2022-09-06, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är inte en juridisk fråga att avgöra VEM som är en offentlig person. Det finns det redan en bred allmän definition för. Du behöver ingen domstol för att fastställa att t.ex Löfven eller Tegnell är offentliga personer. Det är möjligtvis om försvaret skulle hävda att den man förtalar är en offentlig person som domstolen måste utreda det och då utgår de ifrån ifall personerna är kända av den breda allmänheten.

Nej. Det har ingen betydelse vem som twittrar. Det som har betydelse är vem det twittras om. Vill du hävda annat får du slänga fram en källa.

Ja jösses, så du kräver att jag skall "slänga fram källor", men du kan själv gång på gång på gång göra helt vilda påståenden tagna ut det blå, utan att lägga fram några källor.

Ska du inte berätta att bollen är rund också

Det är helt meningslöst att "slänga fram källor", när du inte ens kan bemöda dig med att läsa på om de mest grundläggande principerna kring förtal och allmänt åtal.
Citera
2022-09-06, 23:38
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Ja jösses, så du kräver att jag skall "slänga fram källor", men du kan själv gång på gång på gång göra helt vilda påståenden tagna ut det blå, utan att lägga fram några källor.

Ska du inte berätta att bollen är rund också

Det är helt meningslöst att "slänga fram källor", när du inte ens kan bemöda dig med att läsa på om de mest grundläggande principerna kring förtal och allmänt åtal.

Inga källor alltså. Det trodde jag inte du skulle ha heller. Så jag är inte förvånad.

Du har inte bett om några källor. Vad vill du ha källor på? Vad man brukar räkna till offentliga personer?
Citera
2022-09-07, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
De har immunitet för sådant de säger från riksdagens talarstol.

Så kan de kanske vara. Även om jag tror att de kan gå överstyr där med om de är tillräckligt grova.
Citera
2022-09-07, 08:30
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeO8484
Sanningshalt spelar ingen roll alls. Syftet/målet är avgörande. Svartmålar du någon är målet att svartmåla, sant eller inte men resultatet kan bli detsamma, att folk i allmänhet tror dig.

Ja, det förefaller vara så givet hittillsvarande rättsfall. Men, vem vet? Kanske görs en annan bedömning här, men tro't.
Citera
2022-09-07, 21:11
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämne.
/Mod.
Citera
2022-09-07, 21:33
Medlem
Han har ett ondskefullt utseende som matchar hans värderingar. Det är den kallt lömska blicken och det föraktfulla flinet som ger sociopat-vibbar. Hade han varit skådespelare så hade han blivit typecastad som skurk.
Citera
2022-09-13, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Han har ett ondskefullt utseende som matchar hans värderingar. Det är den kallt lömska blicken och det föraktfulla flinet som ger sociopat-vibbar. Hade han varit skådespelare så hade han blivit typecastad som skurk.

Precis Tobias Andersson är som klippt och skuren för roller som skurk a la Joker. Arrogant och stöddig är han också.

Dricker lådvin bokstavligt som en tratt gör han också.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GMGVaq/sverigedemokraternas-firande-i-natt-sd-toppen-en-talang
Senast redigerad av fantomsmurfen 2022-09-13 kl. 06:15.
Citera
2022-09-14, 05:04
Medlem
Månsans avatar
Tobias Andersson får skärpa sig. Jävla drängfasoner att halsa vin direkt ur en vinbox -- obildat och bottenlöst ociviliserat. SD borde skicka somliga av sina företrädare på kurs i uppförande och allmänt folkvett.
Citera
2022-09-14, 10:29
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Tobias Andersson får skärpa sig. Jävla drängfasoner att halsa vin direkt ur en vinbox -- obildat och bottenlöst ociviliserat. SD borde skicka somliga av sina företrädare på kurs i uppförande och allmänt folkvett.

Jag tycker tvärtom att han på ett mycket förtroendeingivande sätt representerar exakt de väljare han har!
Citera
2022-09-14, 10:41
Medlem
Haha, en högt uppsatt SD-politiker som hänger med Onlyfans-modeller. Han verkar ha ärvt sin pappas dåliga omdöme.
Citera
2022-09-14, 16:10
Medlem
Citat:
Tobias Andersson får skärpa sig. Jävla drängfasoner att halsa vin direkt ur en vinbox -- obildat och bottenlöst ociviliserat.

Han är ju uppvuxen på en bondgård, så han har väl varit en dräng.
Citera
2022-09-14, 17:15
Medlem
Vart är filmerna/bilderna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här