Citat:
Ursprungligen postat av
madnesstookthem
Fattar. Jo, det jag menade var att det möjligen upplevs kontroversiellt i denna grupp att göra hälsningen. För oss övriga finns det inte ens på kartan. "Kontroversiellt" är en förmildrad beskrivning av handlingen.
Håller med om yngre ålder. Då görs allt möjligt. Men om vi pratar om SD och alla deras "skämt" och missförstådda handlingar så får man anta att det gäller vuxna människor. Nu handlar dock tråden om Helg Seger så vi har väl seglat lite OT här...
Ingen har påstått att det är ett "passande skämt" att dra som politiker. Men om jag har förstått det rätt har hon inte ens någon hög position inom SD, så vad hon säger på fyllan är knappast representativt för vad partiet SD vill. Om jag känner Jimmie och ledningen korrekt, kommer hon dessutom att bli utesluten för detta. Jag hade inte uteslutit henne, då det för mig bara är ett skämt. Men som politiskt parti, framförallt med tanke på att massmedia hela tiden letar efter sätt som de kan måla ut SD till rasister på, blir de antagligen tvungna att utesluta henne.
"Missförstådda" handlingar? Tycker du inte själv att det är ganska märkligt att vi har en media som gör en större sak av att en kvinna inom SD säger "helg seger" än att personer inom C har förgripit sig på barn och varit i förhållande med män som har förgripit sig på barn, och vetat om det? För mig är det väldigt uppenbart att SD alltid har blivit väldigt orättvist behandlade av media.