2022-09-12, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
"Sieg heil" - lätt stötande?

Jag har inte hört det sägas någonstans och tro mig jag har sett det här klippet minst 20 ggr idag.
Citera
2022-09-12, 22:47
Bannlyst
Nu röstade jag på SD då jag är säker på att 4 år till med S hade inneburit total undergång.

Men ja, detta var ganska pinsamt. Men kunde inte Samnytt varit lite mer ansvarsfulla och inte låta denna fyllekärring gå nära kameran?
Citera
2022-09-12, 22:48
Medlem
Citat:
Jämförelsen med någon random hårdrockare är svår att acceptera. Fröken "hell...g seger" är politiker och vill vara det svenska folkets förtroendevalda. Du behöver inte känna förtroende för en random hårdrockare.

Hon jobbar på SD:s youtubekanal och är väldigt ung och omogen. Det märker om du ser hennes inslag.

Nivån på politiker är generellt sett väldigt låg, speciellt i Sverige. Du ska nog inte se upp till politiker så mycket.
Citera
2022-09-12, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nog för det kanske inte var det smidigaste framträdande hon gjort. Men hur lätt stötta är människor egentligen? Låter snarast som bekräftelsebias från vissa håll tycker jag.

Lättstötta? Det är ganska grovt att en politiker säger hell seger som syftar på sieg heil. Men som vanligt ursäktar ni som röstar på sd exakt allt som ledarna gör.
Citera
2022-09-12, 22:49
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Vadå inte nämner kontexten. Videon finns för allas beskådning.

Hon säger: ehhh asssåååå vilken jävla heerlig stund assååå. Deee assså [pause] hell..g... seger... [Rebecca för upp vänstra handen för att heila]... det är en segelhelg... för SD... osv.

Nej. Hon säger allt i ett. Du anstränger dig verkligen till att få det till något det inte är?
O hon säger helg. Inte "hell....g". hon säger "helgseger, en segerhelg!"
Jävla mongoapa. Uppenbarligen, packad som hon är. Säger hon ju fel.
Citera
2022-09-12, 22:50
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Ja, klart det var meningen - om det var regionval på lördag och riks på söndag och man vinner båda skulle "segerhelg" låta trovärdigt, men tror ingen som firar valet betonar helgen. Och att vända ordföljden är inte heller naturligt fyllesnack. Men pga berusning glömde hon för ett ögonblick att klipp sprids externt så hon fortsatte med samma jargong som internt gissar jag. Missade att ställa om till manstreamanpassat vokabulär.
Vad lustigt att just SD:are hela tiden råkar outas med rasistiska och nazze-skämt... Det kan väl aldrig vara för att detär normaliserat internt? Och varför just hos SD? Ren slump garanterat.
Är rädd för att du är inne på rätt spår här. Berusad av framgången och alkoholen drar hon till med ett skämt som suttit (eller faktiskt satt) helt rätt minuterna innan med polarna på valvakan.

Det kan bli åka av under de kommande fyra åren.
Citera
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Medveten ja men inte med någon baktanke.

Precis som med hårdrockare som sjunger om satan. Knappast någon av dem som är satanist på riktigt. Det handlar mer om att shocka och den här unga damen är inte tillräckligt mogen.

Det är inte konstigare än när partiledningen sjöng gamla högerextrema sånger i båthytten eller när kommunister skämtar om gulag med glimten i ögat, det är givetvis en markering om att de själva äger subjektet och styr dess öde; maktdemonstration helt enkelt.

Nu vet jag inte riktigt vem denna Fallenkvist är men av att döma av partikulturen och den undervegetation som hon appellerar till så säger jag att ordvalet var genomtänkt.
Vi får inte glömma att mediekanalen arbetar för kallade Annie Lööf för sociopat.

"Den så kallade sociopatblicken" 1min 33s

https://www.youtube.com/watch?v=DHuIUjRrVTc
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra1988
Lättstötta? Det är ganska grovt att en politiker säger hell seger som syftar på sieg heil. Men som vanligt ursäktar ni som röstar på sd exakt allt som ledarna gör.

Fast det säger hon ju inte? Som sagt bekräftelsebias.

Du har också fel angående min partitillhörighet, bekräftelsebias igen kanske?
Citera
2022-09-12, 22:51
Medlem
Rasputin420s avatar
Stolt arrogant vit svensk kvinna, kunde ej låta bli att provocera för hennes eget nöje. Hjälper knappast Jimmie Åkesson och gänget
Citera
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra1988
Men det stämmer inte. Fel att kalla den här jäntan "ledare" också. Hur många har inte SDs ledning sparkat ut? Mazzor.
Citera
Medlem
Citat:
Trollar... eh. Sammanhanget var alltså inte en tråd med anonyma skribenter på Flashback, utan Sveriges näst största partis valvaka. Och kvinnan i fråga aspirerar på en politisk karriär som förtroendevald för det svenska folket.

Man behöver inte vara vänster för att tycka detta är på tok för dåligt. Faktum är att vänstern bara tackar och tar emot, medan de allra flesta på den blågula sidan tar sig för huvudet.

Är det på tok för dåligt, att driva med en grov lögn som har uttalats av Sveriges statsminster och hejats på av journalister?

Nu är det givetvis helt förkastligt, men SM journalisten och snö-flingor som du skulle absolut vara värda en hård lavett varje ggn ni ljuger, eller som i ditt fall när hjärnan inte fungerar som den ska
Citera
2022-09-12, 22:52
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Nej. Hon säger allt i ett. Du anstränger dig verkligen till att få det till något det inte är?
O hon säger helg. Inte "hell....g". hon säger "helgseger, en segerhelg!"
Jävla mongoapa. Uppenbarligen, packad som hon är. Säger hon ju fel.

Alltså hon tar ju inte en timmes tankepause men jag håller inte med att allt kommer på en gång. Det känns som att hon laddare där med en micropause innan hon heilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in