2022-09-12, 22:43
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Ett tag tycker jag även att hon säger segelhelg, typ att hon ska ut och segla typ. över helgen.
Haha på tal om att vänstern desperat söker efter någonting att hålla i.
Citera
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Har någon sagt detta? SDare själva ser att detta var omoget och efterblivet gjort. Var människan drogpåverkad eller helpackad också kanske, för så omdömeslös kan man inte vara på en valvaka där det finns massa kameror.

Antingen så är människan lågbegåvad eller så låtsas hen att vara det.

Om du har sett videon så är det rätt uppenbart att hon är just helpackad. Hon spiller vin/bubbel på reportern och är aspeppad. Otroligt klantigt uttalande oavsett och hon hade nog behövt en snok kola för att klara av den alkoholhalten och samtidigt kunna bete sig.
Citera
Bannlyst

Hon har nu blivit internationella nyheter

https://www.theguardian.com/world/20...on-final-tally

Hennes bakfylla kan inte vara nådig just nu.

Swedes received a startling reminder of the SD’s anti-liberal traditions immediately after the election when one of its best-known figures, Rebecka Fallenkvist, was filmed at a Sunday night election party repeatedly giving a salute similar to the Nazi “sieg heil”. The party’s press secretary said Fallenkvist was drunk and “it came out wrong”.
Citera
2022-09-12, 22:44
Medlem
Nog för det kanske inte var det smidigaste framträdande hon gjort. Men hur lätt stötta är människor egentligen? Låter snarast som bekräftelsebias från vissa håll tycker jag.
Citera
2022-09-12, 22:45
Medlem
Nu hade hon väl själv förklarat vad hon sa och menade. Möjligt att hon som någon skrev tagit tillbaka den förklaringen men det är väl i så fall ännu konstigare
Citera
Bannlyst
Citat:
Låt mig lägga upp beviset igen:

https://imgur.com/a/fhNidfC

Kom inte och säg att hon inte heilade!
Hon förbereder en kram med VÄNSTER arm. Vad försöker du med? Troll
Citera
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Medveten ja men inte med någon baktanke.

Precis som med hårdrockare som sjunger om satan. Knappast någon av dem som är satanist på riktigt. Det handlar mer om att shocka och den här unga damen är inte tillräckligt mogen.
Jämförelsen med någon random hårdrockare är svår att acceptera. Fröken "hell...g seger" är politiker och vill vara det svenska folkets förtroendevalda. Du behöver inte känna förtroende för en random hårdrockare.
Citera
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ett tag tycker jag även att hon säger segelhelg, typ att hon ska ut och segla typ. över helgen.
Det låter ju väldigt rimligt i sammanhanget.

Har du ens kollat din egen länk?

Om du får in ”segling” i ord och sammanhang kan man nog säga att du är ute och seglar.
Citera
2022-09-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Håller helt med. Skämtet i sig var roligt. Men det är svårt att tro att det inte var medvetet, och om det var medvetet så var det synnerligen oproffsigt.

Ja, klart det var meningen - om det var regionval på lördag och riks på söndag och man vinner båda skulle "segerhelg" låta trovärdigt, men tror ingen som firar valet betonar helgen. Och att vända ordföljden är inte heller naturligt fyllesnack. Men pga berusning glömde hon för ett ögonblick att klipp sprids externt så hon fortsatte med samma jargong som internt gissar jag. Missade att ställa om till mainstreamanpassat vokabulär.
Vad lustigt att just SD:are hela tiden råkar outas med rasistiska och nazze-skämt... Det kan väl aldrig vara för att detär normaliserat internt? Och varför just hos SD? Ren slump garanterat.
Senast redigerad av TigerKid2 2022-09-12 kl. 22:55.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Jämförelsen med någon random hårdrockare är svår att acceptera. Fröken "hell...g seger" är politiker och vill vara det svenska folkets förtroendevalda. Du behöver inte känna förtroende för en random hårdrockare.

Eller hur. Håller helt med.
Citera
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nog för det kanske inte var det smidigaste framträdande hon gjort. Men hur lätt stötta är människor egentligen? Låter snarast som bekräftelsebias från vissa håll tycker jag.
"Sieg heil" - lätt stötande?
Citera
2022-09-12, 22:47
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Å nej, en 26 åring sa någonting dumt på fyllan. Stoppa pressarna! SD måste helt klart klassas som terrororganisation.

TACK!

Vissa förstår inte hur ALLVARLIGT det är att NÅGON sade NÅGOT! Miljoner har redan dött, ska vi verkligen tillåta detta FOLKMORD?!

Flera av mina bästaste tjejisar på instagram gav mig likes och därmed håller vi ALLA med om hur ALLVARLIGT detta är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in