2022-09-12, 22:35
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Ja, och roligt. Hon lyckades vara både smart och rolig trots att hon var aspackad

Ja det var lite humor. Stjärna i poäng för fyndigheten.

Men med tanke på omständigheterna och om nu partiet vill tvätta bort vit makt-stämpeln så blir summan en bajskorv i poäng till slut ändå.
Citera
2022-09-12, 22:35
Medlem
GanjaFarfars avatar
Å nej, en 26 åring sa någonting dumt på fyllan. Stoppa pressarna! SD måste helt klart klassas som terrororganisation.
Citera
2022-09-12, 22:36
Medlem
BuckshotBills avatar
Till helgens seger så ska hon nog också äta isterband. Gud så gott!
Citera
2022-09-12, 22:36
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Nazistskämt…

Hon trollar ju för faen alla rödgråtna vänstermuppar som skrikit nazist så fort SD kommit på tal senaste 10 åren.
Bra trollning, vad går den ut på och hur vinner hon röster? Du fattar väl att det är på grund av sånt här det kommer skrikas nazist tio år till?
Senast redigerad av johkv637 2022-09-12 kl. 22:42.
Citera
2022-09-12, 22:37
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Nazistskämt…

Hon trollar ju för faen alla rödgråtna vänstermuppar som skrikit nazist så fort SD kommit på tal senaste 10 åren.
Trollar... eh. Sammanhanget var alltså inte en tråd med anonyma skribenter på Flashback, utan Sveriges näst största partis valvaka. Och kvinnan i fråga aspirerar på en politisk karriär som förtroendevald för det svenska folket.

Man behöver inte vara vänster för att tycka detta är på tok för dåligt. Faktum är att vänstern bara tackar och tar emot, medan de allra flesta på den blågula sidan tar sig för huvudet.
Citera
2022-09-12, 22:37
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Omni:

Vad är dealen med SD och nazism? Jag fattar ju att dessa low lifes drar som flugor till bajs, men ändå? Jag gissar att hon har stått och skojat om det med andra SD:are hela kvällen och så fick hon lite för mycket i sig så hon tyckte att detta var passande.

https://omni.se/riksprofilens-ord-efter-sds-valframgang-helg-seger/a/q1L5v0

https://www.youtube.com/watch?v=q0oHu3NQ7Ik

Jag säger att det var medveten provokation för att visa motståndarna: att nu era pkiter gör vi som vi vill, vi har den makten och det inflytandet

Det handlar om att vidga åsiktskorridoren, tidigare uttryck, ord och fraser som var oberörbara är tänkta att normaliseras så att folket blir mottaglig för den tyngre retoriken som Herr Åkesson har gömt undan i den bruna garderoben. Vid rätt tillfälle tas den fram, då har SD förhoppningen att den luktar mindre eller inte nåt alls.
Citera
2022-09-12, 22:38
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Orden "helg seger" låter som "hell seger", som inom högerextrema kretsar sedan många år är den etablerade översättningen av "sieg heil".

Ja, vad gör det för skada i ett riksdagsparti som försöker bli av med naziststämpeln.

Har du en intellektuell funktionsnedsättning på riktigt?
Har du kollat och hört vad den svårt packade bruden sade?

Jag hörde det som ”en helg seger” sedan rättade hon sig själv omedelbart trots 2,5 i promille och sade ”segerhelg”.

För mig är det inte sexigare än så.
Citera
2022-09-12, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Å nej, en 26 åring sa någonting dumt på fyllan. Stoppa pressarna! SD måste helt klart klassas som terrororganisation.
Har någon sagt detta? SDare själva ser att detta var omoget och efterblivet gjort. Var människan drogpåverkad eller helpackad också kanske, för så omdömeslös kan man inte vara på en valvaka där det finns massa kameror.

Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Så du har alltså en intellektuell funktionsnedsättning?
Antingen så är människan lågbegåvad eller så låtsas hen att vara det.
Citera
2022-09-12, 22:40
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax

Jag hörde det som ”en helg seger” sedan rättade hon sig själv omedelbart trots 2,5 i promille och sade ”segerhelg”.

Ett tag tycker jag även att hon säger segelhelg, typ att hon ska ut och segla typ. över helgen.
Citera
2022-09-12, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Ett tag tycker jag även att hon säger segelhelg, typ att hon ska ut och segla typ. över helgen.
Citera
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax

Jag har hört vad den svårt packade aspiranten till förtroendevald politiker sade i TV. Det borde räcka med det usla omdömet för att hon skall åka ut ur partiet.

Problematiskt att "helg seger" inte betyder någonting, förutom likheten med "hell seger". Varför säger man någonting sånt när det inte betyder någonting, och det låter som "hell seger"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Jag säger att det var medveten provokation för att visa motståndarna: att nu era pkiter gör vi som vi vill, vi har den makten och det inflytandet

Det handlar om att vidga åsiktskorridoren, tidigare uttryck, ord och fraser som var oberörbara är tänkta att normaliseras så att folket blir mottaglig för den tyngre retoriken som Herr Åkesson har gömt undan i den bruna garderoben. Vid rätt tillfälle tas den fram, då har SD förhoppningen att den luktar mindre eller inte nåt alls.

Medveten ja men inte med någon baktanke.

Precis som med hårdrockare som sjunger om satan. Knappast någon av dem som är satanist på riktigt. Det handlar mer om att shocka och den här unga damen är inte tillräckligt mogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in