2022-09-13, 21:14
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ja precis så vad är din poäng? Ryssland är slut nu. Hade vi inte stoppat dem nu hade vi haft den på strupen om 5-10 år.

Segern är nära eller som de efterblivna säger: Segerhelg!

Man kan diskutera vad USA har uppnått genom sitt omfattande militära stöd till Ukraina. Möjligen är det som du säger, kanske inte.

Men min poäng är att det är dumt att kriga vidare i 2 år till. Det är ett slöseri med mänskliga resurser och miljön och europeisk ekonomi får lida.

Jag tror f ö fortfarande Ryssland uppnår sina militära mål om de mobiliserar eller eskalerar på annat sätt.
Citera
2022-09-13, 21:15
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Svaret är som många andra skrivit innan mig . SATAN 2 .

Funkar lika bra med en rostig Tokarev om någon ryss vill begå självmord.
Citera
Medlem
Citat:
Är det barnamördare v.puttins moster? Jag antar att SATAN 1 är puttler själv. Om det refererar till något hypersoniskt så lär det inte hjälpa det minsta, speciellt som den ryska sidan nu har svårt att flyga ens i Donbas pga överlägset ukrainskt luftvärn. Men de kan ju demonstrera kraften i pjäsen mot puttes lilla slott i Sochi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det lär inte bli något krig i baltikum. Anta att de hade såna ambitioner, vilket knappast är säkert. Ryssland har lärt sig gränserna för deras krigsmakt. De skulle inte ta baltikum lättare än de skulle ta DPR/LPR/Kherson.

Ryssland skulle aldrig våga möta NATO head on. Ryssland är en skräpnation som på sin höjd klarar av att strida mot små obetydliga gamla sovjet-stater.
Citera
2022-09-13, 21:16
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Framförallt för vad, ockupera lite Ukrainska skithålor och döda några nazister, typ den sämsta tradeoffen i historien. Ryssarnas mål överhuvudtaget är så sjukt luddigt. Dessutom har ju Krim som man redan ockuperat sen 2014 inte direkt blomstrat under ryskt styre förväntade dem sig att dessa nyockuperade områden skulle göra det ?

Medellivslängden sjönk med två år när ryssarna ockuperade Krym. Det säger ju allt om Ruskiy Mir.
Citera
2022-09-13, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Att han kanske tar semester igen.

Aha, livslång får man väl hoppas på då. Vem behöver inte vila?
Citera
2022-09-13, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
När de allierade kom till Tyskland var pappersbristen stor. Man använde tyska marksedlar som toalettpapper.
I den mån rubelsedlar kan uppbringas i de tidigare ockuperade områdena kan den numera användas för samma ändamål
Helt riktigt det stämmer
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Framförallt för vad, ockupera lite Ukrainska skithålor och döda några nazister, typ den sämsta tradeoffen i historien. Ryssarnas mål överhuvudtaget är så sjukt luddigt. Dessutom har ju Krim som man redan ockuperat sen 2014 inte direkt blomstrat under ryskt styre förväntade dem sig att dessa nyockuperade områden skulle göra det ?

Trots att piss-ryzzarna har plöjt in närmare 200 miljarder kronor i Krim (infrastruktur och annan skit).

Utkomsten får sägas vara lika med noll.
Citera
Medlem
Citat:
Man kan diskutera vad USA har uppnått genom sitt omfattande militära stöd till Ukraina. Möjligen är det som du säger, kanske inte.

Men min poäng är att det är dumt att kriga vidare i 2 år till. Det är ett slöseri med mänskliga resurser och miljön och europeisk ekonomi får lida.

Jag tror f ö fortfarande Ryssland uppnår sina militära mål om de mobiliserar eller eskalerar på annat sätt.

Du tror det ja men du behöver nog inte oroa dig så mycket.
Citera
2022-09-13, 21:19
Bannlyst
Citat:

Är det ryskt jeopardy?

"-Och vad sa Putin när han fick se piss-ryssarna som flydde som skållade troll och lämnade kvar all utrustning till Ukrainarna?

- SATAN2 JÄVLA HELVETE!"
Citera
2022-09-13, 21:19
Medlem
erektidiots avatar
Citat:

"You and what army"? Det hjälper inte att samla ihop 200k mannar till om dessa inte beväpnas ordentligt, bättre än Ukraina
Citera
2022-09-13, 21:21
Medlem
sektledarenIIs avatar
Någon som har koll på hur "svårt" det är för Ukraina att stänga ner Kerch bron?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in