Citat:
Ursprungligen postat av
Snauzzer
Du tillhör väl dom andra idioterna som tror att man kan ockupera ett helt land större än frankrike och med 45 miljoner invånare med 150 000 man.
Hade ryssland velat ockupera hela ukraina så hade dom ju för fan mobiliserat innan.
Det krävs miljoner soldater för en sån uppgift.
Nu harvar dom runt där med sina 145 000 man och ställer till jävelskap bara för ukraina, nato, väst.
Och det har ryssland lyckats med.
Så kul underhållning för ryssarna. Och så blir de skjutna och sönderbombade på köpet.
När jag var liten så pallade vi på sin höjd äpplen. Ser att ryssarna har lite större ambitioner när det gäller underhållning.
Ganska tydligt att ryssarna försökte få Ukraina i brygga med ett snabbt anfall. Lyckligtvis så misslyckades de.