på Armenien. De facto Azerbajdzjan gör som Ukraina.

Det finns en hel tråd i ämnet. Hoppa dit.

Det finns såklart något slags undantag som EU kan hänvisa till.
Oväntat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in