2022-09-14, 17:39
Medlem
Gul-Ap-Kungs avatar
Det snackas här om olika politiska koalitioner. Frågan är väl ändå hur mycket man kan lita på ett parti som leds av en känslosam kvinna?

Nu är ju redan sossarna ledda av en kvinna så de kommer liera sig med ett annat kvinnolett parti nära till deras ideologi vilket blir V. Och eftersom även Miljöpartiet har en kvinna i ledningen och är PK så blir de kvar till att bli del av sossarnas vänsterkoalition.

SD lierar sig med M (båda leds av män) och kan även låta kvinnoledda KD springa efter i bakgrunden så att högerkoalitionen får upp siffrorna.

Centern med sina pedofilskandaler kommer bli utlämnade till sitt öde och ingen litar på Liberalerna så de blir likt Centern lämnade utanför.

Det betyder att Högern får 44 poäng, Vänstern får 37 poäng och de partier som ingen litar på får sitta och tjura i skammens hörn.
Citera
2022-09-14, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nja, spänningen mellan (c) och (v) är nog för stor.

...bäst för landet Sverige och dess befolkning är ju snarare att några politiska "vildar" inom Centern friläggs och röstar med det blågula blocket istället. Några hederliga centerpartister måste det väl ändå finnas kvar i riksdagen?
Citera
2022-09-14, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pandeion
Annie sparkas.

Staffan Danielsson tar över.

Då blir regeringeng så här C, L KD, M och SD
200 mandat mot vänsterns 149 mandat.

Sverige röstar borgerligt, majoriteten tycker att vi har haft en större invandring än vi klarat på ett bra sätt.
Sverige har röstat borgerligt länge det är därför det är det dags med en borgerlig majoritetsregering.

Dom flesta inser att skjutningar och brott, höga skatter, låga pensioner dåliga skolresultat har med oansvarig invandring att göra.

Trots detta kan vi på det individuella planet uppskatta och beundra invandrare som bidrar..

Korrekt, men det är därför mycket märkligt att Svt igår drevade mot Lööf, de borde ju kärleksbombat henne istället. Svt fattade kanske inte bara... de har ju varit tondöva i generation efter generation sedan 68.
Citera
2022-09-14, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
För mig (och i princip alla som röstar på SD) är detta lika med noll. Bistånd bryr jag mig inte om, då jag inte ser några problem med att Sverige hjälper fattiga länder ekonomiskt. Men om invandringen inte ska minskas någonting, kan SD lika bra rösta för en regering som består av S+V. Deras ekonomi stämmer säkert bättre överens med SD:s än vad den gör med M:s eller L:s.

Högre straff, anonyma vittnen och telefonavlyssning. Med andra ord, ett mini-USA med en massa olika etniciter, grova brott och grova straff? Nej tack. Inget stopp eller minskning av invandringen, och SD borde inte stödja M på något sätt enligt mig. Så länge massinvandringen fortsätter, är allt annat irrelevant. Grova brott kommer att fortsätta att öka så länge massinvandringen fortsätter. Det spelar ingen roll vilka straff som döms ut, så vida straffen inte består av utvisning, då detta är vad migranter fruktar mest av allt.

Du chockar mig ändå lite. Så som SD pratat om biståndet sen 2006 så trodde jag det var en huvudfråga för deras väljare, samma med hårdare straff, avlyssning osv.

Men ja, efter nästa val kanske man kan klara sig utan L men med L i regeringen så tror jag det blir svårt.
Citera
2022-09-14, 18:16
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
På vilket sätt är S ansvariga för det? Börja nu inte tjafsa om kärnkraften för det har jag förklarat tusen ggr hur det funkar och Rysslands krig mot Ukraina påverkar hela världen . Du såg börsen i USA igår och deras inflation precis som Sverige har . Men det är väl Socialdemokraternas fel allting enligt er nötter

haha, oj en känslig liten sosse månntro?
Citera
2022-09-14, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...bäst för landet Sverige och dess befolkning är ju snarare att några politiska "vildar" inom Centern friläggs och röstar med det blågula blocket istället. Några hederliga centerpartister måste det väl ändå finnas kvar i riksdagen?
Ja. Som sagt: Köp popcornaktier. Vi står inför en spännande och underhållande tid.
Citera
2022-09-14, 18:23
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalasPerifras
Du chockar mig ändå lite. Så som SD pratat om biståndet sen 2006 så trodde jag det var en huvudfråga för deras väljare, samma med hårdare straff, avlyssning osv.

Men ja, efter nästa val kanske man kan klara sig utan L men med L i regeringen så tror jag det blir svårt.
Jag vet inte om det är en huvudfråga för många av deras väljare. Men det tror jag knappast. Visst tycker jag att det är ett problem att biståndet oftast bara går rakt ner i korrupta ledares fickor. Men om vi slutar med att ta in 100 000 lyx-migranter varenda år och har en bra ekonomi, ser jag inte vad problemet skulle vara med att hjälpa människor i andra länder som inte har vatten och mat. Jimmie har ju tidigare besökt UNHCR:s flyktingmottagningar för att se hur de skulle kunna hjälpa till på ett betydligt mer effektivt sätt.

Jag har inget emot hårdare straff när det gäller en del brott. Rån, våldtäkt, pedofil-brott. Jag bara säger att det kommer inte att göra någon större skillnad. Dessutom är våra fängelser redan överfulla till max, så jag vet inte ens hur det ska gå till. Den enda utvägen jag ser är att sluta ta hit en massa nya människor varenda år.

Huvudfrågan för SD:s väljare är, har alltid varit, och kommer alltid att vara (tills det är över) massinvandringen. Vi vill alla se ett slut på det. Sverige har tagit emot fler migranter per capita än något annat land hur länge som helst. Det räcker nu. Att höja straffen och dylikt är bara symptom-behandling. Det löser inte själva grundproblemet. Om det är en översvämning i din lägenhet kan du inte hålla på och kasta ut vatten från fönstret hur länge som helst. Du måste stänga av kranen först.
Citera
2022-09-14, 18:32
Medlem
theshades avatar
Högern vann valet - vad händer nu?

Hur blir regeringsbildningen?
Kan Moderaterna samarbeta med Socialdemokraterna och därmed utesluta SD?
Vad kommer liberalerna göra?
Vilken ställning kommer SD ta i regering? Satsa på ministerposter eller istället satsa på att få igenom mer av sin politik?
När kommer regeringsbildandet vara klart?

Diskutera!
Senast redigerad av theshade 2022-09-14 kl. 18:48.
Citera
2022-09-14, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Den pågår men media/vi får inget veta tillsvidare
Citera
2022-09-14, 18:34
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Kan Modernaterna faktiskt samarbeta med Socialdemokraterna?
Vad kommer liberalerna göra?
Vilken ställning kommer SD ta? Satsa på ministerposter eller spela ut dem för att istället få igenom mer av sin politik?

Diskutera!

M+KD och Ulf Kristersson som statsminister. SD får talmansposten
Citera
2022-09-14, 18:37
Medlem
rattata22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
M+KD och Ulf Kristersson som statsminister. SD får talmansposten
Om inte annat blir det spännande att se medias reaktion på att Björn Söder blir talman.
Citera
2022-09-14, 18:39
Medlem
AntonAusTirols avatar
M/Kd/L Uffe statsminister. Björn Söder talman alternativt vise talman och Andreas Norlén talman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in