2022-09-11, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
. Men att den som tror på propagandan om att ryssarna är på väg att förlora kommer att få uppfinna helt fantastiska dolkstötslegender för att förklara bort verkligheten.

.

Det här har inte heller åldrats så bra...
Citera
2022-09-11, 21:34
Medlem
Citat:
Som sagt, det som händer det händer. Bara att avvakta & se.

Dina slutsatser låter inte speciell realistiska dock.

Jag har inte ens dragit några slutsatser... Jag bara beskrev vad som skett samt att ryssen lämnat norra Ukraina till fots, likt luffare.
Citera
2022-09-11, 21:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDork
Det här har inte heller åldrats så bra...
Vi får som sagt se. Om den Ukrainska offensiven rullar på i samma takt som nu så tar det ca. två år innan dom återerövrat det som förlorats. Du drar för stora växlar på enstaka händelser.
Citera
2022-09-11, 21:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag har inte ens dragit några slutsatser... Jag bara beskrev vad som skett samt att ryssen lämnat norra Ukraina till fots, likt luffare.
Din slutsats verkar vara "två veckor kvar tills ryssarna har kastats ut ur Ukraina". Jag tror bara inte att detta är realistiskt.
Citera
2022-09-11, 21:37
Medlem
Citat:
Vi får som sagt se. Om den Ukrainska offensiven rullar på i samma takt som nu så tar det ca. två år innan dom återerövrat det som förlorats. Du drar för stora växlar på enstaka händelser.

Hur har du kommit till den slutsatsen? Hur räknar du då? Varför just två år?

Jag har inte dragit några växlar alls. Just nu åker ryssen på tokstryk. Det är FAKTA. Det kan inte ens du förneka. Eller, det kan du säkert.
Citera
2022-09-11, 21:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Hur har du kommit till den slutsatsen? Hur räknar du då? Varför just två år?

Jag har inte dragit några växlar alls. Just nu åker ryssen på tokstryk. Det är FAKTA. Det kan inte ens du förneka. Eller, det kan du säkert.
Visst har ryssarna åkt på ett kraftigt bakslag. Varför skulle jag förneka det?
Jag är inte så efterbliven att jag "håller" på någon i en geopolitisk konflikt. Vad skulle det tjäna till?
Citera
2022-09-11, 21:45
Medlem
Berdnikov, C WMD ska ha ha fått sparken idag. Han fick vara chef i hela 15 dagar.
Citera
2022-09-11, 22:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Försök inte. Du hade givetvis fel, vilket vi visste då och vi visste nu och du försöker bara med tafatt skademinimering.

Du har inte attackerat folk som "stödjer den egna sidan" eller tror på "idiotpropaganda", du har attackerat folk som vet vad de pratar om och förstår detta bättre än du.

Att påskina att du är "balanserad" och "måttfull" och på något vis väntar tills "sanningen" utkristalliserat sig klingar bara så falskt. Vi kan alla läsa vad du skriver. Du har försökt påskina att Rysslands virriga angrepp på Kyiv kan jämföras med USAs "chock and awe" i Irak och du har implicerat att Ryssland ska ta Odesa och Charkiv och att folk som tvivlar på det är i någon form av förnekelse. Och nu ljuger du om vad du tidigare skrev genom implikationer.
Odessa är omöjligt för Ryssland att inta utan en storskalig mobilisering. Det fattar vem som helst.
Om det blir en sådan mobilisering vet jag lika lite som du.
Citera
2022-09-11, 23:22
Medlem
Mr.Kaczynskis avatar
Förlåt, har varit frånvarande över helgen. Hur gick det med den ukrainska offensiven. Vart den ett kollektivt självmord som rysstrollen lovade?
Citera
2022-09-11, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kaczynski
Förlåt, har varit frånvarande över helgen. Hur gick det med den ukrainska offensiven. Vart den ett kollektivt självmord som rysstrollen lovade?
Ja, nu är det dags att Ryssen sätter in stöten. Det är sedan gammalt. :P

Skämt åsido, du hade givetvis rätt i att offensiven i Kherson var ett sätt att lura rysk trupp till oblasten så de kan slås, och inleda en bredare offensiv i öst och kring Charkiv. Fast det tror jag inte du har missat, dock.

Nu väntar vi bara på att offensiven ska stanna upp för vila och konsolidering, så rysstrollen kan ropa att det gått åt h-vete på ett förutsägbart sätt.
Citera
2022-09-11, 23:41
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Ja, nu är det dags att Ryssen sätter in stöten. Det är sedan gammalt. :P
Jäpp. Frågan är när vattendealar-miffot kommer tillbaka och utlovar rysk seger snarast eftersom den här panikflykten var fullständigt planerad för att locka de dumma ukrainska nazisterna i en mäktig wunderwaffen-fälla, eller något liknande?

Det har ju trots allt varit ganska tyst från honom senaste veckan. Av någon anledning....
Senast redigerad av frange 2022-09-11 kl. 23:46.
Citera
2022-09-11, 23:44
Medlem
Soul Patrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Kan anbefale dette nye intervjuet med nå avgåtte US Army "General Ben Hodges"
Han snakker om de siste dagers fremganger, og hva som blir viktig fremover. Og kommer også med noen tanker litt lengre frem som dere forstår av teksten.

'The Russian Federation could collapse' because of Ukraine's counter-offensive. "We were not prepared for the collapse of the Soviet Union. We need to be prepared for the collapse of Russia."

https://www.youtube.com/watch?v=lKT40CPjrqw

Mycket bra och sansad analys. Tusen tack för länken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in