2022-09-13, 07:56
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Omni:

Vad är dealen med SD och nazism? Jag fattar ju att dessa low lifes drar som flugor till bajs, men ändå? Jag gissar att hon har stått och skojat om det med andra SD:are hela kvällen och så fick hon lite för mycket i sig så hon tyckte att detta var passande.

https://omni.se/riksprofilens-ord-efter-sds-valframgang-helg-seger/a/q1L5v0

https://www.youtube.com/watch?v=q0oHu3NQ7Ik

När det gäller Sverigedemokraterna och dess företrädare förvånar ingenting längre. Gång på gång har vi sett det.

Vedervärdigt av Rebecka Fallenkvist. Hade Sverigedemokraterna varit ett anständigt parti hade hon givetvis blivit utesluten för länge sedan men nu försvarar man henne istället.
Citera
2022-09-13, 07:57
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Ja, det är bara att kolla din posthistorik, för att se alla gånger du tagit svenskarnas parti.
Hälsa liberia, eller kanada.

Vad gäller alla totalt dysfunktionella, så kommer dom att försvinna när sverige kollapsar under den sociala tyngden om några år.

Jag är gift med en svensk men var femte som röstar på nazister.

Försök inte..

Ni kommer bli som Danmark som bad Sverige om arbetskraft. Vi skötsamma invandrare har redan pratat mellan oss på hur vi ska göra 🤣

Vi vet att ni kommer gråta när ni har Nyans och inga andra väljare. Det kommer bli ni SD mot farliga Nyans

Grattis

Du röstade bort oss skötsamma invandrare
Remember it
Citera
2022-09-13, 07:59
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebraTigerZebra
Hon ska ju liksom vara ansiktet för SDs propaganda...det är ett ganska stort ansvar man har tagit på sig..det är ingen jävla fest eller någon jävla lek.

Fattar ni inte att världen ser på henne och undrar vad fan det är för avskräde? högt uppsatta människor...kina..indien...alla kollar vad som händer...för dom vill ta tempereaturen..men allt ni jävla avskräden har att erbjuda är denna jävla häxa....

Sorgligt ta mig fan...Sveriges jävla bottenskrap har lyckats ta sig ut ur skogshyddorna eller?

Suger att förlora eller? HAHA
Citera
2022-09-13, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Det bästa ni har gjort är att måla er som extremiströrelsen inför hela världen. Därför uppmuntrade jag alla svenskar att rösta SD.

Jag kommer gråta och säga att jag kommer ifrån landet som nekade att vara svensk och som röstade in nazister 🤣🤣🤣

Tack som fan

Australien och Kanada har nolltolerans mot diskriminering i hemländerna

Så nu är svenskarna extremister i fall dom drar lärdom av mångkulturprojektet att flytta mellanöstern och afrika till sverige.

Vi vet redan vad sådana som du tycker. Ni är bäst och allt är svenskarnas fel.
Det är bara så djävla märkligt att ni ständigt måste fly från er själva.
I sanning ett mysterium och något säger mig att ni aldrig kommer att förstå detta mysterium.
Citera
2022-09-13, 08:00
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Det bästa ni har gjort är att måla er som extremiströrelsen inför hela världen. Därför uppmuntrade jag alla svenskar att rösta SD.

Jag kommer gråta och säga att jag kommer ifrån landet som nekade att vara svensk och som röstade in nazister 🤣🤣🤣

Tack som fan

Australien och Kanada har nolltolerans mot diskriminering i hemländerna

SD är dock inte nazister.
Citera
2022-09-13, 08:00
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Så nu är svenskarna extremister i fall dom drar lärdom av mångkulturprojektet att flytta mellanöstern och afrika till sverige.

I sanning ett mysterium och något säger mig att ni aldrig kommer att förså detta mysterium.

289 nazister i partiet SD enligt fd avhoppare i SD.

Förklara det

Det är deras egna som går ut med det på alla sociala medier

I do I do ..
Citera
2022-09-13, 08:02
Medlem
solstrålars avatar
Citat:

Försök inte..

Ni kommer bli som Danmark som bad Sverige om arbetskraft. Vi skötsamma invandrare har redan pratat mellan oss på hur vi ska göra 🤣

Vi vet att ni kommer gråta när ni har Nyans och inga andra väljare. Det kommer bli ni SD mot farliga Nyans

Grattis

Remember it

Bryr oss inte utav två skäl. Skötsamma invandrare är numera under 50% och det går enligt ranking mycket bättre för Danmark än för Sverige.

Ljusa tider framöver. So cope, loser.
Citera
2022-09-13, 08:03
Medlem
Citat:

Försök inte..

Grattis

Remember it

Vilka ni?

Vet din man om att du hatar svenskar?
Citera
2022-09-13, 08:03
Medlem
DixieDs avatar
Citat:

I sanning ett mysterium och något säger mig att ni aldrig kommer att förstå detta mysterium.

Jag har delat informationen med alla utländska/invandrare som sett det på sociala medier då dessa fd avhoppare spelat in filmer/texter och bekräftat uppgifterna

Alla utländska/invandrare är inte dumma som fu tror att vi är med att vi inte vet att ni röstat ett nazistiskt parti
Citera
2022-09-13, 08:05
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Vilka ni?

Vet din man om att du hatar svenskar?

Varför svarar du inte på frågan och byter ämne?
Vad gör 289 nazister inom SD? Du påstår att du inte är nazist men du vet inte vad du har röstat på.

Han blev kallad nazist då jag bad honom rösta på SD.

Tack som fan att ni visar världen

Det är en demokrati och ni ska självklart visa er rätta sida för världen att vi aldrig var välkomna.
Citera
2022-09-13, 08:09
Medlem
Kollade klippet nu. Hon är garanterat en dödzknarkarnazistdeluxe

... Seriöst hon trillar på orden, alkohol i kroppen och pratar snabbare än vad hon tänker. Seger helg!
Citera
2022-09-13, 08:10
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Yep, det är en "Hell Seger" som slinker igenom själv-censuren.
Såna förekommer ibland offentligt ifrån SD. Men i princip aldrig från dom andra partierna. Hon är full, ung, och SD är ju som vi alla sett alldeles till sig i trosorna över siffrorna hittills.

Att omdana uttryck är klassiskt inom såna här kretsar, som gärna använder interna symboler och omkodade ord och undermeningar; på samma sätt som brajj-rökare internt och flirt-blinkandes till varandra hänvisar till 'den 20e april' (4:20).

Man omdanar kända uttryck för att minska träffytan för meningsmotståndare, och kallar sig inte för samma saker som innan. Vitmakt-rörelser kallar sig inte längre vitmakt, utan istället ”alternativ höger” (alt right), för då slinker det igenom folks kulturella varnings-nät.

Hundvisslor, kallas sånt för - formellt. https://en.wikipedia.org/wiki/Dog_whistle_(politics)

Alla har väl sett när Trump-supprters marcherade i nazist-liknande fackeltåg i Charleston och skanderade "Yous will not replace us". https://www.youtube.com/watch?v=vW5lp4lnw6w&ab_channel=WorldsWorstFisherma n
Man skanderar egentligen "Jews will not replace us" i videon ovan, men man påstår att man egentligen säger "You .." med ett "S" efter "You"-et, som bara ’råkade uppstå’ genom vanlig mänsklig gruppdynamik. "Yous will not replace us", för det ska gå att bortförklara ifall 'korrupta media' kommer och frågar om saken. Samtidigt är det en kul blinkning till alla andra i brödraskapet som förstår vad man 'egentligen' menar.
Vilka man menar som ska ersätta dom - ifall dom skulle ha menat "You .. (will not replace us)” - det får man aldrig något svar på.

Fallenkvist hade kunnat säga ”Ja jag säger bara etthundranittioåtta, 198 alltså, wohoo!”, för det är ett av höger-extremismens klassiska kodspråk. 198 är koden för just ”Hell Seger”.

Andra klassiska uttryck är Nonkomformister, "politiskt inkorrekta", "realister", ”anti-globalister”, och vem minns inte när SD försökte patentera uttrycket "Verklighetens folk"? vilket inte gick så bra. Det är en klassisk höger-extrem egenbeskrivning. ”Krypto” förekommer också, som en dubbeltydig mening av att man talar i kod för att ’det är förbjudet att yppa sanningen’ osv.

Finger-tecknet för ”OK” (sätt ihop pekfingret och tummen till att forma en ring) är en känd dold intern symbol, fast inom högerkretsar gör man den upp-o-ner istället (med lillfingret in mot egna kroppen).
Detta kan man lätt bortförklara genom att säga ”Vadå, jag gjorde bara som alla människor gör? Alla vet ju att det betyder ’Okej’?!”. Men alla ’på insidan’ vet vad man egentligen menar.

Grodan Pepe, samma sak. ’Nä vadååå? Det är ju en tecknad groda av Matt Furie ju?’

Andrew Breitbart förklarade, runt 2015, att "Left extremists will recognize dogwhistles and know we are crypto, but normies won’t listen to them.”

Sveriges Radio gjorde ett wallraffande reportage om Sverigedemokraterna för ett bra tag sen, filmade med dold kamera deras aktiviteter internt vid drygt 30 tillfällen och möten, t.ex. på en konferensresa på en färja. Men SD-ledningen kom på journalisterna, och stal då kamera och tillhörigheter ifrån journalisterna, samt bröt sig in i journalisternas hytter m.m.
https://www.youtube.com/watch?v=JUYWh7TUF34

Vad som filmats just dagen då SD gick på reportern, det materialet behöll SD-toppen. Endast materialet som spelats in tidigare fanns kvar. Det material som finns kvar visades i olika delar i media under en tid, och bekräftade till stor del vad som redan var känt om den interna SD-kulturen i toppen.
Här nedan intervjuas Åkesson i SVT Debatt, om varför han själv och hela parti-toppen filmades sjungandes grovt hatiska sånger mot vänster-politik och rasistiska sånger om invandrare och negrer m.m.
Notera i videon nedan hur alla i SD-toppen i hytten kan texterna till sångerna utan att staka sig.
https://www.youtube.com/watch?v=msAEPTUlN88

Det finns mycket sånt här material under årens lopp att ta del av för den som verkligen är intresserad. Den här kulturen finns kvar i stora drag internt inom SD än idag. Så det är verkligen inte alls förvånande om någon SD-are på fyllan och seger-rusig 'nästan' säger "Hell seger" och sen ägnar mycket energi åt att korrigera sig, försöka dölja och damage-controlla situationen.

Man ser det i videon på Fallenkvist, syns på tajmingen och ordningsföljden som detaljerna utspelas i. T.ex. responsen till vilken fråga ("Vad känner du när du ser siffrorna"), vilken plats i meningen hon uttalar det, tonfallet när hon uttalar det och kroppsspråket hon uttrycket det med, att hon höjer handen i kraft-gest när hon utropar "helg seger" osv osv.

Men hon kommer på sig själv med att säga "Hell .." (ups, det här ska man ju inte säga högt), och i exakt det ögonblicket stelnar hennes ögon till, fixerad blick rakt ut i tomma intet (dvs hon internaliserar), och då är hon ’omärkligt’ snabb att böja ordet 'i flykten' till att bli "hellg ..".

Nästa ögonblick är hon väldigt snabb och angelägen att klarlägga, att det är "en helg-seger" hon menar, och inget annat. Hon spänner ögonen i intervjuaren nu, och hennes uttryck i blicken är djupt menande, och ser ut att förmedla ’jag menar verkligen det, du måste tro mig …?’
Hennes ögon dröjer sig verkligen kvar i hans ögon, länge, totalt stilla i kroppsspråket, hon andas inte där, rör inte ögonen, totalt stilla, tänker inte på nånting annat just där, bara ser honom stint i ögonen, mycket menande. Hon försöker se på honom om han köpte det eller inte.

Hela hennes varelse och kroppsspråk just där, förmedlar att DET HÄR hon förmedlar NU, är helt klart en mycket(!) mer menande poäng, än hur hon kände för SDs bra siffror för 2 sekunder sen. Den uppsluppna glädjen för siffrorna, den glädjen bara tok-försvann *poff* på 0,1 sekunder, och ersattes av allvarligt menande blick och stel tystnad.

Något hände precis där. Nästa rörelse som sker, efter hennes långa blick rakt in i hans ögon, är att hennes ögon växlar direkt från hans ögon och försöker se rakt in i kameran med en slags granskande osäker blick, samtidigt som hon fortsätter upprepa att ”det är en seger-helg” flera gånger in i kameran. Det är det enda hon gör, står helt stilla, helt stel, så det är verkligen viktigt för henne, att detta är ”en seger-helg”.

Intervjuarens blick svarade henne inte, så hon vet inte om han köpte detta eller inte, och när hon sen skiftade mot att se om en kamera-lins köpte det .. alltså en kamera-lins är ju ännu mera svårtydd. Så hon får liksom ingen feedback och försäkran att hennes korrektion verkligen gick hem eller inte, och det MÅSTE hon få, för hon förstår ju hur illa det här är. Det kan ju tolkas för vad det egentligen är! Och hon vet ju garanterat vad som händer med folk inom SD som ses som illojala eller ’besvärliga’. Det vet vi alla.

Så till slut svämmar hennes angelägenhet över i frustration, och hon greppar bokstavligen tag i mikrofonen och böjer sig fram mot kameran med stor angelägenhet, höjer tonläget högt och fullkomligt ’basunerar in’ i tittarna, att 'DET ÄR EN SEGER-HELG!'.

Det finns inget att diskutera, faktiskt. Det var en ”Hell Seger” som hon skylde över på precis det sätt som vi alla har sett många unga kvinnor göra när dom blir påkomna med nåt pinsamt.

Om någon fortfarande tvivlar på vad det är Fallenkvist gör i videon, så ladda ner filmen och lägg in den i ett videoprogram, och bläddra framåt bildruta för bildruta, och notera övergångarna samt vad som leder till vad, så kan alla se hur tydligt som helst vilka kroppsliga reaktioner som ger upphov till vad, i respons till vad, och exakt när reaktionerna kommer. Jag har inte gjort så själv, men det kan hjälpa tydligare att se för den som inte uppfattar alla detaljerna och ordningsföljden av dom i full fart.

Rebecka Fallenkvist skriver i en kommentar till Expressen att hon sa ”helg seger” i ett medvetet försök att spela på ’medias sedvanliga övertolkningar’. ”Så här i efterhand inser jag att det var onödigt”, skriver hon.

Och Nej, hon är säkert inte renodlad nazist. Nej, SD är inte ett genuint nazistiskt parti. Det var aldrig poängen.

Haha herregud. Ta din wikipediaartikel om memeinternetspråk och kör upo den i röven, ditt bittra vänstertroll. Ni klarar verkligen inte av att förlora
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in