2022-09-10, 21:05
  #212881
Medlem
lyktstolpes avatar
Nu ryker den ryzzka flaggan både här och där 👀

https://twitter.com/nexta_tv/status/1568675558044717057?s=20&t=qZbElIGsk4VOedsRw9xpiA
Citera
2022-09-10, 21:06
  #212882
Medlem
Delphinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Du tillhör väl dom andra idioterna som tror att man kan ockupera ett helt land större än frankrike och med 45 miljoner invånare med 150 000 man.
Hade ryssland velat ockupera hela ukraina så hade dom ju för fan mobiliserat innan.
Det krävs miljoner soldater för en sån uppgift.
Nu harvar dom runt där med sina 145 000 man och ställer till jävelskap bara för ukraina, nato, väst.
Och det har ryssland lyckats med.

Så kul underhållning för ryssarna. Och så blir de skjutna och sönderbombade på köpet.

När jag var liten så pallade vi på sin höjd äpplen. Ser att ryssarna har lite större ambitioner när det gäller underhållning.

Ganska tydligt att ryssarna försökte få Ukraina i brygga med ett snabbt anfall. Lyckligtvis så misslyckades de.
__________________
Senast redigerad av Delphinus 2022-09-10 kl. 21:08.
Citera
2022-09-10, 21:06
  #212883
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Planen är att dra ut på kriget aå EU och väst får försörja ukraina i åratal med pengar och vapen.
Just nu slukar ukraina 75 miljarder kr i månaden i stöd.
Vilket motsvarar amerikanska försvarets kaffekassa. Ni diktatorkramare måste förstå att 7 miljarder dollar inte är en stor summa pengar i väst. Att Ryssland däremot hänger på ruinens brant på grund av den efterblivne puttler är ju ett plus.
Citera
2022-09-10, 21:06
  #212884
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Nåja. Kriget ær nog långt ifrån øver. Ryssland ær tjurskalliga idioter. De har nog kvar några førband som kan slåss fortfarande.

Vi måste gasa på nu med vapenleveranser!

Oja det är långt kvar till sista ryssen lämnar Ukraina. Mer vapen kommer att behövas under lång tid.
Citera
2022-09-10, 21:08
  #212885
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
ska visst vara någon carneival där

Moscow City Day 10-11 sep.

menmen...

vem vet.
Ukrainarnas framgångar gav moskoviterna iallafall något att fira, puttlers fall är i antågande.
Citera
2022-09-10, 21:09
  #212886
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Nu ryker den ryzzka flaggan både här och där 👀

https://twitter.com/nexta_tv/status/1568675558044717057?s=20&t=qZbElIGsk4VOedsRw9xpiA

Ser ut som att morgondagen innebär en alldeles egen ryZZk version av 11:e september.
Citera
2022-09-10, 21:10
  #212887
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Du tillhör väl dom andra idioterna som tror att man kan ockupera ett helt land större än frankrike och med 45 miljoner invånare med 150 000 man.
Hade ryssland velat ockupera hela ukraina så hade dom ju för fan mobiliserat innan.
Det krävs miljoner soldater för en sån uppgift.
Nu harvar dom runt där med sina 145 000 man och ställer till jävelskap bara för ukraina, nato, väst.
Och det har ryssland lyckats med.
Problemet är dock att Ryssland trodde att Ukraina skulle välkomna dem och lägga ner vapnen. Då är det inga problem att ockupera Kyiv och östra Ukraina med 195 000 soldater.
Citera
2022-09-10, 21:12
  #212888
Medlem
walklikeacats avatar
Den ultimata ukrainska euforin! Det är befriande!

https://mobile.twitter.com/mattia_n/status/1568670255391580161
Citera
2022-09-10, 21:12
  #212889
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu rapporteras det att Pushilin har avgått som president i Donetsk hittepåland.

https://twitter.com/Helpful_Hand_SA/status/1568675095001923590

Råttorna lämnar det sjunkande skeppet men till ingen nytta, Ryssland kommer att få lämna ut honom för att få ett fredsavtal.
Citera
2022-09-10, 21:13
  #212890
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Skillnaden var att Ukraina var på ryzzens sida under WW2 ;-) T34 tex var ju Ukrainsk produkt

Rysk tankteknik härstammar från Traktorfabriken i Kharkiv har själv besökt stället för några år sedan.

Många av rysk flottans skepp kommer från skeppsvarvet i Mykolaiv bla hangarfartyget Admiral Kuznetzov och det kinesiska hangarfartyget liaoning kommer och delvis därifrån.
Citera
2022-09-10, 21:13
  #212891
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Nåja. Kriget ær nog långt ifrån øver. Ryssland ær tjurskalliga idioter. De har nog kvar några førband som kan slåss fortfarande.

Vi måste gasa på nu med vapenleveranser!
Instämmer. Underskatta aldrig fienden. Sänk inte garden förrän du sänkt din fiende.

Vet att ett nytt jättepaket från USA är på väg. Till ett värde på 700 miljoner USD om jag inte misstar mig. Även vinterutrustning för hundratals miljoner är på ingående.
Citera
2022-09-10, 21:14
  #212892
Medlem
lapons avatar
Folkrepubliken Donetsk's ledare Denis Pusjilin har enligt ukrainska "kanal 24" flytt från Donetsk. Uppgiften behöver dock bekräftas.
-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in