• 1
  • 2
2022-09-13, 15:54
Medlem
Vad är grejen med alla Borås memes jag ser överallt på Tiktok?

Någon som vet grunden till memen?
Citera
2022-09-13, 16:04
Medlem
Zvenzzonzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draavde

Jag är absolut inte helt hundra på varför men jag tror att det är för att Borås anses som en "tråkig stad" enligt många och det har bara blivit en överdriven meme. Brist på andra roliga saker antar jag.
Citera
2022-09-13, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvenzzonz
Jag är absolut inte helt hundra på varför men jag tror att det är för att Borås anses som en "tråkig stad" enligt många och det har bara blivit en överdriven meme. Brist på andra roliga saker antar jag.

Tror typ med det. Har sett så extremt mycket BORÅS på sistonde att jag kände mig tvungen att ta reda på mer
Citera
2022-09-13, 16:23
Medlem
laddstrumpa1337s avatar
För övrigt så bygger memen Borås på att staden i sig verkar vara den mest genomruttna och trista staden man kan leva i skulle jag gissa på. Ingen gängkriminalitet, skjutningar osv. Sådant kul.
Citera
2022-09-13, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddstrumpa1337
För övrigt så bygger memen Borås på att staden i sig verkar vara den mest genomruttna och trista staden man kan leva i skulle jag gissa på. Ingen gängkriminalitet, skjutningar osv. Sådant kul.

Kan mycket väl stämma. Verkar inte vara en jättekul stad haha...
Citera
2022-09-13, 16:30
Medlem
SytligaMauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draavde

På r/unket brukar man stöta på dessa Borås-memes. Oklart vart det kommer ifrån.
Citera
2022-09-13, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SytligaMauri
På r/unket brukar man stöta på dessa Borås-memes. Oklart vart det kommer ifrån.

Verkar inte finnas någon bakrund till memen. Rätt roliga dock
Citera
2022-09-13, 16:40
Medlem
SytligaMauris avatar
Citat:
Rätt säker på att det finns gängkriminalitet i Borås, som dem flesta städer med mer är 100 invånare. Senaste jag hörde var att foodora har anslutit sig till gängen och skjuter 12 åringar..
Citera
2022-09-13, 16:51
Medlem
Borasare1980s avatar
Citat:
Du har aldrig varit i Borås va? Vi har massor av skjutningar, mordförsök och ständiga konflikter mellan 2-3 stadsdelar runt centrum. Så det är spänning så det räcker och blir över på kvällarna. I övrigt är det faktiskt en rätt fin stad med Viskan som flyter tvärs igenom och massvis med konstnärligt väggmålade hus överallt (riktig konst, ej grafitti). Gott om naturområden med kullar, dalar och fina sjöar, djurpark, utmärkt idrottsstad, nära till allt. Finns betydligt tråkigare städer.
Citera
2022-09-13, 16:58
Medlem
SytligaMauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Du har aldrig varit i Borås va? Vi har massor av skjutningar, mordförsök och ständiga konflikter mellan 2-3 stadsdelar runt centrum. Så det är spänning så det räcker och blir över på kvällarna. I övrigt är det faktiskt en rätt fin stad med Viskan som flyter tvärs igenom och massvis med konstnärligt väggmålade hus överallt (riktig konst, ej grafitti). Gott om naturområden med kullar, dalar och fina sjöar, djurpark, utmärkt idrottsstad, nära till allt. Finns betydligt tråkigare städer.
Jag tror när någon syftar på att en stad är tråkig så menar dom nog inte att den är ful. Enbart att det kanske finns en brist på aktiviteter inne i stadskärnan
Citera
2022-09-13, 17:01
Medlem
laddstrumpa1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980

ok vi har fortfarande ett antal fler skjutningar, och mordförsök här i Göteborg. Väggmålningar och floder i staden kompenserar tyvärr inte upp i detta fall.
Citera
2022-09-13, 17:02
Medlem
Borasare1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SytligaMauri
Jag tror när någon syftar på att en stad är tråkig så menar dom nog inte att den är ful. Enbart att det kanske finns en brist på aktiviteter inne i stadskärnan
Stadskärnan ligger ju mitt i skottelden mellan gängens stadsdelar så det är ju full aktivitet faktiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in