Citat:
Ursprungligen postat av
GanskaLack
Även om jag tycker det är klumpigt och att Rebecca inte direkt är min favorit Riks medlem (dock så är det kul att hon hämningslöst retar vänstern, även om jag tycker att komiken inte är speciellt vass) så är det inte direkt svårt för mig att tänka att det ironiseras och skämtas vääääldigt mycket inom dels Riks, samt SD som parti, om att de nu har konstant rasiststämplats i... ja, hur många år nu?
Det är klart som fan man börjar ironisera kring det.
Man behöver ju inte tycka att skämtet är roligt men att man inte kan förstå detta, eller att man väljer att inte förstå, ELLER att man gör ett drev av det här...
Men givetvis är det så att man går omkring och heilar till varandra i SDs hemliga rum. Där smider man sina hemliga planer.
Jävla tur att inte folk hör skämten bakom stängda dörrar på sjukhusen tex (såsom i psykiatrin där jag jobbade en gång) för då hade man väl dött av en PK-hjärtattack.
Kan också säga att jag, tom som gammal vänstermupp, har gjort många heilningar med kompisar när jag växte upp. För att man kan skämta om det hela, göra Hitler till en rolig tragisk typ, *samtidigt* som man kan förstå allvaret i det hela.
Konstigt att det inte drevas lika mycket om Ung Vänsters kommunist kopplingar till exempel. Som Nooshi typ sa att "oj då... ja det var ju inte bra" och sen så var det bra med det. Men ja, här i västvärlden så är ju kommunismen en ganska fin ideologi tydligen.
Fatta att hon inte retar nån som ifrågasatter hennes beteende, oavsett vad man röstar på.
Hon är snarare idiotförklarad från mitt håll och jag undrar ständigt vart de får tag i allt skumrask som de facto inte beter sig som ansvarsfulla politiker.
Det är t r a s h i g t.