2022-09-13, 20:06
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jag kollar inte på Riks, så kan inte säga vare sig bra eller dåligt. Bara roligt att du som inte heller kollar har en bestämd åsikt.

Vi vet ju varför...

För att jag gillar kvalité?
Citera
2022-09-13, 20:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jo fast om SD får bestämma hade helt klar etnicitet också spelat roll vem som får komma och stanna.

SD som parti har väl tanken om att länder ska ansvara för sitt närområde. Det är ju rätt logiskt faktiskt. Varför ska flyktingar resa över hela jordklotet för att få asyl? Sverige har ju i olika sammanhang en benägenhet att försöka vara bäst i klassen i allt. Hårdaste klimatmålen (fast man inte är en droppe i havet när det gäller de globala utsläppen), flest migranter (fast man inte kan ta emot en bråkdel som söker asyl totalt sett), högsta skatterna (trots att man inte kan förvalta det som tas in på ett konstruktivt sätt)...ambitionen bäst blir dock alltid sämst.

Att det finns personer som röstar på SD och tycker att etnicitet är avgörande som sådant utan andra aspekter går ju inte att komma ifrån. Ett parti kan inte värja sig och hindra folk från att rösta på dem. Det är med säkerhet det parti som har flest väljare med etnicitetsåsikter i riksdagen. Det beror ju på att SD:s profilfråga är migrationen och att SD överhuvudtaget existerar för att de traditionella partierna så kapitalt misslyckats med migrationen. Jag tror dock att den riktigt hårda kärnan när det gäller att se etnicitet som bedömningsgrund söker sig till andra partier med ännu mer tydlig profil kring det.
Citera
2022-09-13, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon kan skylla sig själv för efterdyningarna, eller vad du påstår är en höna av en fjäder.

1. För det första är hon så pinsamt packad och gränslös att till och med reportern skruvar på sig när hon bete sig som om de skulle stå i köket på en privatfest - snarare än en valvaka och som valbar till regionfullmäktige.
Försöker hälla skumpa i halsen på honom och hänger runt halsen, försöker sno micken och gapar.

2. För det andra ger hon verkligen inte nåt seriöst intryck som bakfull heller.

Ville hon att media skulle övertolka - ja, då är hon väl medveten om stinget i ordvalet.
Att en sk "övertolkning" av "helg seger" ger rubriker via anspelning på hell seger.
Att det var med flit.

I nästa andetag försvarar hon sig med att hon direkt bytte ordval för att hon skulle kunna övertolkas.

Det blåser korsdrag mellan öronen på henne.
Se citat med hennes påståenden:
(FB) Rebecka Fallenkvist säger "helg seger" på SDs valvaka

Ja det håller jag om, hon verkar inte särskilt intellektuell.

Men då lär hon bytas ut med tiden?

Det enda jag inte tror är att hon är Nazist.

Allt annat, ja hon verkar trög och omdömeslös, absolut.
Citera
2022-09-13, 20:09
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
För att jag gillar kvalité?

Ah, typ Jenny Strömstedt i Expressen TV?
Citera
2022-09-13, 20:14
Medlem
ETA2824-2s avatar
Vem har inte dragit ett osmakligt skämt på fyllan? Synd att det råkade fastna på film bara. Inte värre än sossen som heilade på bild, och hon klarade sig mycket lindrigt undan.
Citera
2022-09-13, 20:17
Medlem
Hon är nog ingen nasse, men rasist är hon garanterat. Fantastiskt kul att hon inte kunde hålla masken innan rösterna ens räknats klart
Citera
2022-09-13, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jag kollar inte på Riks, så kan inte säga vare sig bra eller dåligt. Bara roligt att du som inte heller kollar har en bestämd åsikt.

Vi vet ju varför...
Jag röstade inte på SD (skrivit anledningar till varför, vissa saker måste de ändra) men jag kollade på riks. Dock så är det olika från klipp till klipp, som med allt annat.

Även om jag inte håller med om att allt är vinklat varför skulle han inte kunnat ha kollat på det?
Citera
2022-09-13, 20:26
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Skrev inte att du skulle rösta på IS. Det partiet finns inte i Sverige. Men röstar man på Nyans kan man lika gärna gå med i IS på en gång istället för att rösta på Nyans. För de som röstar på det partiet är eller kommer till slut ansluta till IS, fattar du?

Men jag vill ju proteströsta. Då måste det vara ett parti som man kan rösta på.

För övrigt handlade det om att uttrycka vad jag känner för att ett par narcissistiska tuttar, med en mun för mycket, representerar SD.
Citera
2022-09-13, 20:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redeyire
Ja det håller jag om, hon verkar inte särskilt intellektuell.

Men då lär hon bytas ut med tiden?

Det enda jag inte tror är att hon är Nazist.

Allt annat, ja hon verkar trög och omdömeslös, absolut.
Ja, nu betvlar jag dock att hon byts ut. Det tonas nog ner och var bara en raketfylla.
Skadan är dock skedd.
Det finns betydligt tydligare kopplingar som de sett mellan fingrarna på och låtit det fortgå.

Själv är jag nyfiken på hur SD tänker hantera Hansens kopplingar till Hells Angels eftersom han inte lyder Åkessons uttalande i media.
Hansen var ju bland de tidigaste medlemmarna i SDs ursprung dvs rasistiska BSS.

Han är ju hans tonårsidol och de deltog på vikingablot i Åkessons trädgård. Jag menar satt till bords och delade mjöd samt rutten sill.
Efter detta samkväm började de bli bästisar, året efter blev han SD-politiker och sen skribent i SDs tidning.
Senast redigerad av develi 2022-09-13 kl. 20:32.
Citera
2022-09-13, 20:33
Avslutad
Tror ni SDs ledning kommer att krishantera detta? Lär ramla fler grodor ur Fallenkvists mun om ingen sätter stopp för henne.
Citera
2022-09-13, 20:35
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon är redan bortgjord via att förklara att helg (mellanslag) seger var för att provocera media, att hon anspelar på hell seger.
Finns inget annat som skulle provocera.

Helg seger mer troligt en version av hell seger som hon är van att använda.
Bakom kulisserna.

En groda som hoppade ur en full padda som tappade kontrollen övrr vilket forum hon befann sig i.

Det är väl känd retorik inom den mindre rumsrena högern. För att inte åka dit för hets mot folkgrupp.
NMR dömd bytte snabbt ut Hell seger i slut på talen mot Hell.. skotta.

Finns inte en chans att detta är obekant för henne eftersom det är en boktitel inom NMR där det beskrivs.

Vad hon än ägnar sig åt har hon solkat ner förtroendet igen för det här och alla försök till bortförklaringar köper inte folk.
Jag har redan gått in på detta här (FB) Rebecka Fallenkvist säger "helg seger" på SDs valvaka
Citera
2022-09-13, 20:36
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Snarare du som antingen blundar eller lever i en bubbla,
Sök info om hur SD bildades och vart rötterna finnes

Det konstiga är den story du försöker sälja in här.
Är sossar och centerpartister nazister också baserat på deras bakgrund? Är Vänsterpartiet kommunister?
Och vem bryr sig om etiketter som motståndare klistrar på? Det är väl handlingarna som räknas i slutändan, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in