2022-09-13, 21:31
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Aha, livslång får man väl hoppas på då. Vem behöver inte vila?

Man kanske inte heller ska överfokusera på Putin han kan ju avgå och samma nomenklatura sitter kvar vid makten.
Vi ska inte låta oss luras.
Citera
2022-09-13, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Varför i HELVETE skulle dvärgen använda Satan mot Ukraina? Han kan ju för fan köra bombjäveln över gränsen i en lada.

Du förstår inte vad Satan2 är va? Den utvecklas knappast för att bomba grannlandet..
Jo jag har läst precis som du vad det är . DOMME DAGEN och Putin har inte för avsikt att FÖRLORA !
Citera
2022-09-13, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Man kan diskutera vad USA har uppnått genom sitt omfattande militära stöd till Ukraina. Möjligen är det som du säger, kanske inte.

Men min poäng är att det är dumt att kriga vidare i 2 år till. Det är ett slöseri med mänskliga resurser och miljön och europeisk ekonomi får lida.

Jag tror f ö fortfarande Ryssland uppnår sina militära mål om de mobiliserar eller eskalerar på annat sätt.

Ryssland kommer få tampas med Ukrainska hjältar och väst stöd tills dom själva backar ut ur Ukraina med svansen mellan benen.
Ryssland klarar inte 2år av krig, Ukraina och väst kommer aldrig backa.

You do the math!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
ryssarna skriver att ukraina samlar stora trupper där, men inga såna uppgifter hittar jag från ukrainka sidan
ryssarna har fått order att beslagta civila bilar för en snabb flykt

Ryssarna behöver inga order för att beslagta civila saker? Dom har ju rövat allt från tvättmaskiner till damtrosor sen dag ett?
Till och med barn tar orcherna med sig då dom inte ens klarar av att avla fram egna avkommor kan man ju tro...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Och där kommer ytterligare en tvärsäker pajas-militärstrategisk analys.

"-Det är dumt att kriga vidare i 2 år till".

Nej, det är det inte.

Blir inte 2 år. Däremot har USA lärt sig mycket av kriget . Vilka grejer som behöver fixas bättre etc etc jag tror snart får vi se ny teknik i vapnen som Amerika kommer att använda eventuellt mot Kina?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Och varför skulle man anta att dessa påstådda undervapen är bättre än resten av det skrot ryssarna skrutit om och satt in i strid? Vi har sett "effektiviteten" hos S-400, Armata-stridsvagnarna, Kalibr-robotarna och resten; inget av detta har levt upp till den standard de lovat.
Ja det vet jag inte . Men vi får se..
Citera
2022-09-13, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Någon som har koll på hur "svårt" det är för Ukraina att stänga ner Kerch bron?
Det är världens i särklass mest befästa fasta installation, där finns extremt mycket luftvapen installerat i omgivningarna.

Luftvärnet har dock inte en chans mot HIMARS-robotar som kommer flygandes i nästan 1000 m/s, men det gäller ju att komma inom skotthåll.
Citera
2022-09-13, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Ryssarna behöver inga order för att beslagta civila saker? Dom har ju rövat allt från tvättmaskiner till damtrosor sen dag ett?
Till och med barn tar orcherna med sig då dom inte ens klarar av att avla fram egna avkommor kan man ju tro...

Du menar väl sen 1945
Citera
2022-09-13, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
En rysk krigsfånge vill att ukrainarna skall slå honom men de vägrar.
https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1569601892832911360

Såg lite mager ut, han är nog glad och slippa kriga mer och komma undan med livet i behåll. Hoppas han inte fått men och blir en snäll man i framtiden...
Citera
2022-09-13, 21:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Gillar inte själv den "ONDE" men Satan 2 är med garanti något som kommer användas .

’Med garanti’? Vad betyder det? Du har väl inte mandat att komma med garantier ang ryska krigsinsatser?
Citera
2022-09-13, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Jo jag har läst precis som du vad det är . DOMME DAGEN och Putin har inte för avsikt att FÖRLORA !

Men för helvete! Satan 2 är en interkontinental robot som bär kärnvapen.
Behövs som sagt inte mot Ukraina som ligger granne..
Citera
2022-09-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Man kanske inte heller ska överfokusera på Putin han kan ju avgå och samma nomenklatura sitter kvar vid makten.
Vi ska inte låta oss luras.

Alltid trevligt när nån får åtnjuta karma men visst.
I Rysslands fall är det väl som när nån våldtäktsmördare piskar på Akilov på Hall men samtidigt vet man ju att stöd till Ukraina och sanktioner mot Ryssland är bestående.

Tiden är inte på Rysslands sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in