2022-09-13, 17:20
Medlem
SytligaMauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Stadskärnan ligger ju mitt i skottelden mellan gängens stadsdelar så det är ju full aktivitet faktiskt.
Det har du rätt i, funderar på om det kan vara därför Borås har fått ett dåligt rykte.
Kan ju va så att ingen överlever och faktiskt kan berätta hur underbart det är inne i centrum
Citera
2022-09-13, 17:28
Moderator
Carlboms avatar
Rubrik ändrad.

Tidigare: Borås

/Moderator
Citera
2022-09-13, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvenzzonz
Jag är absolut inte helt hundra på varför men jag tror att det är för att Borås anses som en "tråkig stad" enligt många och det har bara blivit en överdriven meme. Brist på andra roliga saker antar jag.
Se svaret näunder nästa quote
Citat:
Ursprungligen postat av laddstrumpa1337
För övrigt så bygger memen Borås på att staden i sig verkar vara den mest genomruttna och trista staden man kan leva i skulle jag gissa på. Ingen gängkriminalitet, skjutningar osv. Sådant kul.
Borås har aldrig varit den tråkigaste staden, långt ifrån faktiskt,
Närheten till göteborg är nog en sak som spelar in, längtar man in till götet om man bor i bor-ås? Svar nästan garanterat.

Men hurrga ugh o-delali vad mycket tråkigare ställen det finns.

Citat:
Ursprungligen postat av SytligaMauri
Rätt säker på att det finns gängkriminalitet i Borås, som dem flesta städer med mer är 100 invånare. Senaste jag hörde var att foodora har anslutit sig till gängen och skjuter 12 åringar..

Jag tycker inte det är något som folk kulle kalla för tråkigt direkt...tycker du inte det vore ganska underligt om någon kallade en skjutning för tråkig?

Citat:
Det har du rätt i, funderar på om det kan vara därför Borås har fått ett dåligt rykte.
Kan ju va så att ingen överlever och faktiskt kan berätta hur underbart det är inne i centrum
Bra där
Citera
2022-09-13, 22:19
Medlem
Memnoks avatar
Något jag märkt de få tillfällen jag besökt Borås är att invånarna påfallande ofta har halvöppen mun.

Behöver man gå på en snabbmatsrestaurang där på väg till Sthlm eller Göteborg (egentligen enda anledningen att stanna i Borås) så får man, förutom svindålig service av anställda som är precis snäppet över förståndshandikappade, också beskåda boråsare som står och läser menyn med halvöppen mun och glasartad blick.

Vet inte varför men har sett fenomenet varje gång jag varit i Borås.
Citera
2022-09-13, 22:41
Medlem
SytligaMauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Något jag märkt de få tillfällen jag besökt Borås är att invånarna påfallande ofta har halvöppen mun.

Behöver man gå på en snabbmatsrestaurang där på väg till Sthlm eller Göteborg (egentligen enda anledningen att stanna i Borås) så får man, förutom svindålig service av anställda som är precis snäppet över förståndshandikappade, också beskåda boråsare som står och läser menyn med halvöppen mun och glasartad blick.

Vet inte varför men har sett fenomenet varje gång jag varit i Borås.
Antar att du har varit på BK i Viared, det är en upplevelse ur denna värld. Dem håller restaurangen spännande genom en fruktansvärt oklar service och varm dricka. Bäst av allt är nog mysteriepåsen man kan råka få med sig där ifrån.
Citera
2022-09-14, 01:40
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddstrumpa1337
För övrigt så bygger memen Borås på att staden i sig verkar vara den mest genomruttna och trista staden man kan leva i

Borås är inte så illa som ryktet föregår den, vissa delar är fina, har allt för en underbar stad.
Däremot lider den av en serie av ofattbart idiotiska beslut som bara kan förklaras med överdos av droger i stadshuset. (inget skämt, jag menar det, hela huset bolmar). Ger ett par snabba exempel från huvudet..

• Ska vi dra motorvägen runt staden som alla andra städer gör?
nä, vi drar motorvägen mitt över staden!
• De vill att höghastighetstågsbanan ska stanna här i staden som största stad. Alla andra kämpar om att få den, vad tycker vi om det?
hm, då kanske vi måste engagera oss och göra om tågstationen. Kan vi inte vägra ta emot den istället?
• Vad ska vi göra av berget bakom staden, den fina utsiktplatsen över norrmalm. Många vill bygga hus där, annars kan man göra rekreationsområde och park.
nä, vi sätter en soptip dit.
• Vi har en stor fet stadskassa att investera i staden på uppbyggnad och förbättring, vad ska vi investera i?
Vi anställer klottrare från hela världen att gå loss på tomma ytor med skattepengarna.
• Stadens bästa mark för företag mitt i stan ska nu utnyttjas till byggnad. Vad ska vi göra av platsen?
Vi tar och sätter ett bilgarage där! och kanske ett par lägenheter högst upp, folk vill _säkert_ bo ovan en bilparkering.
• Vi har en unik och vacker bergsformation mitt i staden framför tågstationen. Vad ska vi göra där för att välkomna resenärerna. En patriotisk staty eller nått som kan ikonisera staden?.
nä, vi slingrande upp en enfilsväg och göra en parkering på toppen med omöjligt för folk att gå upp, än mindre köra ner.

ja, som sagt, man kan hålla på hela natten..
Nått är seriöst fel med vattnet där
Senast redigerad av frdk 2022-09-14 kl. 01:52.
Citera
2022-09-14, 11:05
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Antar att du har varit på BK i Viared, det är en upplevelse ur denna värld. Dem håller restaurangen spännande genom en fruktansvärt oklar service och varm dricka. Bäst av allt är nog mysteriepåsen man kan råka få med sig där ifrån.
Kanske BK i Viared, men det här gäller nog i stort sett alla ställen jag ätit på i Borås.
Citera
2022-09-14, 18:09
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draavde
Vad är grejen med alla Borås memes jag ser överallt på Tiktok?

Någon som vet grunden till memen?

Det härstammar från Reddit där man gjort narr av Borås i flera års tid. Se tex från april 2021: https://www.reddit.com/r/unket/comme...ed_bor%C3%A5s/
Citera
2022-09-16, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Googla namnet så hittar du mannens Facebook sida.

Fy tusan, hans brud har också tatueringar. Typiskt WT människor.
Citera
2022-09-16, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedelJanne
Fick upp det här när jag googlade. Det måste vara tråkigt i Borås när man laddar upp sådana här klipp.

https://www.tiktok.com/@klyban

Hashtaggen #borås gav bara en massa bimbos med stora bröst.
Känner igen tredje filmen. https://knowyourmeme.com/memes/soy-boy-face-soyjak
Citera
2022-09-16, 23:34
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvenzzonz
Jag är absolut inte helt hundra på varför men jag tror att det är för att Borås anses som en "tråkig stad" enligt många och det har bara blivit en överdriven meme. Brist på andra roliga saker antar jag.
Här finns ju allt man kan tänka sig ju. Stortrivs och skulle inte flytta för en miljon. Lagom storlek med och nära till GBG och kusten för den som önskar.
Citera
2022-09-23, 09:45
Medlem
Mogaku-sans avatar
Ja vad händer egentligen i Borås? Är det Sveriges motsvarighet till Mordor eller bara Sveriges mest regnigaste stad.

SVT
Borås sura över trenden

Har själv varit i Borås några gånger och själv frågat mig själv varför jag ens åkte dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in