Citat:
Ursprungligen postat av
Rimner
Tack för tipsen.
Är lite försiktig med att köpa "noname" teknik på nätet (läste nu lite recensioner där på Cdon dessutom om vilka problem folk haft att få tag i säljarföretaget, har Cdon blivit någon typ av förmedlingstjänst rentav?) efter att jag gick till Kjell & co där i Herrens år 2015 och köpte mig en "Denver" pekplatta bara för att upptäcka att den inte fungerade när jag väl var hemma och packat upp den.
Åter till butiken måndagen efter (köpte den såklart en fredag efter jobbet, precis innan stängning) och hon i kassan "jaha har dom glömt sätta i batteri igen".
Jag kanske hade lite otur då men vill inte gärna ha det igen

Visst.
Tråkigt när man har otur men mina erfarenheter är tvärtom och de märken som jag tog upp är mer vanliga utomlands t.ex kan du se att Alldocube plattan har 4,6 av 5 i omdöme hos Banggood med 48 recensioner från olika länder ...har själv en Teclast som funkade bra i flera år men bytte till Alldocube med OLED för att det blev en död pixel men annars är den fortfarande okej.
CDON är som du skriver liknande Amazon men när jag hörde av mig till kundtjänst hos CDON för en kaffebryggare så skickade de direkt en ny utan problem.