2022-09-13, 12:51
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madnesstookthem
Det är mer representativt än vad du tror. Det är alltid så här med SD. Sedan gör man lite housecleaning för att återställa ordningen. Och så småningom kommer nya liknande fadäser från annat håll.

Fundera på varför.

För att vi alla är nazister. Du ska bara veta vad som sägs bakom stängda dörrar på SD:s regeringskansli.

Var beredd på utrensning.
Citera
2022-09-13, 12:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Det du skulle kunna säga till din vän som är jude är att SD har och har haft flera judar i partiet. Bla Kent Ekeroth och Paula Bieler, och båda två var högt uppsatta och satt i riksdagen. Vad du också skulle kunna säga till din vän är att SD är det parti som stödjer Israel mest av alla.

Sedan skulle du kunna sluta lyssna på massmedia och inse att alla som inte vill ha massinvandring till sitt land, är inte det minsta lilla intresserade av att utföra mord på människor. Allting som har med Nationalism att göra, är inte detsamma som vad som hände i Tyskland på 30 och 40-talet.

Det räcker med vad det är för folk som dras till dom och vad det en gång var på 80-90-talet. Skinnskallarna sprang runt och gjorde sieg heil i SD demonstrationer.
Man får inte glömma vart SD kommer ifrån och grundades för.
Citera
2022-09-13, 12:58
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det räcker med vad det är för folk som dras till dom och vad det en gång var på 80-90-talet. Skinnskallarna sprang runt och gjorde sieg heil i SD demonstrationer.
Man får inte glömma vart SD kommer ifrån och grundades för.

Ekeroth är nog ingen man ska heller hänvisa till 🤣 Han framstår som helt galen så jag har aldrig ens fattat hur kvinnor dras till honom
Citera
2022-09-13, 12:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Ekeroth är nog ingen man ska heller hänvisa till 🤣 Han framstår som helt galen så jag har aldrig ens fattat hur kvinnor dras till honom

Nej men nazister är inte min cup of Tea. Jag väljer gärna annat parti.
Citera
2022-09-13, 13:00
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebraTigerZebra
Det är lugnt vi vet redan vad ni håller på med där inne. Det är inte på skoj om man säger så. Jag pratar om heil hitler i spegeln för att stärka självbilden av att ni är tyska soldater på frontlinjen 1945.

Ni är några jävla avskräden, jag förstår bara inte hur ni fick råd med dom där kostymerna. Förmodligen från försäkringskassan.

Kostymerna finansierade vi med det nazi-guldet vi fick på 30-talet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Du är ju uppenbarligen efterbliven, jag förstår att det är svårt att kunna första sammanhang och kontexten av saker och ting men faktum kvarstår, ingen förutom högerextrema jättebebisar likt du vill ha nazistskämtande politiker.

Svara en gång till själv, hur går det med din mamma? Läste om att du har haft stora svårigheter under din uppväxt med anledning av din mammas alla pojkvänner med utländskt påbrå som idkade älskog med henne. Är det därför du är en nazistvurmare? Ditt trauma med din mamma är din privata ensak, vi bryr oss inte.
Du började med personpåhoppen, vill du fortsätta så varsågod. Det ger kanske en cola till.
Ni vänstermänniskor förstår verkligen inte att känsloyttringar rinner av oss som vatten på en gås. Det är bara ni som tror att personpåhopp/skrik/könsord etc är argument, vilket ni tar till så fort era riktiga argument sviker, vilket oftast sker på ett par sekunder.

Ert sätt att argumentera på visar även vad er politik bygger på; hat. Inget annat. Ni bedriver en kamp mot er själva, ni vet att ni har fel, ni vet att ni blivit förda bakom ljuset och bedragna med lögner, men istället för att söka svaren inombords och komma till sans med vad som är riktigt, så väljer ni istället att rikta aggression mot andra människor. Ungefär på samma sätt som små barn och kvinnor reagerar.

Du kommer komma till insikt en vacker dag när du blivit man nog att våga ifrågasätta fasaderna och lögnerna.
Citera
Medlem
madnesstookthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jaha du är en sån som tror på fake news.

Men gud vad bra USA är nuförtiden. Men det är ju lugnt för Biden är en dement gubbe som inte twittrar. Att landet går åt helvete gör ju inget så länge Biden inte säger nåt kontroversiellt och man döljer hans uppenbara demens

Redogör gärna (med egna ord) hur detta är "fake news". Undvik gärna Biden och whataboutism
Citera
2022-09-13, 13:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Vissa är mycket otrevliga men den här killen som blev kallad babbe/apa var absolut inte otrevlig tvärtom så påpekade han att det var onödigt med att hon har en hatisk retorik som splittrar svenskar och invandrare då han har halvsvenska barn.

Så svarar hon med ”Håll käften babbe/apa för du ska ändå åka hem”

Skrev du till rätt person sa han?

Ja svarar hon men hahha jag var sarkastisk

Då kom en utländsk tjej och skrev omg du är själv ifrån Rumänien. Hur kan du ens skriva så.

Det fetmarkerade är lite skrattretande. I forna öst (Sovjetunionen och dess lydriken) har det alltid funnits en utbredd xenofobi mot svarta och araber. Ordvalet i öst var inte nådigt och det finns fortfarande kvar det sättet att uttrycka sig om det man uppfattar som »ovärdigt«.

Om man är lite uppmärksam så ser man ju också att den svenska burleska humorn med tydlig vänstervinkling gärna ägnar sig åt både personpåhopp och nedvärderande schabloniseringar. Att kalla andra för nazister är faktiskt en väldigt grav anklagelse med tanke på hur allvarligt man borde se på nazism. Nu har »nazist« blivit ett vardagsord som vänstern svänger sig med och vad som händer är ju att ordet i sig urvattnas. Den som använder det som skällsord vet oftast inte vad nazism är.
Citera
2022-09-13, 13:02
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nej men nazister är inte min cup of Tea. Jag väljer gärna annat parti.

Nazister är nog ingens cup of tea.
Folk som röstar på SD har inte förstått att partiet har många som gömmer sig bakom namnet som många av deras fd medlemmar påpekat/skrivit. Det är ingen slump med Rebecka eller att det är hela tiden någon som blir utesluten/borttagen för bedrövliga åsikter om andra människor

Politik ska handla om sakfrågor. Macron är nationalist och väldigt hängiven till Frankrike. Han vill att Frankrike ska vara baserat på kristendom, franska värderingar, kultur och franska språket men han skulle väl inte stödja nazism för det?

Han gjorde det simpelt för alla. Jag vill inte ha religiösa symboler i skolan. Punkt
Citera
2022-09-13, 13:10
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebraTigerZebra
Vad fan betyder cope? Vad fan pratar ni för jävla språk där ute i skogen?!

Team Kristersson håller på att få massvis med kritik för att vilja samarbeta med SD. Det här blir så intressant att se att han lovade sina väljare att aldrig samarbeta med SD så han kommer nog ge Magda makten snart 😀😂
Citera
2022-09-13, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Jag kan svara för mig själv, som röstat på SD. Rebecka betyder inget för mig. Hon är programledare för Riks och är väl inte den skarpaste kniven i lådan kan jag tycka efter att ha följt henne ett tag.
Jag tror inte att någon ser henne som betydelsefull, än mindre ledare.

Skulle Jimmie eller någon betydelsefull politiker hamna i någon motsvarande skandal så skulle det naturligtvis ha enormt mycket större betydelse.

Rebecka Fallenkvist står på valbar plats i regionvalet, nr.5 i Stockholm stad, är 26 år och titulerar sig ekonom. Hon företräder SD och har en högt uppsatt position inom partiet. Alltså är hon ingen "nobody" inom SD.

Citat:
Jag och @denicewesterb önskar er en segerhelg!
skrev Rebecka på twitter 9 september. https://mobile.twitter.com/fallenkvist/with_replies Så det kanske är som hon säger "segerhelg", men då går det inte ihop med att hon förklarat för Expressen att det var ett skämt. Hur kan en lyckönskning bli ett skämt?
Citera
2022-09-13, 13:15
Medlem
ForzaLeons avatar
Finns det vänsterblivna som ännu hänger sig kvar i tråden.

Mer eller mindre en icke tråd där de flesta med sunt förnuft förstod.

Ja men så har vi då de här som inte kan eller försöker förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in