2022-09-13, 19:55
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Oj, ursäkta. Här är länken. Inte långt klipp men det ses det jag skrev om:
https://youtu.be/EN81EQbyTwQ

Hon börjar med att hälla champagne på honom! Man ser att hon inser att det hon sa lät konstigt och börjar formulera om sig. Det sista han säger till Denice är "ta hand om Rebecka nu!"
Citera
2022-09-13, 19:56
Medlem
Blondinss avatar
Haha medias tolkning av hela grejen är lika vinklat som Riks egna inslag om vadsomhelst.
Citera
2022-09-13, 19:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Nej
Har fler följare än henne så brukar uppmuntra till att man ska fråga om och om igen så att hon förstår vart hon kommer ifrån
En påminnelse typ

Ja då vet du ju varför hon inte svarar, det är ju inte ens allvarliga frågor då.
Citera
2022-09-13, 19:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Hon använde ordet "segerhelg" redan innan valet förresten ifall det inte redan nämnts https://mobile.twitter.com/fallenkvist/status/1568239134367531010
Hon är redan bortgjord via att förklara att helg (mellanslag) seger var för att provocera media, att hon anspelar på hell seger.
Finns inget annat som skulle provocera.

Helg seger mer troligt en version av hell seger som hon är van att använda.
Bakom kulisserna.

En groda som hoppade ur en full padda som tappade kontrollen övrr vilket forum hon befann sig i.

Det är väl känd retorik inom den mindre rumsrena högern. För att inte åka dit för hets mot folkgrupp.
NMR dömd bytte snabbt ut Hell seger i slut på talen mot Hell.. skotta.

Finns inte en chans att detta är obekant för henne eftersom det är en boktitel inom NMR där det beskrivs.

Vad hon än ägnar sig åt har hon solkat ner förtroendet igen för det här och alla försök till bortförklaringar köper inte folk.
Citera
2022-09-13, 20:00
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Du borde satsa på en karriär som djuplodande journalist!

Du borde satsa på Samhall. Passar ditt intellekt.
Citera
2022-09-13, 20:01
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja då vet du ju varför hon inte svarar, det är ju inte ens allvarliga frågor då.

Men att kalla invandrare för babbar/apor är mer betydligt viktigt?
Citera
2022-09-13, 20:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad jag skriver och som du fetat är hennes förklaring dagen efter som nykter.
En av två som är helt paradoxala.
1. Hon talar alltså dels mot sig själv och tappar, om möjligt, ännu mer mark och förbättrar inte oddsen.
2. Det uttrycket visar att hon var medveten, att hon gjorde det med vett och vilje i provokation, att media skulle övertolka. Hon är insinuant.
3. Vad skulle de övertolka relaterar till helg seger?
Hell seger. Finns föga annat att provocera med. Det är inte bara ett värdeladdat uttryck eftersom det finns domar med hets mot folkgrupp.

Det är möjligt, jag känner inte till dessa uttryck, jag har hört att man säger "häst mot soffgrupp" istället för hets mot folkgrupp, men om någon sa helg seger så skulle jag inte förstå det. Det är nog i speciella kretsar man har sådana uttryck. Jag visste inte ens att Sieg Heil betyder Hell seger. Jag skulle ha gissat på "säg hell". Sieg låter ju som säg och heil som hell.
Citera
2022-09-13, 20:03
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Du borde satsa på Samhall. Passar ditt intellekt.

Vill absolut inte förminska det du säger men apropå djuplodande journalistik började jag se avsnittet där de analyserade Annie Lööfs psykopatblick. Tycker du Riks är bra?
Citera
2022-09-13, 20:04
Medlem
snurresprettiss avatar
Rebecka tål inte sprit...
Citera
2022-09-13, 20:05
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Vill absolut inte förminska det du säger men apropå djuplodande journalistik började jag se avsnittet där de analyserade Annie Lööfs psykopatblick. Tycker du Riks är bra?

Jag kollar inte på Riks, så kan inte säga vare sig bra eller dåligt. Bara roligt att du som inte heller kollar har en bestämd åsikt.

Vi vet ju varför...
Citera
2022-09-13, 20:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Men att kalla invandrare för babbar/apor är mer betydligt viktigt?

Det låter varken betydligt (?) eller viktigt. Jag har lite svårt att förstå vad du skriver faktiskt. Är det antydningar du kommer med? I sådana fall har jag nog inte bakgrundsinformationen för att förstå de antydningarna.
Citera
2022-09-13, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Jahopp detta lär media aldrig någonsin glömma så hon kommer knappast få betydelsefulla poster inom partiet, lite som järnrörsattacken killen.

Vad ville hon uppnå med det budskapet..? Hjälpa eller stjälpa kan man ju fråga sig

Den hjärndöda bimbon har inte bara åstadkommit detta.

Hon har även gjort det helt omöjligt för L att samarbeta med SD, om det någonstans fanns en möjlighet att göra det tidigare är den chansen nu som bortblåst.

Om det mot (mot förmodan iförsig) blir omval, har hon förmodligen gjort att partiet förlorar en del röster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in