2022-09-13, 10:31
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Ja, om SD vill vara med i den prestigefyllda gruppen 'övriga partier' så kan de följa i ditt kära MEDs fotspår.

Fast MED fokuserar inte på att ha med AFS medlemmar i sitt parti för att sedan neka att partiet står för nazism. Deras partipolitik ligger öppet för alla att läsa och vara med att påverka. Det är en stark öppenhet inom MED med både kvinnliga och manliga väljare. Står ingen korkad brud med pattar som gör en seig heil hälsning för ett parti som anklagats för att ha 289 nazister inom partiet

Folk måste ju skratta åt det här
Citera
2022-09-13, 10:31
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Vilken slump att det bara verkar vara SD-anhängare som hört andra säga "helg seger" och "segerhelg" i något sammanhang innan detta

Åh, detta gamla fina uttryck känner väl alla till. När jag och polarna träffas på lokala puben för en fredagsöl utropar vi alltid "Helg seger" till varandra för att hylla helgen och uttrycka glädje över ledigheten.

I min familj används uttrycket även till påsk, jul och midsommar. Det var flera decennier sedan vi slutade säga skål, nu blir det alltid "Helg seger!".

Många människor använder frasen av artighet, t ex om man möter någon bekant på en söndagspromenad. Ett hurtigt och glatt utväxlande av "Helg seger" är väl närmast en standardfras vid sådana situationer.
Citera
2022-09-13, 10:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Jag är SD:are in i märgen men tycker att om man står på en valvaka och säger "helg Seger" så skall man förpassas långt bort från partiet.

Onödigt och jävligt omoget. Varför liksom?

Trodde SD rensat bort den där svansen. Den personen måste bort.

Instämmer tillfullo. Hon har inget i partiet att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Åh, detta gamla fina uttryck känner väl alla till. När jag och polarna träffas på lokala puben för en fredagsöl utropar vi alltid "Helg seger" till varandra för att hylla helgen och uttrycka glädje över ledigheten.

I min familj används uttrycket även till påsk, jul och midsommar. Det var flera decennier sedan vi slutade säga skål, nu blir det alltid "Helg seger!".

Många människor använder frasen av artighet, t ex om man möter någon bekant på en söndagspromenad. Ett hurtigt och glatt utväxlande av "Helg seger" är väl närmast en standardfras vid sådana situationer.
Citera
2022-09-13, 10:35
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Instämmer tillfullo. Hon har inget i partiet att göra.

Enligt hennes kommentar på hennes egna sociala media till en utländsk man så ska hon slänga ut alla babbar/apor ifrån Sverige som honom.

Killen skrev eh?
Förmodligen tog han printscreen precis som alla utlänningar som bevittnade det där så det kommer nog komma ut mer ifrån garderoben snart
Citera
2022-09-13, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Sitter du på fullt allvar och menar att du behövde den här bruden för att fatta att media gärna exponerar SDs nassekopplingar vid varje tillfälle de kan? Var har du varit någonstans?

Jag såg och hörde ingen nassekoppling i det hela klippet som SVT visade.
Nassekopplingar gjordes i massmedia genom fulklipp och fultolkningar.

Det har varit känt förut att massmedia är vänstermedia, men det är så tydligt i det här fallet att jag gärna diskuterar med vänsterfåren.
Citera
2022-09-13, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Jag är SD:are in i märgen men tycker att om man står på en valvaka och säger "helg Seger" så skall man förpassas långt bort från partiet.

Onödigt och jävligt omoget. Varför liksom?

Trodde SD rensat bort den där svansen. Den personen måste bort.
Klokt sagt.

Jag är inte SD, men om JÅ verkligen vill nå framgång på riksplanet måste han och partiledningen rensa bort sånt här skräp. Han behöver bli statsmannamässig och sån här skit passar helt enkelt inte.
Citera
2022-09-13, 10:36
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Håller helt med. Skämtet i sig var roligt. Men det är svårt att tro att det inte var medvetet, och om det var medvetet så var det synnerligen oproffsigt.

Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
På omni står det ju "Till Expressen säger Fallenkvist att hon ville spela på ”medias sedvanliga övertolkningar”".

Det betyder ju att hon visste exakt vad hon gjorde och försöker bortförklara det.

Citat:
Ursprungligen postat av Dribz
Har för mig hon skrev den 9 september att det skulle bli en segerhelg för SD. Det var väl det här hon syftade på i videon.

Svårt att kalla det "medvetet" när hon är så drängfull Men helt klart är det nog något som skämtats om som ordvits på det berömda uttrycket för det är så media stämplar dem. Lite som när samhället stämplar invandrare som blattar så blir det så att invandrare själva säger blattar.

Finns nog inte en enda nazist inom SD. Allt är brunkletande av media. Stolpskott finns det gott om i alla partier och är inget nytt under solen och bara något som existerar hos SD.
Citera
2022-09-13, 10:38
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Enligt hennes kommentar på hennes egna sociala media till en utländsk man så ska hon slänga ut alla babbar/apor ifrån Sverige som honom.

Killen skrev eh?
Förmodligen tog han printscreen precis som alla utlänningar som bevittnade det där så det kommer nog komma ut mer ifrån garderoben snart

Skrev hon "babbar/apor" till honom?
Citera
2022-09-13, 10:38
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Klokt sagt.

Jag är inte SD, men om JÅ verkligen vill nå framgång på riksplanet måste han och partiledningen rensa bort sånt här skräp. Han behöver bli statsmannamässig och sån här skit passar helt enkelt inte.

Det ville många SDare som är i hans tankar och ville väl hos alla människor men blev påhoppade/uteslutna ifrån partiet vilket många kommer ut med att det är egentligen många AFS medlemmar som styr där och att dessa fd är rädda för vad som skulle ske om Åkesson lämnar politiken/partiet och dessa får makt.

Jag blev mörkrädd när någon skrev om det här och grät inför alla människor
Citera
2022-09-13, 10:40
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Skrev hon "babbar/apor" till honom?

Japp
Han frågade om videon som hon sprider på ett hemskt Sverige där politiseringen ökar och att hon inte ska öka på hatet då hans barn är hälften svenskar.

Hon skrev hållkäften babbe, såna som dig ska ändå lämna Sverige snart. Så klev många utlänningar och sa vad bra att du visar vem du är.

Då skrev hon men ni förstår att jag var sarkastisk
Citera
2022-09-13, 10:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD

Killen skrev eh?

Bara kasta ut Fallenkvist, hon är ett sänke för partiet. Fjortisbeteende med IQ 32 är inte vad SD behöver. Jag klarar inte av att se på Riks pga denna kvinna som himlar med ögonen, pekar finger och verkar ha en självbild som ger allt annat att önska. Med sådana företrädare behöver man inga fienden.
Citera
2022-09-13, 10:41
Medlem
Hur många dagar tar det innan Rebecka "Helg Seger" Fallenkvist ryker?

Det som är mest förvånande är att Rebecka är så korkad att hon först erkände att hon sa det som ett skämt för att driva med journalister när hon besvarade Expressen, för att sedan göra en helvändning till andra medier någon timme senare där hon menade att hon plötsligt glömt hur man pratar svenska och att hon fick ur det fel grammatiskt ur munnen, haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in