Citat:
Ursprungligen postat av
carl-henric
Inte realistiskt. Du glömmer det viktigaste: man måste bo. Foodora, leasingbilen, prenumeration på dagstidning, .... Finns enormt mycket overhead att skära i för genomsnittlige svensken.
Och du glömmer att Sverige är ett av de mest konsumtionskåta länderna i världen. Alla HR-brudar i innerstan kommer göra allt som krävs för att kunna fortsätta visa röven i ett par Lululemon och skryta om sin #interiordesign och #healthylifestyle på Insta. Jag ytor snarare att svensken kommer att försöka upprätthålla som livsstil in i det sista men till slut kommer någon av räntehöjningarna att vara dödsstöten. Sen om det är den nu i sep eller om det kommer framåt vintern eller nästa år låter jag vara osagt. Jag märker fortfarande en enorm naivitet hos människor i min närhet. Mantrat är fortfarande att bostäder alltid går upp i pris och att så fort kriget är slut kommer allt att vara normalt igen, när de inte fattar att normalt är att svenskar inte konsumerar som galningar utan man kör en 15 år gammal SAAB, åker utomlands 1g var 5e år och har en sommarstuga med utedass som fritidshus, inte ett topprenoverat hus med golfbana och skidåkning runt hörnet. När kriget är över och inflationen funkar kommer politikerna hitta nya sätt att skylla problemen de skapat på någon annan.
Ungefär som vid Brexit, det skulle ju vara typ jordens undergång för Storbritannien men vad hände? Absolut ingenting

folk är så jävla korkade att man smäller av. Uttrycket NPC är verkligen den perfekta beskrivningen av en svenne.
Citat:
Ursprungligen postat av
carl-henric
Och vi som lever i verkligheten kan konstatera att Ukraina har firat stora segrar på slagfältet de senaste dagarna, och att det här kriget kommer bli kortvarigt. Ryssen är körd, sorry alla Rysstroll i tråden men så är det.

Jag uttalar mig inte kring sanningshalten i detta men jag tror inte att kriget går så som MSM och övriga västerländska medier rapporterar. Kolla lite fristående Youtubers för en alternativ bild. Jag tror inte att detta krig tar slut innan 2024, alla fattar väl att Ryssland planerat detta i detalj och de effekter vi ser är givetvis beräknade av dem sen år tillbaka.