Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Tack!
Ja, det var väl vid det tillfället han lämnade telefonen för laddning i sin andra bil. Åkte därifrån med ej stängd bakdörr.
Hade han haft blodiga byxor/ärmar hade han förmodligen inte gått ur bilen för en träff med något av de äldre barnen. Och luvan var förmodligen redan förpassad ut ur bilen för att hindra upptäckt.
Ilskan fanns så klart där efter att han hade lämnat B åt sitt öde/strypt.
Ja, jag har ändrat mig till att att han ströp och skar henne vid olika tillfällen. Men han måste varit övertygad att hon var död efter strypningen eftersom han kör till Ystad och planterar villospår före han åker tillbaks till kroppen och skär henne.
Det gick ca 2 timmar från strypning till skärning. En lång avkylningsperiod där han haft tid att lugna sig, tänka igenom vad som hänt. En del gm hade ringt efter hjälp, ringt och erkänt, tagit sitt eget liv eller bara grävt ner kroppen och sopat igen alla spår. Men han väljer att åka tillbaks och nästintill skära huvudet av henne.
Hade han inte åkt tillbaks tror jag han hade haft chans till ett tidsbestämt straff samt nån sorts försoning med sin son och sina anhöriga. Nu kommer han sannolikt inte ut förens efter 70 år fyllda och raka vägen till Polen där knappt nån vill ha med honom att göra.