2022-09-11, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hk8skska
Om det blir betydligt färre affärer till dagens priser så är det för att priset helt enkelt gått ner. Men ett klappmongo som du kommer aldrig förstå det. Du tittar på priset på en transaktion när 1000 transaktioner uteblev. Det är din hjärna som spökar med dig. Inse att du är ett klappmongo likt fb-liksom.

Berätta mer och länka lite till ”raset på 25% vi ser” har svårt att hitta det
Citera
2022-09-11, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders

du sade något om 400%, visa hur du räknade, lilla patetiska tangentkrigare
Citera
2022-09-11, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hk8skska
du sade något om 400%, visa hur du räknade, lilla patetiska tangentkrigare

Så fort du berättat om raset på 25% du ser. Länk tack
Citera
2022-09-11, 10:43
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Du verkar konstant förväxla mig med dig själv.

Din bitterhet och avundsjuka saknar motstycke

Ja, slemhog är otroligt avundsjuk på ett nättroll som skriver text på anonymt forum och som man aldrig träffat

De som är avundsjuka är du och einzelgaenger, ni har båda varit på och dissat slemhog sen dag 1 när han varit stolt och berättat om sina sportbilar, båt, Rolex, hus i spanien och sparkapital och strategier i olika trådar, i synnerhet einzelgaenger. Äkta jantesvennar som inte tål någon sticker ut ur normen och är glad lol
Senast redigerad av slemhog 2022-09-11 kl. 10:57.
Citera
2022-09-11, 10:59
Medlem
Idag ligger det 1185 objekt till salu på Hemnet innanför tullarna i Stockholm. 525 av dem har visning idag...

Det börjar bli svårt att hitta objekt som går för över 100k/kvm. Nu är 100k det nya 120-125k och det finns enormt med objekt ute.
Man ser också att även om det kommer många på visningar så är 99% av alla som går på visning såna som ej har sålt själva och också avvaktar, endast de desperata säljer nu och stabiliseringen från Augusti börjar återigen bli en nedåtgående trend.
Citera
2022-09-11, 11:00
Medlem
Citat:
Berätta lite mer om det "ras på 25% vi ser".

Kommer det två räntehöjningar till a 0.75% så vi landar på en styrränta på 2.25% så kommer alltså priserna vara 25% av vad de var i vintras.

Ring bankernas ekonomer. De har uppenbarligen lära av din modell

Ett riktigt ras som orsakas av att folk helt enkelt inte har råd med mat, boende, el, bil, och räntor längre efter att priserna ökat rejält utan att löner hängt med finns helt klart som ett scenario. Frågan är hur realistiskt det är?

Skulle jag gissa själv så kommer Putin trappa upp rejält I Ukraina efter att det börjat gå dåligt där. Det blir All in! Det kommer att ställa till det rejält för Europa med riktiga uppoffringar som följd. Vem vet var det slutar?
Citera
2022-09-11, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Ja, slemhog är otroligt avundsjuk på ett nättroll som skriver text på anonymt forum och som man aldrig träffat

De som är avundsjuka är du och einzelgaenger, ni har båda varit på och dissat slemhog sen dag 1 när han varit stolt och berättat om sina sportbilar, båt, Rolex, hus i spanien och sparkapital och strategier i olika trådar, i synnerhet einzelgaenger. Äkta jantesvennar som inte tål någon sticker ut ur normen och är glad lol

Jag skiter I vad du tycker om mig. Däremot talar ditt extrema förakt för människor i gemen sitt tydliga språk
Citera
2022-09-11, 11:35
Medlem
Citat:
Det går ju inte att diskutera med dig, du precis som liksom-fb vägrar se det andra ser.

Du gör dig själv bara till åtlöje .

Och jag undrar varför, vad är din motivation?

Resten av Sverige ser hur det börjar bli väldigt svårt att sälja sitt boende utan att man plockar bort 1/7-1/5e-del av priset.

Du är verkligen en idiot, men varför är frågan, vad har du att vinna på det?
Citera
2022-09-11, 11:35
Medlem
Går Sverige med i NATO kommer svenskarna sannolikt dras in i kriget mellan Usa och Ryssland som redan pågår. Om Dollarn och råvaror.
Förstår att Washington är intresserade av att använda Sverige som proxy.

Då förstår ni vad som sker med bostadspriserna.

Spreaden på Husmask.se har legat där nere ganska länge nu.
Senast redigerad av czxq 2022-09-11 kl. 11:43.
Citera
2022-09-11, 11:40
Medlem
Epistemologens avatar
SvD passar på att göra reklam för Lagerlings:

https://www.svd.se/a/abwEV4/veckans-mest-visade-lagenheter-pa-hemnet

När ansvar ska utkrävas för bubblan är det bra att vi har sparat lite sådana ögonblicksbilder. Så att det blir tydligt vilka det var som bidrog till att locka in människor i hög skuldsättning, och därmed bär skulden för den olycka det kommer att skapa.

För övrigt är det ju den här gången så tydligt att SvD är en megafon åt mäklare, banker och andra hästhandlare att det borde anmälas. Reklam ska enligt lag gå att tydligt skilja från redaktionellt material.
Citera
2022-09-11, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
Det går ju inte att diskutera med dig, du precis som liksom-fb vägrar se det andra ser.

Du gör dig själv bara till åtlöje .

Och jag undrar varför, vad är din motivation?

Resten av Sverige ser hur det börjar bli väldigt svårt att sälja sitt boende utan att man plockar bort 1/7-1/5e-del av priset.

Du är verkligen en idiot, men varför är frågan, vad har du att vinna på det?

Jag vill bara se bevis på att priserna gått ned 25% som hävdats av tidigare skribent.

Jag VILL att priserna ska gå ned. Men har inte mycket till övers för att låtsas att de har drt
Citera
2022-09-11, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Ett riktigt ras som orsakas av att folk helt enkelt inte har råd med mat, boende, el, bil, och räntor längre efter att priserna ökat rejält utan att löner hängt med finns helt klart som ett scenario. Frågan är hur realistiskt det är?
Inte realistiskt. Du glömmer det viktigaste: man måste bo. Foodora, leasingbilen, prenumeration på dagstidning, .... Finns enormt mycket overhead att skära i för genomsnittlige svensken.

Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Skulle jag gissa själv så kommer Putin trappa upp rejält I Ukraina efter att det börjat gå dåligt där. Det blir All in! Det kommer att ställa till det rejält för Europa med riktiga uppoffringar som följd. Vem vet var det slutar?
Och vi som lever i verkligheten kan konstatera att Ukraina har firat stora segrar på slagfältet de senaste dagarna, och att det här kriget kommer bli kortvarigt. Ryssen är körd, sorry alla Rysstroll i tråden men så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in