Citat:
Håller med dig att man inte kan strida med dem för att vinna ett krig. Men om Ryssland säger att de verkligen inte kan gå med på att förlora Sebastopol och hotar med att slå ut ett specifikt mål, sätter de ändå press.Mm-m, om vi då går till bruk av kärnvapen har vi kommit till vägs ände. Kärnvapen är helt obrukbara i strid- när de väl har engagerats finns ingen hejd eftersom ingen nation (inga andra kärnvapenmakter) kan tillåta att sådana används. Ett nyttjande av sådant vapen MÅSTE besvaras mångfalt annars har alla kärnvapen förlorat sin funktion och mening. De kan helt enkelt inte användas i strid, i konflikt och krig- de kommer aldrig någonsin löna sig att använda dylika vapen.
Om man nu legitimerar bruk av massförstörelsevapen blir ju all övrigt vapenbruk meningslöst- vad skall man ha HIMARS, Javelins eller Kalashnikovs till om vi ändå kan använda kärnvapen? Allt annat blir då meningslöst- man behöver ingen hangarflotta, inga stridsvagnar eller drönare... vi kör med kärnvapen istället, det blir billigare så... Resonemang om kärnvapenbruk håller inte och alla vet om det. Kärnvapen kan vi stryka ur diskussionen.
Om man nu legitimerar bruk av massförstörelsevapen blir ju all övrigt vapenbruk meningslöst- vad skall man ha HIMARS, Javelins eller Kalashnikovs till om vi ändå kan använda kärnvapen? Allt annat blir då meningslöst- man behöver ingen hangarflotta, inga stridsvagnar eller drönare... vi kör med kärnvapen istället, det blir billigare så... Resonemang om kärnvapenbruk håller inte och alla vet om det. Kärnvapen kan vi stryka ur diskussionen.
Vad gäller vedergällning. Jag får då hoppas att om nu Putin (i praktiken kan han inte men låt oss säga om) skulle förstöra en stad i Ukraina med ett kärnvapen, att inte kärnvapenmakterna i väst avfyrar allt de har. Det ska inte accepteras så klart men det finns andra sätt.
Ryzzdjuren ska ut ur Ukraina och sättas i karantän i sitt zoo till U-land de bor i. Förhoppningsvis lär de sig att stanna där.