2022-09-13, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Trots att piss-ryzzarna har plöjt in närmare 200 miljarder kronor i Krim (infrastruktur och annan skit).

Utkomsten får sägas vara lika med noll.
Nja, i Burjatien har familjerna fått byta sina söner mot västtillverkade tvättmaskiner trots att många saknar rinnande vatten. Någon ersättning för stupade tonårsbarn lär inte nå fram, de pengarna försvinner i "byråkratin" på väg från Moskva.
Citera
2022-09-13, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
"You and what army"? Det hjälper inte att samla ihop 200k mannar till om dessa inte beväpnas ordentligt, bättre än Ukraina

Har de hittat 3e armékåren än?
Citera
2022-09-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
de är nog rädda för att en 3dje offensiv mot melitopol. det vore spiken i kistan för ryssen i ukraina.

då är hela södra ukraina (ink kherson) avskuret ,nåja, krimbron och båtar finns ju kvar, men det är ju lite av en fälla, om ukraina kontrolerar melitopol....

men det är spännande , ukraina har ju visat prov på fin offensiv förmåga.
ryssarna skriver att ukraina samlar stora trupper där, men inga såna uppgifter hittar jag från ukrainka sidan
ryssarna har fått order att beslagta civila bilar för en snabb flykt
Citera
2022-09-13, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Man kan diskutera vad USA har uppnått genom sitt omfattande militära stöd till Ukraina. Möjligen är det som du säger, kanske inte.

Men min poäng är att det är dumt att kriga vidare i 2 år till. Det är ett slöseri med mänskliga resurser och miljön och europeisk ekonomi får lida.

Jag tror f ö fortfarande Ryssland uppnår sina militära mål om de mobiliserar eller eskalerar på annat sätt.

Och där kommer ytterligare en tvärsäker pajas-militärstrategisk analys.

"-Det är dumt att kriga vidare i 2 år till".

Nej, det är det inte.
Citera
2022-09-13, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Har de hittat 3e armékåren än?

Ja, det var ett gäng clowner som var på väg mot Moskva på sina damcyklar.
Citera
2022-09-13, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Är det ryskt jeopardy?

"-Och vad sa Putin när han fick se piss-ryssarna som flydde som skållade troll och lämnade kvar all utrustning till Ukrainarna?

- SATAN2 JÄVLA HELVETE!"
Gillar inte själv den "ONDE" men Satan 2 är med garanti något som kommer användas .
Citera
2022-09-13, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Så får du läsa bättre vad jag skriver. Antagligen är du en sån som sorterar in alla i fack. Antingen är man ett rysstroll, eller så är man en av de goda.
Javisst sorterar jag, men du kan ju knappast hävda att jag har fel?
Du vet väl vad du har skrivit/hävdat?

Eller ska jag friska upp ditt minne med att sammanställa vad du har hävdat de senaste sex månaderna?
Det leder förvisso ingenstans men det skulle kanske vara intressant för deltagarna i tråden att se?
Citera
2022-09-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Fins det nån som tror att den "Onde" skulle plocka hem sina pojkar" innan SATAN 2 utrotar Ukraina ?

Varför i HELVETE skulle dvärgen använda Satan mot Ukraina? Han kan ju för fan köra bombjäveln över gränsen i en lada.

Du förstår inte vad Satan2 är va? Den utvecklas knappast för att bomba grannlandet..
Citera
2022-09-13, 21:30
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Svaret är som många andra skrivit innan mig . SATAN 2 .

Och varför skulle man anta att dessa påstådda undervapen är bättre än resten av det skrot ryssarna skrutit om och satt in i strid? Vi har sett "effektiviteten" hos S-400, Armata-stridsvagnarna, Kalibr-robotarna och resten; inget av detta har levt upp till den standard de lovat.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Det var länge sen Ryssråttorna i Kreml krävde demilitarisenig, upphöra med Vapenstöd från Väst inte ansöka om EU medlemskap eller NATO medlemskap, upphöra med Kemvapenlabben och kärnvapen programmet. Ryssarna har blivit lite lama och fjolliga. Komigen nurå ryssråttor, bättre kan ni, inte en enda lite anklagelse om nått domedagsvapen gjort på hjärnor från kidnappade ryska barn.
Citera
Bannlyst
Citat:
Gillar inte själv den "ONDE" men Satan 2 är med garanti något som kommer användas .

Jaha.

När då?

Var då?

Eller killgissar du nu?
Citera
2022-09-13, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
ryssarna skriver att ukraina samlar stora trupper där, men inga såna uppgifter hittar jag från ukrainka sidan
ryssarna har fått order att beslagta civila bilar för en snabb flykt
Det är nog bra att det inte blir några kommentarer i dessa fall, tror man får tro vad man vill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in