2022-09-13, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Att jag vill ha oberoende källor är knappast för mycket begärt. Notera att jag själv till stor del undvikit att citera ryska regeringskällor i tråden.

Du är ju så jävla störd i huvudet att du vill ha oberoende källor som bevisar att det finns krafter som håller ihop atomkärnan för att du ska känna att det finns något som heter materia.

På den nivån är dina så kallade "beviskrav".

Klappmongo.
Citera
2022-09-13, 22:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Om knutpunkten är intagen och säkrad, varför kan du inte presentera en oberoende källa angående att så är fallet?

Enstaka personer kan alltid vara missnöjda med mycket och att dessa utnyttjas i propagandakriget bör inte förvåna intellektuellt lagda personer. Här i tråden finns nästan bara en skränande lynchmobb. Det är osund praxis.

Därför att jag inte orkar googla åt dig, det är gamla nyheter så det går inte att komma ihåg alla. Det finns videofilmer från staden där man kan geolokalisera landmärken och se att de är där. Tro mig alla är eniga om det.

Osäkert bara hur långt de gått öster om stan på östra sidan Oskil, norrut har de kommit ända till ryska gränsen. Diskutera nya saker istället för att slåss mot väderkvarnar.
Citera
2022-09-13, 22:54
Medlem
Nu driver t.o.m Syrien med Putins armé...

https://twitter.com/herrneumann1/status/1569786799295275011?s=20&t=7ZwhR21q_VB7IKsHZeFkqQ
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ja, lerig åkermark i träda är ju samma sak som en centrumkärna i en större stad, eller hur?
Har man centrumkärnan i en stad och inte ytan utanför, ät man inringad och kommer att förlora om man inte kan ta ytan utanför. Den yta man inte har är fiendens. Inte bara akademiskt, liksom.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Om man har momentum så finns det ingen anledning att stanna. I all möjlig mån, framåt.

Det är helt vansinnigt köra på det vet man om man tjänstgjort som soldat på ett eller annat sätt i någon sorts konflikt. 3-5 dagar operation sedan behöver man en pause för återhämtning plus att konsolidera övriga funktioner bla spaning,logistik,återhämtning, rotation, ingenjör etc att köra på ohämnat sänker förmågan rejält och på både kort och lång sikt man behöver stanna upp och reflektera och ta omtag.
Citera
2022-09-13, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Mycke rykten nu därifrån.
Borgmästeren Ivan Fedorov skriver att ryssen förflyttar (flyr?) sig till Krim.
Soldater bryter sig in i garagen och tar bilar och fyller dem med stöldgods och flyr efter till Krim.
Varför till Krim?
Från Kherson kan jag förstå att Krim är det logiska valet, men från Luhansk ligger Krim åt helt fel håll om du vill ta på schappen hemåt.
Citera
2022-09-13, 22:55
Medlem
Citat:
På vilket sätt är ett krig med minst tre olika parter lika bevisbart som fysiska fenomen? Du gör bort dig.

Jag utgår från att alla besked om ryssarnas bakslag i krigets helhet är falska tills motsatsen är bevisad.

Vad är din fråga exakt? Källor på att Ryssland dragit sig öster om Oskil?
Ryssarna säger det och Ukraina säger det. Det finns bild. Du har inte sett det nej men alla andra har och nu försöker vi följa det som hände idag inte prata med dig om vad som hände i lördags.
Citera
2022-09-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej. För att du ska bevisa din poäng. Du är så klart även välkommen att visa var jag har varit inkonsekvent, alltid trevligt när folk analyserar ens tänkande.

Men du kommer inte att göra någotdera. Du sitter bara och ljuger. Varför vet jag inte.

De flesta som har läser i tråden har gjort det länge, det är upp till var och en att utvärdera.
En maning till självkritik där, klicka på ditt användarnamn och välj inlägg i tråden. Det är öppet för alla.

Ödslar inte tid på kappvändare bara för att dom ställer krav.
Citera
2022-09-13, 22:57
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
En rysk krigsfånge vill att ukrainarna skall slå honom men de vägrar.
https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1569601892832911360

Är lite förundrad om varför Ukraina filmar krigsfångar och lägger ut här och där. Varför gör man det utan godkännande?

För den delen även varför ryssarna gör det.
Citera
2022-09-13, 22:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Du "orkar inte Googla?" Har du tänkt på vad det gör med din trovärdighet. Nej, jag tror dig inte på orden. Du understryker vad jag tidigare hävdat, att de flesta i den här tråden struntar i fakta om konflikten och agerar i affekt.

Du är dum i huvudet, jag försökte vara hjälpsam men det är ju något fel på dig och så började du bli nedvärderande mot Annika Stockholm också. Men gör inga mackor för ingen vill ha dina äckliga mackor. Drick mer sprit istället så du inte orkar skriva din skit här längre. Jag kommer inte skriva till dig mer.
Citera
2022-09-13, 22:59
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Ryska underrättelsechefer, militära befälhavare och andra utsända har börjat lämna Krim och återvända med sina familjer till Ryssland, sade Ukrainas militära underrättelsetjänst på tisdagen enligt The Guardian.

https://www.dn.se/varlden/folj-det-sakerhetspolitiska-laget-i-europa/
Det är väl skönt för dem! Vad skulle de i Ukraina att göra från första början?
Citera
2022-09-13, 23:01
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ja, lerig åkermark i träda är ju samma sak som en centrumkärna i en större stad, eller hur? Kan du inte återgå till att ordna mackor åt din make och sköta disken?
Tänk om man haft en make ändå- en dröm som mig har förvägrats jag tror jag är för ful och korkad för att begåvas med en sådan som kan upplysa en om hur allt egentligen står till.

Men du- åkermark, träsk och öken utesluter väl alls inget om annan ytareal- jag tror att befolkningscentra finns där någonstans. Jag trodde en plats som exempelvis Izium var något som innehöll en kärna och dessutom i en något större stad. tydligen tyckte den ryska ockupationsmakten att den var viktig- och nu när jag tänker efter kanske även Kupiansk kan räknas som en sådan. Det jag egentligen vill komma till (förutom altaret) är att all återvunnen mark (yta) är för Ukraina en befrielse från ockupation och ryskt besittande- jag anar att hela riket så småningom kommer vara befriat- träsk, åkrar, byar och städer. Sjöar, ängar, dalar och höjder. Gator, hus och hela städer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in