2022-09-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Klart dom är humorlösa. Speciellt om man har släktingar eller anhöriga som har brunnit upp i Bergen Belsen eller Dachau och så.
Då är ju inte så smart att skämta om nazism speciellt inte efter futtiga försök med vitbok.

Tror du Jimmie jublar?

Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Nej, anus svider ej men hennes SD-tillhörighet är över.
Nazistskämt är ej rimliga, det förstår alla förutom lågpannade dårar likt du. Det mest komiska är att om Annie Lööf hade dragit ett "Allah Akbar" under valnatten så hade du och dina gelikar blivit helt otroligt provocerade och önskat hennes död. Ni är hycklare.

När ska ni lära er att väldigt få ser förintelsen som en händelse av politiskt relevans i Sverige år 2022? Att judiska ungdomsförbundet är fixerad vid denna historiska händelse har liksom ingen betydelse för det stora flertalet.
Citera
2022-09-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Klart dom är humorlösa. Speciellt om man har släktingar eller anhöriga som har brunnit upp i Bergen Belsen eller Dachau och så.

Dom? Du menar vi? Att vara sekundärkränkt är ju också er/vänsterns paradgren...
Citera
2022-09-12, 19:09
Medlem
Mordormodems avatar
”Helg seger”? ja det är ju uppenbart vad personen var påväg att säga. Vem fan säger ”helg seger”?!?
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Varför är det okej att göra Hitlerhälsning på fester om man är en sosse men inte okej att säga något så ofarligt som helg seger när man är full och sverigedemokrat? Dubbla måttstockar.
Citera
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Bästa sättet att hantera vänsterns ständiga svartmålande och lögner är just att skämta om det. Inte att trippa på tå och anpassa sig likt strykrädda hundar.
Jag ar helt och hallet for att man ska pa offensiven mot motstandarna. Da allt som ar fel med Sverige ar deras fel. Men det har var bara korkat och helt feltajmat. Sd har trots sin fega nastan undanfallande stil antligen fatt over 20% och de ar inte kontroversiella langre.

Da kan man inte bete sig som att det ar 1992 och ha den gamla stilen med bars, bomberjacka och hell seger. Nej hon heilade inte och hon var inte kladd i bomberjacka men det var samma stil och energi som tillhorde tonarspojkar och unga man i kungstradgarden for 30 ar sen.
Citera
2022-09-12, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ckld
När ska ni lära er att väldigt få ser förintelsen som en händelse av politiskt relevans i Sverige år 2022? Att judiska ungdomsförbundet är fixerad vid denna historiska händelse har liksom ingen betydelse för det stora flertalet.

Väldigt få? Jag tror mig veta att rätt många avskyr nassar fortfarande.
Den obildbara massan växer tyvärr eller rättare sagt sossarna har tappat kontrollen över boskapen
Citera
2022-09-12, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jag har aldrig någonsin hört någon använda uttrycket helgseger eller ens segerhelg.

R.I.P. Sverige.

Inte jag heller. Du fascistfantiserar.
Rebecka sa
"vilken jävla härlig stund alltså....Det är...alltså...helg...seger... det är en segerhelg.

Karolina Skoglund lyckas skapa drev av att fascistfantisera publikt för SVT.
Ett jävla måndags exemplar till artikel.

Karolina Skoglund har flyttat till föräldrarna i Lidingö från söder.
Ska vi tro på det eller är det pågående folkbokföringsbrott?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Varför är det okej att göra Hitlerhälsning på fester om man är en sosse men inte okej att säga något så ofarligt som helg seger när man är full och sverigedemokrat? Dubbla måttstockar.

Minns när Strandhäll la en kommentar om att man borde "ompröva" mäns rösträtt, som minister i en feministisk regering. Fick ingen som helst kritik för det.

Undra hur rubrikerna hade sett ut i massmedia om en Sverigedemokratisk minister hade sagt något om att dra in rösträtten för kvinnor?

Ständigt dessa dubbla måttstockar...
Citera
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Behöver inte vara zigenska dock. De flesta rumäner är inte romer/zigenare.

Är det bara jag som tycker att detta går på rundgång?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ckld

När ska ni lära er att kommunismen är en händelse som saknar politisk relevans i Sverige år 2022?
Det komiska är att ni väljer bland specifika saker som bara ni SVÄRJEVÄNNER får nämna men gör andra likadant så saknar allt relevans.
Citera
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Inte jag heller. Du fascistfantiserar.
Rebecka sa
"vilken jävla härlig stund alltså....Det är...alltså...helg...seger... det är en segerhelg.

Karolina Skoglund lyckas skapa drev av att fascistfantisera publikt för SVT.

Karolina Skoglund har flyttat till föräldrarna i Lidingö från söder.
Ska vi tro på det eller är det pågående folkbokföringsbrott?

Expressen:
Citat:
Rebecka Fallenkvist skriver i en kommentar till Expressen att hon sa ”helg seger” i ett försök att spela på ”medias sedvanliga övertolkningar”.

”Så här i efterhand inser jag att det var onödigt”, skriver hon.
Citera
2022-09-12, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Väldigt få? Jag tror mig veta att rätt många avskyr nassar fortfarande.
Den obildbara massan växer tyvärr eller rättare sagt sossarna har tappat kontrollen över boskapen

Ja. Väldigt få.

Det är också en naturlig konsekvens att denna grupp minskar i takt med att 1930-talet blir allt mer avlägset. Folk vet att det inte är socialt accepterat att skämta om nazism men bryr sig inte särskilt mycket mer än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in