2022-09-13, 13:18
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Inte bara pantad, obehaglig i sitt sätt att ironisera över, och förlöjliga, invandrare. Istället för en seriös nyhetsrapportering stigmatiseras grupper. Politikerna har dukat upp ett smörgåsbord, det är problemet, inte invandrare i sig. Det finns bra och mindre bra människor inom alla folk.
https://www.youtube.com/watch?v=zOGPeSG0Vvc

Jag förstår vad du menar.

Men här har ju MSM litegrann bitit sig själva i svansen. Det finns inte en enda opartisk mediekanal i landet, så det är inte konstigt att det då dyker upp något sådant här. Jag har t ex ertappat SVT med att ljuga och fulvinkla vid otaliga tillfällen och ibland skrivit till dem för att begära rättelse. Men till dags dato har de inte ändrat ett enda ord.

En tumregel med all media är att så fort ämnet handlar om något som du själv har detaljkunskap om så är det med 99 % säkerhet att mediebevakningen av detta ämne kommer se ut på sätt som inte speglar den verklighet du själv känner till. Oavsett kanal. Oavsett ämne. (Möjligt undantag för sport, där brukar det faktiskt vara bättre). Så varför skulle SD:s kanal vara annorlunda? Jag ogillar egentligen halvsanningar, vinklingar och lögner lika mycket oberoende av om ankaret ironiserar och förlöjligar (ok, inte riktigt men i princip). Jag har sett avsnitt av Uppdrag Granskning/Dokument inifrån där jag till 100 % vet att de undanhåller och vinklar sanningen för att få en bättre story. Och vinklingen är VARJE GÅNG åt ett "vänster"-perspektiv.

Och det gäller de ämnen som de bevakar. Mycket ignoreras helt. Vilket lämnar fältet öppet för Riks. "Titta här vad gammelmedia inte berättar för er". Det ger säkert direkt en högre trovärdighet hos många, att de ens tar upp sakerna. Invandringsrelaterade problem har tystas ner länge och väl i Sverige och ändå ska man bli chockad över att det kommer fram dylika mediekanaler?

Hade vi haft åtminstone en partiell mediakår som haft trohet till sanningen över agendan så hade någonting som Riks kanske varit lite mera svårsålt. Vad sägs om att meddela nakna fakta i ämnen och låta folk dra sina egna slutsatser istället? Nej, det ska alltid sitta nån expert i studion istället.

Ta Lambertz som exempel. Gubben fick sitta en tid i häkte baserat på fullständiga lögner från någon som ljugit som samma saker förr. Media cirklade runt honom som gamar. När han väl blev frisläppt och för första gången fick en riktig chans att berätta sin version så sände SVT live och okommenterat från PK i hans trädgård. Jag blev faktiskt imponerad, "så här ska det går till, bra jobbat SVT". Och vad händer sen? SVT får kritik, tar bort sändningen från play och ber om ursäkt för att bara en sida fått komma till tals. Men det går bra att publicera långa intervjuer med kvinnan för att sen i slutet säga "Lambertz förnekar". Där har du svensk media. Och då tycker jag ändå riktigt illa om Lambertz.
Citera
2022-09-13, 13:20
Medlem
Man blir inte förvånad när det gäller SD
Dom kommer visa mer ut av sin nazistiska sida
Citera
2022-09-13, 13:21
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Rebecka Fallenkvist står på valbar plats i regionvalet, nr.5 i Stockholm stad, är 26 år och titulerar sig ekonom. Hon företräder SD och har en högt uppsatt position inom partiet. Alltså är hon ingen "nobody" inom SD.

Usch.

Citat:
skrev Rebecka på twitter 9 september. https://mobile.twitter.com/fallenkvist/with_replies Så det kanske är som hon säger "segerhelg", men då går det inte ihop med att hon förklarat för Expressen att det var ett skämt. Hur kan en lyckönskning bli ett skämt?

"Segerhelg" var det definitivt inte hon sa. Hennes extraordinärt dumma efterhandskonstruktion bekräftar min syn på henne som bimbo.

Usch.
Citera
2022-09-13, 13:25
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Man blir inte förvånad när det gäller SD
Dom kommer visa mer ut av sin nazistiska sida

Nazister som är judevänner? Det kanske inte är korrekt att kalla dem nazister?
Citera
2022-09-13, 13:30
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Rebecka Fallenkvist står på valbar plats i regionvalet, nr.5 i Stockholm stad, är 26 år och titulerar sig ekonom. Hon företräder SD och har en högt uppsatt position inom partiet. Alltså är hon ingen "nobody" inom SD.

skrev Rebecka på twitter 9 september. https://mobile.twitter.com/fallenkvist/with_replies Så det kanske är som hon säger "segerhelg", men då går det inte ihop med att hon förklarat för Expressen att det var ett skämt. Hur kan en lyckönskning bli ett skämt?

Då har två olika versioner. Tidigare (till SVT) har hon sagt att hon kom på att det kunde feltolkas och därför direkt sa "segerhelg" istället. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Intressant också att hon använt ordet tidigare.

Edit: Tre alternativ ser jag:

1. Hon tycker på allvar att "segerhelg" är ett bra ord i allmänhet och försökte på valnatten komma på vad hon twittrat tidigare. Motsägs av hennes förklaringar i media. Men det kan förklaras av att hon är pantad bimbo?

2. Hon och hennes SD-kretsar sysslar med nazihumorordlekar för att kunna säga förbjudna saker offentligt. Och när hon skulle säga det packad på valnatten så sa hon istället det som ordleken anspelar på.

3. Hon har lite naziskämtjargong med sina vänner varigenom "segerhelg" fötts och när hon skulle säga det packad på valnatten så sa hon istället det som uttrycket anspelar på.

Vet inte vad jag ska tro. Lutar mot nr 3. Märklig människa, oavsett.
Senast redigerad av Fiffiniffi 2022-09-13 kl. 13:46.
Citera
2022-09-13, 13:36
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Finns det vänsterblivna som ännu hänger sig kvar i tråden.

Mer eller mindre en icke tråd där de flesta med sunt förnuft förstod.

Ja men så har vi då de här som inte kan eller försöker förstå.

Det är helt sjukt hur detta diskuterats och det gjorts artiklar i media av att hon sa "Helg" men kanske menade hon "Hell"? Och på så vis är en nazist i det fördolda? Vad i hela helvete? Hur efterbliven får en offentlig debatt bli? Inte ens om sagt hell seger hade hon bevisligen varit nazist. Under tiden får vänstern fortsätta med sina kamrater hit och kamrater dit som politisk hälsningsfras på kommunismens och Stalins manér. Inga konstigheter.
Citera
2022-09-13, 13:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Nazister är nog ingens cup of tea.
Folk som röstar på SD har inte förstått att partiet har många som gömmer sig bakom namnet som många av deras fd medlemmar påpekat/skrivit. Det är ingen slump med Rebecka eller att det är hela tiden någon som blir utesluten/borttagen för bedrövliga åsikter om andra människor

Politik ska handla om sakfrågor. Macron är nationalist och väldigt hängiven till Frankrike. Han vill att Frankrike ska vara baserat på kristendom, franska värderingar, kultur och franska språket men han skulle väl inte stödja nazism för det?

Han gjorde det simpelt för alla. Jag vill inte ha religiösa symboler i skolan. Punkt

Vi får se hur det utvecklar sig om SD får bestämma. Man kan ju ge dom en chans iallafall och jag tror det kan bli svårt för dom att kasta ut folk med fel hudfärg som etablerat sig här då det går emot Sveriges grundlagar och domstolar sätter nog stopp. Men blir det en vitmakt regering och land kommer jag flytta till Finland. Jag vägrar vara en del av detta.
Citera
2022-09-13, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Det är helt sjukt hur detta diskuterats och det gjorts artiklar i media av att hon sa "Helg" men kanske menade hon "Hell"? Och på så vis är en nazist i det fördolda? Vad i hela helvete? Hur efterbliven får en offentlig debatt bli? Inte ens om sagt hell seger hade hon bevisligen varit nazist. Under tiden får vänstern fortsätta med sina kamrater hit och kamrater dit som politisk hälsningsfras på kommunismens och Stalins manér. Inga konstigheter.

Poängen är att hon är en idiot och en börda för partiet som måste bort från alla funktioner där hon syns och hörs. SD behöver inte en hjärndöd bimbo som drar naziskämt under valvakan.
Citera
2022-09-13, 13:43
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Då har två olika versioner. Tidigare (till SVT) har hon sagt att hon kom på att det kunde feltolkas och därför direkt sa "segerhelg" istället. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Intressant också att hon använt ordet tidigare. Antingen så tycker hon på allvar att "segerhelg" är ett bra ord i allmänhet eller så är det nån nazihumorordlek som hon och eventuellt fler sysslar med inom SD-grupper. Och som därefter kom fram på valnatten.

Märklig människa, oavsett.

Jätteintressant verkligen att hon använt ordet tidigare. Lite av ett scoop. Det är så viktigt det här. Sverige hotas av nazismens återkomst iom detta men tack och lov blir det avstyrt ny eftersom vi identifierat en "märklig" människa.
Citera
2022-09-13, 13:45
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Vi får se hur det utvecklar sig om SD får bestämma. Man kan ju ge dom en chans iallafall och jag tror det kan bli svårt för dom att kasta ut folk med fel hudfärg som etablerat sig här då det går emot Sveriges grundlagar och domstolar sätter nog stopp. Men blir det en vitmakt regering och land kommer jag flytta till Finland. Jag vägrar vara en del av detta.

Det kan man inte göra om man har svenskt medborgarskap däremot kan man göra livet helvete för alla invandrare vilket flera artister med utländsk bakgrund har påpekat för alla invandrare att hålla ögonen/öronen öppna

Vi håller på maila varandra på hur vi ska göra när skötsamma invandrare blir offer för det här.

Kriminella kommer runt det och har ingenting att förlora ändå som många utländska har sagt.
Citera
2022-09-13, 13:47
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Poängen är att hon är en idiot och en börda för partiet som måste bort från alla funktioner där hon syns och hörs. SD behöver inte en hjärndöd bimbo som drar naziskämt under valvakan.

Om hon blir attackerad på så svaga grunder som det här är hon snarare en tillgång.
Citera
2022-09-13, 13:48
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Då har två olika versioner. Tidigare (till SVT) har hon sagt att hon kom på att det kunde feltolkas och därför direkt sa "segerhelg" istället. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Intressant också att hon använt ordet tidigare. Antingen så tycker hon på allvar att "segerhelg" är ett bra ord i allmänhet eller så är det nån nazihumorordlek som hon och eventuellt fler sysslar med inom SD-grupper. Och som därefter kom fram på valnatten.

Märklig människa, oavsett.

Föga troligt.
Det låter mer som en efterhandskonstruktion.
Ingen säger "segerhelg". Sicket trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in