Citat:
Ursprungligen postat av
laddstrumpa1337
För övrigt så bygger memen Borås på att staden i sig verkar vara den mest genomruttna och trista staden man kan leva i
Borås är inte så illa som ryktet föregår den, vissa delar är fina, har allt för en underbar stad.
Däremot lider den av en serie av ofattbart idiotiska beslut som bara kan förklaras med överdos av droger i stadshuset. (inget skämt, jag menar det, hela huset bolmar). Ger ett par snabba exempel från huvudet..
• Ska vi dra motorvägen runt staden som alla andra städer gör?
nä, vi drar motorvägen mitt över staden!
• De vill att höghastighetstågsbanan ska stanna här i staden som största stad. Alla andra kämpar om att få den, vad tycker vi om det?
hm, då kanske vi måste engagera oss och göra om tågstationen. Kan vi inte vägra ta emot den istället?
• Vad ska vi göra av berget bakom staden, den fina utsiktplatsen över norrmalm. Många vill bygga hus där, annars kan man göra rekreationsområde och park.
nä, vi sätter en soptip dit.
• Vi har en stor fet stadskassa att investera i staden på uppbyggnad och förbättring, vad ska vi investera i?
Vi anställer klottrare från hela världen att gå loss på tomma ytor med skattepengarna.
• Stadens bästa mark för företag mitt i stan ska nu utnyttjas till byggnad. Vad ska vi göra av platsen?
Vi tar och sätter ett bilgarage där! och kanske ett par lägenheter högst upp, folk vill _säkert_ bo ovan en bilparkering.
• Vi har en unik och vacker bergsformation mitt i staden framför tågstationen. Vad ska vi göra där för att välkomna resenärerna. En patriotisk staty eller nått som kan ikonisera staden?.
nä, vi slingrande upp en enfilsväg och göra en parkering på toppen med omöjligt för folk att gå upp, än mindre köra ner.
ja, som sagt, man kan hålla på hela natten..
Nått är seriöst fel med vattnet där